رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 434588

طرز تهیه نان کشمشی ایتالیایی | نحوه پخت کوکی کشمشی

نان کشمشی ایتالیایی یک نان مناسب و مقویبرای صبحانه خصوصا برای کودکان است تا از خواص بی نظیر کشمش نیز بهره مند شوند اگر میخواهید از نحوه آماده سازی این نان آگاه شوید ادامه مطلب را بخوانید.

نان کشمشی ایتالیایی
html>

مواد لازم:

آرد حدود سه و نیم پیمانه تخم مرغ یک عدد
شیر ولرم یک پیمانه کشمش یک دوم پیمانه
خمیر مایه فوری دو قاشق چایخوری نمک کمی
کره ۴ قاشق غذاخوری وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
شکر یک چهارم پیمانه

طرز تهیه :

مرحله اول:

در ابتدا نصف شیر ولرم ، خمیر مایه و یک قاشق غذاخوری شکر را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید و ۵ – ۱۰ دقیقه کناری قرار دهید تا عمل بیاید .

مرحله دوم:

سپس باقیمانده شیر ، تخم مرغ ، کره نرم شده ، وانیل ، نمک و باقیمانده شکر را داخل کاسه ای بریزید و خوب مخلوط کنید . بعد خمیر مایه آماده شده را به آن اضافه کنید ، آرد را کم کم روی مواد الک و مخلوط کنید تا خمیر خودش را بگیرد . آرد را تا اندازه ای اضافه کنید که خمیر به دست نچسبد ( به دلیل تفاوت کیفیت آردها اغلب ۳ لیوان آرد کافی است ) ، پس از آماده شدن خمیر را ۵ دقیقه خوب ورز دهید . (پیشنهاد می گردد که خمیر را با کف دست یا مشتتون ورز بدهید . اگه با انگشتاتون ورز داده بشه ، هوا وارد خمیر میشود و مجبور به استفاده از آرد بیشتری میشوید که نهایتا بافت نون شما سفت و خشک میشود ) .

مرحله سوم:

خمیر را داخل کاسه ای که چرب کرده اید بگذارید ، روی کاسه را بپوشانید و یک ساعت در جای گرمی استراحت دهید تا حجم خمیر دو برابر شود . سپس کشمش ها را به خمیر اضافه کنید و چند دقیقه دیگر ورز دهید تا کشمش با خمیر به خوبی ترکیب شود . قالب که ترجیحا قالب لوف باشد را چرب کنید یا کاغذ روغنی بیندازید . خمیر را داخل قالب قرار دهید و با دست خوب خمیر را داخل قالب فشار دهید و پهن کنید ( پیشنهاد می گردد که به شکل چهار توپ کنار هم داخل قالب لوف گذاشته و بقیه خمیر را گرد و ساده پخته گردد ) ، حوله ای را مرطوب کنید و روی قالب بگذارید و بیست تا سی دقیقه به خمیر استراحت دهید تا حجم خمیر بیشتر شود .

مرحله چهارم:

در مدت زمانی که خمیر استراحت می کند ، فر را با دمای 180 درجه روشن کنید تا گرم شود . پس از استراحت و افزایش حجم خمیر ، روی آن را زرده تخم مرغ یا مقداری زعفران دم کرده بزنید و داخل فری که روشن کرده اید و گرم شده است قرار دهید تا نان بپزد .

 طرز تهیه نان کشمشی ایتالیایی

پس از پخت ، نان را سریع از قالب خارج نکنید ، حدود ده دقیقه به نان استراحت دهید و سپس نان را از قالب خارج کنید و برش بزنید . ( دقت کنید که اگر نان بیشتر از ده دقیقه در قالب بماند عرق میکند و خمیر میشود ) . میتوانید به جای کره از روغن جامد استفاده کنید ، همچنین به جای کشمش می توانید از مغز گردو یا ترکیب هر دو این مواد هم استفاده کنید ، به جای اسانس وانیل می توانید از یک قاشق چایخوری رنده پوست پرتقال یا لیمو ترش استفاده کنید .

طرز تهیه کوکی کشمشی

طرز تهیه کوکی کشمشی

موادلازم :

تخم مرغ دو عدد بکینگ پودر یک قاشق چایخوری
شیر یک چهارم پیمانه وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
روغن مایع یک چهارم پیمانه آرد دو پیمانه
کره به دمای محیط رسیده پنجاه گرم پودر کاکائو یک قاشق سوپخوری
پودر قند دو سوم پیمانه کشمش به میزان لازم

طرز تهیه :

مرحله اول:

اول کره و پودر قند رو با همزن برقی زدم و بعد روغن مایع رو اضافه کرده و هم زدم . یکی از تخم مرغ ها رو اضافه کرده و خوب که مخلوط شد ، سی ثانیه بعد ، تخم مرغ دوم رو همراه وانیل اضافه کردم و دوباره زدم . بعد شیر رو اضافه کرده و در حد مخلوط شدن زدم .

مرحله دوم:
آرد ، بکینگ پودر و پودر کاکائو حداقل دو بار الک شده رو توی سه مرحله اضافه کرده و با همزن دستی زدم . کشمش رو با یه قاشق آرد آغشته و به ترکیب مواد اضافه و با لیسک خوب مخلوط کردم . مواد رو تو قیف ساده ریخته و به اندازه گردو درشت با فاصله روی کاغذ روغنی گذاشته و در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه ، پونزده تا بیست دقیقه پختم . مایه کلوچه نه خیلی شل و نه خیلی سفته . نسبتا غلیظه . میتونین دو قاشق غذاخوری پودر قند بیشتر بزنین تا شیرینی بهتری داشته باشه که من اضافه کردم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها