رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379591

بررسی آماری حضور ایران در تاریخ بازیهای آسیایی

بازی‌های آسیایی جاکارتا از بیست و هشتم مرداد ماه آغاز می‌شود. کاروان ورزشی ایران با 536 ورزشکار در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

در آستانه این رقابت ها مهم ترین آمارهای ورزش ایران در تاریخ بازی‌های آسیایی را بررسی می‌کنیم.

*ایران در 67 سال حضور خود در بازی های آسیایی 149 مدال طلا گرفته است. بازی های آسیایی 1974 پربارترین دوره رقابت‌ها برای ایران بود؛ جایی که ایران 36 مدال طلا کسب کرد.

*تعداد مدال‌های ورزشکاران ایرانی در کل بازی های آسیایی نیز 150 عدد است. بازی های آسیایی سال 1974 نه تنها از لحاظ کسب مدال طلا بلکه از حیث مدال نقره هم برای ورزش ایران پر بار بود. در این دوره ورزشکاران ایران 28 مدال نقره به دست آوردند که بیشتر از هر دوره دیگری است.

*تعداد کل مدال های برنز ورزش ایران در تمام دوره های بازی های آسیایی نیز روی عدد 181 ایستاده است. بازی های آسیایی 2010 نیز پربارترین دوره از لحاظ کسب مدال برنز است. در این دوره از رقابت ها 25 مدال برنز برای ورزشکاران ایران به دست آمد.

*برای بررسی آمارها باز هم به بازی های آسیایی 1974 می‌رسیم. ورزشکاران ایرانی در این دوره از رقابت ها از لحاظ کسب مدال در تمام دوران رکورددار هستند. 81 مدال طلا، نقره، برنز از سوی ورزشکاران ایرانی به دست آمد. در هیچ دوره ای ورزشکاران ایرانی موفق نشده اند این تعداد مدال به دست بیاورند.

*ایران در بازی های آسیایی 1974 بهترین رتبه تاریخ حضور خود در بازی های آسیایی را هم به دست آورد. ایران از لحاظ مرغوبیت مدال دوم شد و از لحاظ مجموع مدال ها در رتبه سوم کشورهای آسیایی قرار گرفت، مقام هایی که تا امروز تکرار نشد.

*بازی های آسیایی سال 1982 کم مدال ترین دوره برای ایران محسوب می شود. ورزشکاران ایرانی در رشته های مختلف فقط 12 مدال کسب کردند.

*نازل ترین رتبه های تاریخ ورزش ایران در بازی های آسیایی نیز در سال 2002 به دست آمد. ایران از لحاظ مرغوبیت مدال، دهم شد و از لحاظ مجموع مدال ها نیز رتبه هشتم را تصاحب کرد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها