رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 436535

طرز تهیه نان مغزدار | نحوه تهیه نان مغزدار خرما و گردو

نان مغزدار یک میان وعده عالی است که با توجه به اینکه دستور پخت ساده ای دارد می تواند تهیه آن برای شما آسان باشد در ادامه با این میان وعده لذیذ ما را دنبال کنید.

نان مغزدار
html>

مواد لازم:

تخم مرغ ٢عدد شکر١/٢قاشق چایخوری
ماست ١/٢پیمانه مایه خمیر ١قاشق چایخوری
روغن مایع ١/٢پیمانه أب ولرم ١/٢ پیمانه
نمک ١/٢قاشق چایخوری ارد به میزان لازم حدود ٤ تا٥ پیمانه



مواد میانی نان مغزدار :

گوشت چرخ کرده ١٥٠گرم رب گوجه فرنگی ١قاشق غذاخوری
پیاز ١ عدد متوسط فلفل سیاه فلفل قرمز نمک ادویه به میزان لازم
قارچ ٥ عدد بزرگ پنیر پارمزان رنده شده ١٠٠گرم
جعفری خرد شده یک قاشق غذاخوری سر پر مخلوط یک عدد زرده تخم مرغ
نعنا تازه چند برگ خرد شده روغن مایع یک قاشق چایخوری برای رویه
کنجد

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا اب ولرم را با مایه خمیر و شکرمخلوط کرده أجازه میدهیم پف کند وعمل بیاید

مرحله دوم:

برای تهیه خمیر ابتدا در یک ظرف بزرگ تخم مرغ ها را با ماست ،روغن مایع و نمک مخلوط کرده هم زده تا از حالت لختگی دربیاید

مرحله سوم:

مخلوط اب ولرم ومایه خمیر را اضافه کرده کم کم أرد را اضافه کرده خمیر باید کمی چسبنده باشد اما بشود انرا ورز داد کمی خمیر را ورز داده تا روی ان صاف شود خمیر را گلوله کرده داخل کاسه گذاشته روی انرا با پارچه پوشانده ودر جای گرم قرار داده تا ور بیاید در این فاصله مواد میانی را مثل مواد ماکارانی تهیه میکنیم

مرحله چهارم:

خمیر را دوباره کمی ورز داده از خمیر به اندازه کمی بزرگتر از گردو برداشته انرا کمی باز کرده مقداری از مواد میانی وسط ان گذاشته کمی پنیر روی ان قرار داده و ارام خمیر را گلوله میکنیم قالب مافین را کمی چرب کرده وداخل هر کدام از قالبها سه عدد از گلوله های اماده شده قرار میدهیم
مرحله پنجم:

یک عدد از زرده تخم مرغ را با کمی روغن مخلوط کرده و روی خمیرها میمالیم وکنجد میپاشیم و قالب را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت ١٧٥درجه سانتی گراد به مدت ٢٠ تا٢٥ دقیقه قرار میدهیم تا روی ان ها طلایی شود.

 طرز تهیه مربای سیب گلاب

طرز تهیه مربا سیب گلاب

مواد لازم:

سیب ریز 1 کیلو شکر 3 تا 5 لیوان
آب 3 لیوان

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا داخل ظرف بزرگ آب میریزیم و نصف لیوان آبلیمو به آن اضاف میکنیم، ظرف رو کنار میذاریم.حالا میریم سراغ سیب ها، آنها رو پوست گرفته و از ته سیب سوراخ کوچکی ایجاد کرده تا بتوانیم دانه های داخل سیب رو بیرون بکشیم دقت کنید شاخه های سر سیب کنده نشود.

مرحله دوم:

حالا این سیب هارو داخل همون ظرف حاوی آب و آبلیمو میریزیم تا سیاه نشود.

مرحله سوم:


حالا 3 لیوان آب و 3 لیوان شکر رو داخل ظرفی که بهتر لعاب باشه مخلوط کرده و رو شعله میذاریم تا شکر کاملا حل بشه. سیب ها رو از محلول آب و آبلیمو در آورده داخل آبکش میذاریم تا آبش بره مراقب باشین که خیلی خشک نشه ورنگش بر نگرده.

مرحله چهارم:
بعد داخل شیره آب و شکر ریخته و میگذاریم با حرارت ملایم پخته شود تا شیره قوام بیاید در این حین کف روی سیب هارو تا جایی که براتون امکان داره بگیرین. 30 تا 45 دقیقه برای پخت کافیه. در مراحل پایانی پخت میتوانید زعفران که از قبل دم کردیم برای رنگ و نصف لیوان گلاب برای طعم مربا به آن اضاف کنیم.

طرز تهیه نان مغزدار خرما و گردو

طرز تهیه نان مغزدار خرما و گردو

مواد لازم:

آرد به میزان لازم نمک یک قاشق چایخوری
اب گرم یک پیمانه روغن یک سوم پیمانه
مایه خمیر یک قاشق غذاخوری سرخالی خرما
شکر یک قاشق مرباخوری سر پر گردو

طرز تهیه :

مرحله اول:

اب گرم را داخل کاسه بریزید . مایه خمیر و شکر را داخل آب بریزید ، مخلوط کرده و درب ظرف رو بزارید تا عمل بیاد . سپس نمک و روغن رو افزوده و آرد را کم کم الک و اضافه کنید تا خمیر جمع شود .

مرحله دوم:

آرد تا جایی اضافه کنید که خمیری به نرمی لاله گوش داشته باشید . آرد بیشتری نزنید که بافت نان بعد از پخت ، خشک خواهد شد . سپس خمیر را روی میز کار انتقال داده و شروع به ورز دادن میکنیم حدود ده دقیقه .

مرحله سوم:
وقتی خمیر فرم گرفت ، چانه کرده داخل کاسه ای که کمی چرب شده ، میگذاریم . روی کاسه سلفون کشیده و با حوله یا پارچه ضخیم کاملا میپوشانیم . جای نسبتا گرم میگذاریم تا خمیر عمل بیاید . بین یک ساعت و نیم تا دو ساعت . سپس هوای خمیر را با دست گرفته و چونه گیری میکنیم ، اندازه یه نارنگی . هر چونه را باز کرده و یک عدد خرما که جای هسته ، گردو داره ، گذاشته و به شکل توپک جمع میکنیم . داخل قالب سیلیکونی رو کمی چرب کرده و توپکها را کنار هم میچینیم . روی آن را با پارچه میپوشانیم و مجدد به مدت پانزده دقیقه استراحت داده میشود . نهایتا داخل فر از پیش گرم شده با دمای 180درجه حدود بیست دقیقه میپزیم . چون دمای فرها متفاوته ، زمان پخت هم متغیره .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها