رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 405690

خواص بنتونیت | فواید بنتونیت برای درمان سرطان و کاهش وزن

بنتونیت فواید زیادی برای سلامتی دارد که برخی از آن به تازگی برای ما آشکار شده است در این مطلب به خواص آن اشاره میکنیم.

بنتونیت
html>

معرفی بنتونیت
قبلا از خاک رس بنتونیتی شنیده اید؟ خوب، پس از آن شما ممکن است بسیار شگفت زده شوید از شنیدن این که افراد در فرهنگ های مختلف به آن به عنوان "رس شفا" می گویند که بدن را پاک می کند. در واقع، بسیاری از مردم با استفاده از درون خود (به عبارت دیگر، نوشیدن و خوردن آن) از مزایای استفاده از بنتونیت استفاده می کنند، و از بیرون آن بر روی پوست استفاده می شود.
بنتونیت، که همچنین به نام Clay Montmorillonite شناخته می شود، به عنوان یک روند سلامتی در میان افرادی که به دنبال کمک به سم زدایی بدن خود و دفاع از بیماری ها هستند، حرکت می کند. در حالی که برای قرن ها در سراسر جهان برای ارتقاء سلامت بهتر و جلوگیری از بیماری استفاده شده است، بسیاری از مردم ایالات متحده و اروپا از آن برای بهره مند شدن از خواص آن استفاده کرده اند.

خاک رس بنتونیت چیست؟
خاک رس بنتونیت در واقع از خاکستر ساخته شده از آتشفشانها تشکیل شده است. بزرگترین منبع شناخته شده از خاک رس بنتونیت در فورت بنتون، وایومینگ، که در آن آتشفشان های متعدد وجود دارد، یافت می شود.

نام دیگر خاک رسوبی بنتونیت ، خاک رس Montmorillonite، ناشی از منطقه فرانسه به نام Montmorillon، جایی که خاک رس اولین بار کشف شد. امروزه رس در بیشتر ایالات متحده، فرانسه و ایتالیا برداشت می شود. "بنتونیت" در واقع نام تجاری است که رس به آن داده شده است، اما مردم بیشتر در مورد مون متیلونیت و بنتونیت رس به عنوان تعامل صحبت می کنند و اشاره به یک محصول مشابه است.

رسوب بنتونیت به عنوان یک روش شفابخش سنتی برای محافظت از بدن در برابر بیماری، در زمان های قدیم است. گزارش شده است که چندین فرهنگ سنتی که در مناطق آند، افریقای مرکزی و استرالیا زندگی می کنند، برای قرن ها از روش های متعددی استفاده کرده اند. از آنجایی که خاک رس به راحتی در دسترس است و نیازی به پردازش مدرن نیست، این یک روش محبوب و مقرون به صرفه برای پاک کردن بدن برای مدت زمان زیادی استفاده شده است.

بنتونیت

بنتونیت

10 خاصیت و کاربرد بنتونیت خاک رس


1. استفاده شده در پوست برای کمک به سم زدایی Ivy، درماتیت و زخم
هنگامی که با آب مخلوط شده و در پوست به عنوان یک ماسک خاکستری بر روی پوست خشک می شود، خاک رس قادر به اتصال باکتری ها و سموم هایی است که در سطح پوست و درون حفره ها زندگی می کنند تا آنها را از حفره ها استخراج کنند و موجب کاهش قرمزی، و همچنین برای مبارزه با واکنش های آلرژیک از لوسیون های ضد تشعشع یا شستشو صورت، و حتی کمک می کند تا سم زالو را بهبود بخشد.

با توجه به توانایی ویژه بنتونیت به عنوان درمان آنتی بیوتیکی موضعی به پوست، رس ممکن است به آرامش عفونت های پوستی مانند درماتیت تماس و سرعت زخم را بهبود بخشد حتی زمانی که آنتی بیوتیک های تجویزی قادر به حل آن نیستند.

استفاده موضعی از خاک رس بنتونیت حتی زخم بورولی را نیز درمان می کند که یک نوع عفونت از "گوشت خوردن" است که از باکتری های Mycobacterium ulcerans به طور کلی در کشورهای جهان سوم مشاهده می شود.

بعضی از مردم از رسوب بنتونیت به عنوان یک مایع جذب شده برای حذف سموم روی پوست گزارش کرده اند.

2. پشتیبانی از هضم سالم
یکی دیگر از خواص آن از بین بردن سموم، مواد شیمیایی و فلزات سنگین ناشی از ناراحتی های گوارشی از روده می باشد، بنتونیت باعث افزایش هضم می شود. تحقیقات همچنین نشان داده است که بنتونیت سموم خاص مانند "آفلاتوکسین" که در رژیم غذایی معمولی یافت می شود، متصل شده و معمولا بر روی مواد غذایی ذخیره شده نادرست ذخیره می شود.هجوم آفلاتوکسین ها می تواند به آسیب های کبدی و به طور بالقوه حتی شروع برخی از سرطان ها کمک کند.

با توجه به توانایی آن در خنثی کردن باکتری در روده و کشتن ویروس ها، رسوبی بنتونیت به کاهش بسیاری از مشکلات گوارشی کمک می کند. بعضی از افراد از رسوب بنتونیت برای کاهش تهوع و استفراغ توسط زنان باردار استفاده می کنند، همچنین به عنوان یک راه مطمئن برای درمان یبوست و کمک به IBS می باشد.

3. می تواند باعث کاهش وزن شود
به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم که حاوی مقدار زیادی مواد غذایی قلیایی، نوشیدنی های طبیعی سم زدایی و پروبیوتیک ها / پری بیوتیک ها است، بنتونیت به کاهش وزن در مردان سالم در طی 21 روز کمک می کند. در کل، شرکت کنندگان همچنین بهبود کلسترول را مشاهده کردند.

خواص بنتونیت

4. به عملکرد تیروئید کمک می کند
در موش ، رسوب بنتونیتی به جذب برخی از هورمونهای تیروئید (T3 و T4) کمک می کند و موجب کاهش هیپرتروئیدی می شود.این نتیجه نشان می دهد که بنتونیت ممکن است به طور بالقوه به مردم کمک کند سطح تیروئید را کاهش دهد، اگر چه آزمایش در انسان تاکنون تکثیر نشده است.

5. رشد دو سلول سرطانی را در یک آزمایشگاه متوقف می کند
مطالعه ی آزمایشگاهی که در سال 2016 انجام شد، کشف کرد که بنتونیت رشد سلول سرطانی U251، یک سلول سرطانی انسانی در یک سرطان عصبی مرکزی به نام گلیوبلاستوما را متوقف کرده است. با این حال، در صورت قرار گرفتن در معرض مواد دیگر، سلول دیگری افزایش یافت. محققان توضیح دادند که تشکیل سلول ها و تورم بنتونیت دلیل این امر است و می تواند به طور بالقوه در برابر انواع خاصی از سرطان ها (مانند گلیوبلاستوما) موثر باشد، اما نه دیگران.

آزمایش دیگر آزمایشگاه بنتونیت را مشاهده کرد و باعث مرگ سلول های Caco-2، یک نوع سرطان روده بزرگ گردید. در این مطالعه، خاک رس مقدار زیادی از استرس اکسیداتیو را فقط بر سلول های سرطانی بدون آسیب رساندن به DNA نشان می دهد.

6. تقویت ایمنی توسط کشتن باکتری ها و ویروس های مضر
بنتونیت همچنین در کشتن باکتری های مضر موثر است. در یک مطالعه منتشر شده توسط مجله شیمی درمانی ضد میکروبی، "نتایج نشان می دهد که محصولات معدنی خاص دارای خصوصیات ضد باکتری در معرض حرارت هستند، که می تواند درمان ارزان در برابر عفونت های باکتریایی متعدد انسان است."

7. می تواند سلامت تنفسی را پشتیبانی کند
یک نوع ویروس که، حداقل در آزمایشگاه، مطابقت آن را در خاک بنتونیت دارد، آدنوویروس انسان است. در حالی که این ویروس ها به طور کلی کشنده نیستند، آنها عفونت های تنفسی را ایجاد می کنند که می تواند به ویژه برای نوزادان یا کسانی که دارای سیستم ایمنی خطرناک هستند خطرناک باشد. هیچ روش درمان پذیرفته شده در حال حاضر برای این عفونت های ویروسی وجود ندارد، اما ممکن است بنتونیت بتواند نامزد تحقیق بیشتر در مورد موضوع باشد.

8. می تواند سلامت دندان و لثه را بهبود بخشد
دهان یکی از حساس ترین مناطق بدن است، زمانی که در معرض خطر مخرب از باکتری ها و سموم قرار بگیرد.

بنتونیت به مواد ناسالم در دهان، مانند اطراف دندان ها و زبان و لثه، متصل می شود و قبل از اینکه آنها را فرو برد و بیمار شوند، آنها را از بین می برد. به علت خواص ضد باکتری Bentonite آن در خمیر دندان طبیعی استفاده شده است و حتی با آب مخلوط شده و به عنوان شستشو روزانه استفاده می شود.

9. حذف فلوراید از آب آشامیدنی
بنتونیت به عنوان یک روش موثر برای حذف بعضی از فلوراید خطرناکی که اغلب در آب آشامیدنی یافت می شود، بررسی شده است که به بیماری های جدی نظیر دیابت، اختلال عملکرد تیروئید و آسیب مغزی مرتبط است.


10. مفید به عنوان جایگزین پودر بچه
بنتونیت را می توان به هر ناحیه ای بر روی پوست نوزادان که تحریک، قرمز و یا نیاز به آرامش دارند استفاده کرد. علاوه بر این، بسیار آرام و طبیعی است و پاکیزه است.

یک مقدار کمی از خاک را به طور مستقیم بر روی پوست بمالید و اجازه دهید تا چند دقیقه قبل از پاک کردن / شستشو روی پوست بماند.

بنتونیت چیست

نحوه استفاده از بنتونیت
بنتونیت معمولا به رنگ خاکستری یا کرم رنگ آمیزی می شود و رنگ سفید روشن، ممکن است بد باشد. همچنین باید بدون بو باشد
جهت استفاده از بنتونیت در دهان (مصرف آن را با خوردن یا نوشیدن رس)، این روش را امتحان کنید:

در هفته چند روز بخورید، یک تا دو قاشق چایخوری یکبار در روز بخورید. بنتونیت را با آب مخلوط کنید، ترجیحا در یک یخچال با یک پوشش که در آن می توانید خاک را تکان دهید و آن را حل کنید. سپس آن را بلافاصله بنوشید

جهت استفاده بر روی پوست خود ، این روش را امتحان کنید:

با افزودن ¼ یک فنجان بنتونیت به حمام خود از آن لذت ببرید و پوست خود را ماساژ دهید. یا فقط اجازه دهید که خاک به داخل آب بریزد و تا زمانی که دوست دارید، آن را خیس کنید، سپس پوست خود را با آب پاک کنید.
سعی کنید گل را در دهان خود با آب کمی از 30 ثانیه تا 1 دقیقه نگه دارید، همانند استفاده از شستشوی دهان. سپس خاک رس را بیرون بیاورید و دهان خود را با آب پاک کنید.
سعی کنید برای ماسک صورت به طور مستقیم بر روی پوست خود، به ویژه در هر جایی که دچار لکه های قرمز، تحریکات و زخم، ایجاد شده. اجازه دهید خاک رس خشک شود (این معمولا حدود 20 دقیقه طول می کشد) و سپس آن را با آب گرم بشویید. برای بهترین نتایج توصیه می شود ماسک خاک رس یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.
برای خراشیدگی یا نیش حشرات، مقدار متمرکز خاک رس را مستقیما به ناحیه درد زده بمالید و با کمک باند یا گاز بپوشانید، سپس بعد از حدود 2 ساعت بشویید.

احتیاط
برخی از محصولات رسوبی بنتونیت حاوی مقادیر سرب و سایر فلزات سنگین است و ممکن است برای مصرف کودکان و زنان باردار مناسب نباشد.

* FDA هشدار می دهد که مصرفکنندگان "Bentonite Me Baby" توسط Alikay Naturals یا "Best Bentonite Clay" بهترین بنتونیت را به دلیل احتمال خطر مسمومیت با سرب هشدار می دهند زیرا این محصولات ظاهرا سطوح بی خطر سرب را دارند.

رسوب بنتونیتی نباید در مقادیر عظیمی مصرف شود زیرا این روند در بدن گسترش می یابد. بیش از حد می تواند منجر به اختلال هضم و جذب مواد مغذی حیاتی شود.

افکار نهایی
بنتونیت یک روش قدیمی برای درمان بسیاری از اختلالات مختلف در تعدادی از فرهنگ ها است. از پوست به دستگاه گوارش، این ماده توانایی مبارزه با عفونت، افزایش ایمنی و... را دارد.

اگر میخواهید از خاک رس بنتونیت استفاده کنید، حتما این کار را فقط در مقادیر کم انجام دهید و از خاک رس استفاده کنید که توسط تجار معتبر فروخته می شود.

دیگر خواص بنتونیت

تعریف بنتونیت : بنتونیت سنگ رسوبی است که از هوازدگی خاکستر آتشفشانی یا شیشه ها بیرون می آید .

بنتونیت یک سنگ چند ماده ای است - سنگی که از چندین ماده معدنی مختلف ساخته شده است .
ترکیب اصلی ، یعنی مواد معدنی که عمدتا در ترکیب سنگ ها نقش دارند ، ماده معدنی رس مونتموریلونیت است . مواد معدنی کوارتز ، کلسیت ، پیریت ، ایلیت ، میکا - به ویژه بیوتیت و فلدسپات -به عنوان قطعات ثانویه ، تا پنج درصد در سنگ وجود دارد .

بنتونیت همچنین در محصولات آرایشی و بهداشتی در باغبانی و در طب از آن به عنوان شستشو یا خاک رس در مراقبت از پوست یا به عنوان یک مکمل غذایی برای استفاده داخلی استفاده شود. تأمین کنندگان و تولیدکنندگان بنتونیت سنگ ریز خرد شده را به صورت پودر سست یا به صورت کپسول برای مصارف داخلی و خارجی ارائه می دهند. بعضی اوقات بنتونیت نیز به عنوان مخلوطی با زئولیت یا خاک شفابخش ارائه می شود

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها