رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 398046

خواص سیب شکری | فواید سیب شکری برای پوست و مو و بارداری و درمان کم خونی

سیب شکری معمولا برای درمان کم خونی استفاده می شود اما افراد کمی از خواص بی نظیر آن مطلع هستند در این مطلب قصد داریم فواید آن را برای شما آشکار کنیم.

سیب شکری
html>

معرفی سیب شکری

سیب شکری (Annona squamosa) میوه یکی از درختان Annona با بیشترین رشداست.درخت سیب شکری دارای ارتفاع 10 تا 20 فوت می باشد و شاخه های نامنظم و زیگزاگ دارد. برگهای سرخ مایل به قرمز جایگزین، سبز خفیف در بالا و سبز کمرنگ در زیر آن است. برگ های شکسته دارای عطر معطر ، مانند گل های معطر هستند.آنها زرد و سبز هستند . میوه سیب شکری در حدود 2 ½ تا 4 اینچ طول دارد. هر بخش میوه به طور معمول حاوی دانه های قهوه ای سیاه و سفید به رنگ تیره است

اکثر سیب های شکری دارای پوست سبز هستند، اما رنگ های قرمز تیره به نوعی محبوبیت دارند. میوه 3-4 ماه پس از گل دادن در بهار می آید.

سیب شکری معمولا در مناطق گرمسیری جنوب امریکا، جنوب مکزیک، غرب اندی، باهاما و برمودا کشت می شود. کشت در هند بسیار گسترده است و در داخل کشور برزیل بسیار محبوب است. این میوه می تواند در جوامع، پورتوریکو، باربادوس و درمناطق خشک تر از شمال کوئینزلند استرالیا هم یافت شود. احتمالا کاشفان اسپانیایی دانه های تازه رااز نیویورک به فیلیپین به ارمغان آورده بودند، در حالی که به نظر می رسد که پرتغالی ها قبل از سال 1590 دانه های این گیاه را به جنوب هندوستانآورده اند. سیب شکر یکی از مهمترین میوههای داخل کشور برزیل است و در بازارهای باهیا مشهود است.


دانه های سیب شکری مانند برگ و پوست سمی هستند،. در واقع، دانه های پودری یا میوه های خشک شده به عنوان یک سم ماهی و حشره کش در هند استفاده می شود.


خواص سیب شکری
خواص سیب شکری

در هند برگهای خرد شده برای غلبه بر هیستری و خفگی به کار می رود؛ همچنین بر روی زخم ها استفاده می شود و در صورت بیماری دیازنتری عصاره برگ گرفته می شود. در سراسر آمریکای گرمسیری، جوشاندن برگ ها به تنهایی و یا با گیاهان دیگر،به عنوان گیاه ماندگاربرای بیماری های گوارشی یا ادرار توصیه می شود. عصاره برگ نیز در حمام برای کاهش درد روماتیسمی استفاده می شود. میوه سبز، بسیار مفید، در برابر اسهال در السالوادور استفاده می شود. در هند، میوه رسیده خرد شده،مخلوط با نمک، در درمان تومورها اعمال می شود. پوست و ریشه ها هر دو بسیار محبوب هستند. عصاره پوست به عنوان یک تونیک داده شده و اسهال را متوقف می کند.

مقدار ویتامین در هر 100 گرم بخش خوراکی *

کالری 88.9-95.7 گرم خاکستر 0.55-1.34 میلی گرم
رطوبت 69.8-75.18 گرم فسفر 23.6-55.3 میلی گرم
چربی 0.26-1.10 گرم کلسیم 19.4-44.7 میلیگرم
کربوهیدرات ** 19.16-25.19 گرم آهن 0.28-1.34 میلی گرم
فیبر خام 1.14-2.50 گرم کاروتن 5-7 واحد I.U.
پروتئین 1.53-2.38 گرم تیامین 0.100-0.13 میلیگرم
تریپتوفان 9-10 میلی گرم ریبوفلاوین 0.113-0.167 میلی گرم
متیونین 7-8 میلی گرم نیاسین 0.654-0.931 میلی گرم
لیزین 54-69 میلی گرم اسید اسکوربیک 34.7-4.2.2 میلی گرم

* حداقل و حداکثر میزان اجزای تجزیه و تحلیل شده در فیلیپین، آمریکای مرکزی و کوبا.

** محتوای قند متوسط 14.58٪ و حدود 50-50 گرم گلوکز و ساکارز است.

خواص سیب شکری برای پوست و مو

خواص سیب شکری برای پوست و مو

با توجه به سطح بالایی از ویتامین A، سیب شکری برای پوست سالم، موهای سالم و بینایی بهتر مفید است. سیب شکری در رطوبت پوست و ضد پیری نقش دارد. گوشت خام و یا پالپ می تواند به عنوان مومیایی برای درمان جوش و زخم استفادهشود. پوست بیرونی سیب شکری در مبارزه با پوسیدگی دندان و درد لثه نیز مفید است.

خواص سیب شکری برای وزن متناسب

سیب شکری برای کسانی که نیاز به وزن دارند، مناسب است. مخلوطی از سیب عسل و کرفس هنگامی که به طور منظم مصرف می شود، به اضافه کردن وزن مورد نیاز و کالری بسیار مورد نیاز کمک می کند.

خواص سیب شکری در حین بارداری

سیب شکری به طور موثر در توسعه مغز، سیستم عصبی و سیستم ایمنی جنین کمک می نماید. مصرف منظم سیب شکری نیز خطر سقط جنین را در دوران بارداری کاهش می دهد و میزان درد زایمان را در طول زایمان کم می کند. میوه در مقابله باتهوع، بی حسی و تغییرات خلقی نیز موثر است. مصرف منظم در دوران بارداری برای تولید شیر مادر هم عالی است.

خواص سیب شکری برای آسم

سیب شکری غنی از ویتامین B6 است که به کاهش التهاب برونش و کمک به جلوگیری از حملات آسم کمک می کند.

خواص سیب شکری برای قلب

خواص سیب شکری برای قلب

محتوای منیزیم در سیب شکری کمک می کند تا از قلب و حمله قلبی محافظت کند و می تواند ماهیچه های شما را آرام کند. علاوه بر این، ویتامین B6 در سیب های شکری نیز باعث جلوگیری از جمع آوری هوموسیستین می شود که خطر بیماری هایقلبی را نیز کاهش می دهد.

خواص سیب شکری برای یبوست

سیب شکری غنی از فیبر و مس است که به هضم کمک کند، به کاهش حرکت روده و از یبوست جلوگیری می کند. خمیر خشک سیب را می توان با آب برای بهبود زخم اسهال مفید باشد.

خواص سیب شکری برای دیابت

سیب شکری خرد شده برای دیابت بسیار موثر است. فراوانی فیبر رژیمی در سیب شکری باعث کاهش جذب قند می شود و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

خواص سیب شکری برای فشار خون

سیب شکری منابع خوبی از پتاسیم و منیزیم هستند که به کنترل سطح فشار خون کمک می کنند. برای افرادی که دارای سطوح فشار خون متغیر هستند، یک میوه سیب شکری در روز برای کنترل فشار خون مفید است.

خواص سیب شکری برای دیابت

خواص سیب شکری برای کلسترول

سیب شکری حاوی مقادیر بالای فیبر نایسین است که به طور موثر باعث کاهش کلسترول می شود.

خواص سیب شکری برای کم خونی

سیب شکری به عنوان یک محرک، خنک کننده، دفع ادرار و هماتن استفاده می شود. علاوه بر این، در درمان کم خونی مفید است.

ارزش سیب شکری در دارو

تمام قسمت های درخت میوه دارای خواص درمانی هستند. که به طور گسترده ای در طب جایگزین ، به طور عمده توسط درمانگران محلی هند استفاده می شود. اخیراً ، دانشمندان از این کشور تجزیه و تحلیل فیتو فارماکولوژیک درخت میوه را انجام داده اند ، که قدرت بهبود بالا برای درمان و پیشگیری از بیماری های جدی - دیابت و تومورهای بدخیم را تأیید کرده است.

در دیابت از عصاره ریشه گیاه استفاده می شود که ترشح انسولین را تحریک می کند و در نتیجه سطح قند خون را تنظیم می کند. ترکیبی از آنتی اکسیدان ها در جنین به عنوان یک ضد سرطان زا قدرتمند عمل کرده و از پیشرفت سرطان جلوگیری می کند.

علاوه بر این ، دم کرده ها و جوشانده های ساخته شده از قسمت های مختلف درخت میوه دارای خاصیت ضد التهابی ، ضد اسپاسم و تب بر هستند ، که استفاده از آنها را در درمان علامتی بسیاری از بیماری های عفونی و ویروسی امکان پذیر می کند. میوه های سیب شکری خاصیت بازسازی و ترمیم زخم دارند و به طور گسترده ای برای درمان زخم های آسیب زا ، زخمی و سوخته استفاده می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها