رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 374253

خواص خولنجان | معجزه خولنجان برای پوست

خولنجان فواید زیادی برای سلامتی دارد که برخی از آن به تازگی برای ما آشکار شده است در این مطلب به خواص آن اشاره میکنیم.

خولنجان
html>

خولنجان گیاهی به طول سه متر و از خانواده زنجبیل می باشد. اسم دیگر گیاه به ترکی غرغات و به هندی کلیجن و کلاجن و قولنجان است و در استان هایی مانند فارس و خوزستان به نام خسرو دارو معروف است در تهران به نام ریشه جوز و یا همان خسرودار شناخته می شود اما ربطی به جوز یا دارو ندارد این گیاه ساقههای زیرزمینی ضخیم و ساقههای هوایی زیادی دارد. ریشه گیاه خولنجان غدهای، قرمز مایل به سیاه، معطر و تند مزه می باشد و به آن " قسط تلخ" نیز گفته می شود که ارزش دارویی و غذایی فراوانی دارد و به مانند زنجبیل می باشد. نوع دیگر از گیاه خولنجان ریشه زیرزمینی به رنگ زرد روشن دارد که به آن " قسط شیرین" می گویند و مزه گزنده، معطر و با پوست نازکتر می باشد .

خواص خولنجان

خواص خولنجان

شدید نعوظ و افزایش شهوت مردان مقوی دستگاه گوارش
برای درمان شب ادراری درد کمر
درد معده بوی بد دهان

طبیعت گیاه خولنجان گرم و خشک می باشد.

اگر ریشه خولنجان را آسیاب کنید میتوانید در تهیه ترشی و یا انواع خورش به صورت ادویه مصرف نمایید مزه خوبی به غذا می دهد. به هنگام سرماخوردگی پودر آن را بو کنید نافع می باشد. از

خواص خولنجان مصرف آن در ساخت نوشابه و ژله می باشد و در کشور هندوستان به جهت اسانس و عطر مورد استفاده قرار می گیرد.

درد معده را آرام می کند و مقوی دستگاه گوارش است. کسانی که دچار بیماری سو هاضمه هستند جهت معالجه ازساقه خشک شده خولنجان بهره بگیرند.

جهت معالجه درد کمر، رماتیسم و سیاتیک نافع می باشد.

با گذاشتن خولنجان در دهان بوی بد دهان را از بین می برد.

اگر مقداری پودر آن را میل کنید و همچنین یک تکه از آن را همیشه در دهان بگذارید لکنت زبان را برطرف می کند.

باعث از بین رفتن کک و مک صورت می گردد.

صدا را صاف می کند و سردردهای رطوبتی را معالجه می کند.

خواص خولنجان برای پوست

خولنجان را آسیاب کنید و پودر آن را با مقداری روغن زیتون مخلوط نموده و این ماسک را هر شب بر روی پوست بمالید با تکرار این کار کک و مک صورت از بین میرود و پوست شاداب می گردد.

خواص خولنجان برای پوست

روش تهیه دمنوش خولنجان

یک تکه از خولنجان را با مقداری چای سیاه و دو لیوان آب جوش دم کنید پس از 20 دقیقه دمنوش آماده است همراه با نبات میل فرمایید خواص این دمنوش عبارتند از:

باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می شود و همچنین برای کسانی که سرد مزاج هستند مفید است با خوردن 3 نوبت در هفته آرتروز و نیز روماتیسم معالجه می گردد.

خوردن این دمنوش باعث تقویت عملکرد دستگاه گوارش می گردد بدین منظور چای خولنجان را یک ساعت پس از غذا میل فرمایید.

زخم معده و درد معده حاصل از استرس با خوردن 3 بار در هفته این دمنوش برطرف می گردد.

روش تهیه دمنوش خولنجان

خولنجان برای افزایش میل جنسی

گیاه خولنجان برای تقویت اسپرم مفید است بدین منظور میزان 50 گرم خولنجان با بیست و پنج گرم زنجبیل و یک کیلو پسته آسیاب نموده و روزی3 قاشق مربا خوری مصرف فرمایید.

جهت تقویت نیروی جنسی یک مثقال قولنجان و یک مثقال دارچین و یک مثقال سورنجان مخلوط کنید و سپس کمی بکوبید و آن را دم کنید و میل فرمایید همچنین اگر مقدار بیست و پنج گرم ازآن را آسیاب کنید وسپس با ۴۰ گرم شیر تازه جوشانده و مصرف گردد این متد شهوت مردان را افزایش می دهد

و اگر چهار گرم خولنجان را بکوبید و با یک لیوان شیر تازه بز میل فرمایید نعوظ را زیاد می گرداند

همچنین نگه داشتن خولنجان نعوظ آور می باشد.

عوارض خولنجان

استفاده بیش از حد دمنوش خولنجان موجب ناراحتی های پوستی می گردد وهمچنین برای کسانی که گرم مزاج هستند نباید میل گردد و در دوران بارداری و شیردهی مصرف نگردد باعث سقط جنین می گردد.

استفاده زیاد خولنجان برای ریه زیان آور است و بایستی با انیسون میل شود.

در کل استفاده زیاد خولنجان برای مثانه مفید نمی باشد، مگر با گل انگبین مصرف شود.

خولنجان ادرار را بند می آورد به این خاطر استفاده بیش از حد آن مشکل آفرین است، باعث بر هم زدن تعادل اشتها می گردد، و همچنین برای دیافراگم و قلب هم مفید نمی باشد.

و گرد آن عطسه آور است.

اثرات التیام بخش خولنجان

ریشه خولنجان سرشار از روغنهای اساسی و زنجبیل است که رایحه گرم و تند را تشکیل می دهد. ریزوم ها همچنین حاوی فلاونوئیدها ، تانن و مواد ضد التهابی هستند. این ترکیب خولنجان را به "ریشه معجزه" تبدیل می کند ، که قبلاً توسط هیلدگارد فون بینگن بسیار مورد استقبال قرار گرفته بود. ایبس از ریشه خولنجان پودر شده برای درد قلب ، حالت تهوع و به عنوان مقوی معده استفاده می کرد. خولنجان همچنین یکی از اجزای Habermus ، یک فرنی گرم است ، و با تلخ و عرقیات گیاهی مخلوط شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها