رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 432104

طرز تهیه رویال آیسینگ| نحوه تهیه کوکی کره ای

رویال آیسینگ یک دسر خوشمزه و مناسب برای بعد از سرو غذای اصلی است این دسر با ظاهر فریبنده خود می تواند سفره ما را مزین کند در این مطلب نکات مهم تهیه رویال آیسینگ را گرد آوری نمودیم.

رویال آیسینگ
html>

مواد لازم:

سفیده تخم مرغ 1 عدد یک هشتم قاشق چایخوری آب لیمو
پودر قند یک پیمانه سرخالی نصف قاشق چایخوری گلیسیرین
وانیل یک هشتم قاشق چایخوری


پیمانه لیوان فرانسوی دسته داره.

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا سفیده تخم مرغ و وانیل رو با دور تند همزن خوب هم میزنیم تا فرم بگیرد ، طوری که اگه ظرف رو بر گردونیم از ظرف نریزد و جای پره های همزن روی آن دیده شود . پودر قند رو به آرامی و با قاشق به سفیده اضافه کرده و با دور کند همزن هم میزنیم . در همین مرحله آبلیمو رو هم اضافه میکنیم .

مرحله دوم:

دور کند به خاطر اینه که توی آیسینگ ، حباب ایجاد نشود . یک دقیقه دیگر هم مخلوط کرده و روی ظرف رو با نایلون پوشانده و حدود 15 تا 20 دقیقه داخل یخچال میذاریم . برای رنگ کردن آیسینگ ، کمی رنگ ژله ای رو ریخته و مخلوط میکنیم که اگر تیره تر خواستیم ، رنگ بیشتری اضافه می کنیم .

مرحله سوم:


قبل از اضافه کردن رنگ ، برای سفت کردن آیسینگ از پودر قند الک شده و برای روان کردن آیسینگ از چند قطره آب استفاده کنید . سپس داخل قیف ریخته و مورد استفاده قرار بدید . اصولاً به آیسینگ غلیظ که برای دورگیری کار استفاده میشه پایپینگ و به آیسینگ رقیقتر که برای داخل کار استفاده میشه فلودینگ گفته میشود .

مرحله چهارم:

پایپینگ بیشتر برای ریزه کاری استفاده میشود . روی کوکی های خنک شده را با آیسینگ هایی که رنگ کرده اید ، پوشش داده و برای صاف کردن آن از خلال دندان چوبی استفاده کنید . روی آیسینگ را حتماً با کیسه فریزر بپوشانید تا مانع از خشک شدن آن شود . آیسینگ اضافی ، در ظرف درب بسته به مدت پنج تا هفت روز داخل یخچال قابل نگهداری است .

غلظت در رویال آیسینگ:
در رویال آیسینگ با توجه به ظرافتِ طرح و نوع تزئین ، به غلظت های مختلفی نیازه که ایجاد این غلظت ها کار بسیار راحتیه . رویال آیسینگ با اضافه کردن پودر قند غلیظ و با آب رقیق میشه ، ولی چیزی که مشکل و مهمه تشخیص غلظت مناسب برای کاربردهای متفاوت آیسینگه که فقط و فقط با تمرین بدست میاد .
برای کار با رویال آیسینگ سه غلظت متداوله:
1. غلظت سفت Stiff consistency: در این نوع رویال آیسینگ ، میزان پودر قند زیاده و غلظتش بسیار بالا و به شکل خمیر دندونه . از این غلظت برای درست کردن گل های شکری ، میوه های شکری و طرح های برجسته استفاده میشه . غلظت بالای رویال آیسینگِ سفت Stiff consistency باعث زود خشک شدنش می شه که از مزایاشه . در حین مخلوط کردن مواد برای تهیه آیسینگ با غلظت بالا به هیچ وجه نباید هوا در بافتش بره و به همین دلیل از دور متوسط همزن استفاده میشه . برای تِست این غلظت ، قانون "20 ثانیه" امتحان میشه . قانون 20 ثانیه یعنی اگر با چاقو روی سطح رویال آیسینگ خط بندازید، 20 ثانیه باید طول بکشه و بعد از اون خط چاقو محو شود .
2 - غلظت متوسط Medium Consistency : این نوع رویال آیسینگ به غلظت نوع اول نیست ولی شُل و روون هم نیست و روی بیسکویت پخش نمی شه بلکه باید با چاقو پخشش کنید. این غلظت مناسب دورگیری و نوشتنه. برای تِست این غلظت قانون "10 ثانیه" رو باید امتحان کنید. یعنی بعد از آماده کردن، روی سطح آیسینگ با چاقو خط بکشید و تا 10 بشمارید ، بعد از 10 ثانیه باید جای خط چاقو محو شه و نه زودتر . از این غلظت برای دورگیری بیسکویت ها استفاده میشه و غلظتش به صورتیه که عین نوار از قیف خارج میشه و نمیشکنه ، بهش پایپینگ آیسینگ Piping Icing هم گفته میشود.
3- غلظت پایین FLOOD ICING : این کمترین غلظت رویال آیسینگه که برای پوشش سطح بیسکویت و پر کردنِ دور گیری ها استفاده میشه و غلظتش مثل شامپو یا عسله . بسیاری از اساتید معتقدند که برای رسیدن به این غلظت ، رویال آیسینگ رو با غلظت بالا آماده کنید و بعد یکی دو قاشق آب بهش اضافه کنید . برای تِست این آیسینگ قانون " کمتر از 10 ثانیه" استفاده میشه . یعنی وقتی روی سطح رویال آیسینگ چاقو رو می کشید ، جای چاقوی زیر 10 ثانیه باید ناپدید شود .

طرز تهیه رویال آیسینگ

نکات مهم کار با رویال آیسینگ:

نکته اول:

برای تهیه رویال آیسینگ ، پودر قند رو حتما و حتما دو بار از الک ریز رد کنید ، دونه های درشت پودر قند ، آیسینگ رو زبر و ظاهر کار رو خراب میکنه . اگر حین تزئین حباب های هوای زیادی در سطح کار ایجاد میشه و با حباب ها مشکل دارید ، به جای پودر قند از آیسینگ شوگر استفاده کنید . آیسینگ شوگر رو حتما در منزل تهیه کنید ، چون آیسینگ شوگری که در لوازم قنادی ها فروخته میشه ، بسیار گرونه و به صرفه نیست .

نکته دوم:

برای تهیه این نوع شکر ، به هر پیمانه پودر قند ، یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت اضافه کرده ، این دو رو در غذاساز یا آسیاب با هم مخلوط و بعد از الک رد کنید . به همین سادگی پودر قند به آیسینگ شوگر تبدیل میشه و نشاسته موجود در اون ، تعداد حباب ها رو کمتر میکنه . مثل همه دستورهایی که با سفیده سر و کار داره ، ظرفی که سفیده در اون زده میشه ، باید تمیز و بدون چربی باشه . حتما قبلش ظرف و پره های همزن رو با آب جوش بشورید .

نکته سوم:

برای اطلاع از نکات کار با سفیده تخم مرغ یک پست میذارم که مطالعه کنید . در رویال آیسینگ ، دنبال بافت ابری و پفی نیستیم ، چرا که حالت پفی باعث میشه رنگ ها روی بیسکوییت با هم مخلوط بشن و از اون مهم تر ، آیسینگ صاف و براق نشه . برای پفکی نشدن ، در حین زدن مواد به هیچ وجه از سرعت بالای همزن برقی استفاده نکنید که حباب هوا ایجاد نشه و در طول زدن ، مواد رو فقط در یک جهت بزنید . غلظت خیلی کم در فلودینگ ( پوشش سطح بیسکوییت ) ، ایجاد حباب های زیاد ، شکنندگی و بافت ناهمگون میکنه . پس حواستون باشه آیسینگ خیلی رقیق نشه . اگر هم رقیق شد با الک کردن کمی پودر قند و هم زدن غلیظش کنید .

نکته چهارم:

برای رنگ کردن رویال آیسینگ از رنگ های ژله ای استفاده کنید ، چون غلظت مواد رو تغییر نمیده و طعم نداره . می تونید پنج رنگ پر کاربرد رو بخرید و بعد خودتون رنگ های دیگه رو بسازید . رنگ خوراکی ماده ای کاملا شیمیائیه و حتما قبل از استفاده تاریخ مصرفش رو چک کنید . موقع خریدِ رنگ ، سایز کوچیک بخرید که زودتر تموم شه و از تاریخ مصرفش نگذره . برای اینکه کارتون تمیز در بیاد بعد از اتمام هر بخش تزئین ، نیم ساعت صبر کنید تا آیسینگ خشک شه و بعد قسمت بعدی رو شروع کنید ، یعنی بعد از پایان دورگیری ، اجازه بدید آیسینگ دورگیری خشک شه و بعد فلودینگ رو انجام بدید ، بعد طراحی روش .

نکته پنجم:

بعد از اتمام فلودینگ (پوشش بیسکوییت) با رویال آیسینگ ، بیسکوییت رو کمی به چپ و راست تکون بدید تا آیسینگ یکدست پخش شه و جاهای خالی یکنواخت پر شه . بعد از فلودیگ ، حباب های هوای ایجاد شده رو با خلال دندون از بین ببرید . اگر در محیط گرم و شرجی کار می کنید ، تزئینات رو با کولر یا فن روشن انجام بدید . رویال آیسینگ در رطوبت زیاد خشک نمیشه و از طرفی گرمای زیاد باعث میشه کوکی ها کره پس بده و آیسینگ خراب شه .

نکته ششم:

رویال آیسینگ بعد از آماده شدن ، خیلی زود در مقابل هوا خشک میشه . اگر همزمان میخواید با چند قیف پُر شده کار کنید ، قیف ها رو در یک لیوان قرار بدید و ته لیوان دستمال کاغذی مرطوب شده بذارید اینجوری سر قیف خشک و کیپ نمیشه . اگر قیف رو بیش از تا نیمه پر کردید ، ته قیف رو با یک کِش ببندید که هم مواد از بالای قیف بیرون نزنه ، هم از بالا هوا نکشه و خشک نشه . خشک شدن بیسکوییت ها بین 6 تا 24 ساعت بسته به نوع آب و هوا ، طول می کشه .

نکته هفتم:
در طول این مدت بیسکوییت های تزئین شده باید در دمای محیط باشن ، روشون پوشونده نشه و در ظرف دردار و در یخچال نباشند . بسته بندی بیسکویت های تزئین شده ، حتما و حتما 24 ساعت بعد از اتمام تزئین باید انجام شه. اگر میخواید تزئینات زودتر خشک شن ، بیسکوییت ها رو نزدیک پنکه ، کولر و یا بخاری بذارید . قبل از شروع تزئین حتما قیف و ماسوره رو آماده کنید . ماسوره ها رو بسته به ظرافتِ طرحی که در نظر دارید انتخاب کنید . برای یک تزئین خیلی ساده و مبتدی ، ماسوره حروف نویس شماره دو (برای دورگیری) و ماسوره حروف نویس شماره چهار (برای فلودینگ) کفایت می کند .

طرز تهیه کوکی کره ای

طرز تهیه کوکی کره ای

مواد لازم:

کره 100 گرم تخم مرغ یک عدد
پودر قند یک پیمانه سرخالی وانیل یک هشتم قاشق چایخوری
آرد دو پیمانه سر خالی پودر نشاسته ذرت یک قاشق غذاخوری



طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا کره را با پودر قند مخلوط کرده با همزن برقی هم بزنید تا کرم رنگ بشه و سبک بشه . بعد وانیل و تخم مرغ رو اضافه کرده و خوب هم میزنیم . آرد و نشاسته ذرت سه بار الک شده رو به تدریج و در سه مرحله اضافه کرده و کمی با قاشق مخلوط میکنیم، پودر نشاسته ذرت رو هم اضافه میکنیم .

مرحله دوم:
بعد داخل کیسه فریزر قرار داده و به مدت یک ساعت داخل یخچال استراحت بدهید . فر رو ، روی دمای 170 درجه گرم میکنیم . بعد خمیر رو روی سطح صافی به ارتفاع نیم سانت پهن کرده و قالب بزنید کف سینی فر کاغذ روغنی انداخته و خمیر قالب زده رو چیده و داخل فر از قبل گرم شده به مدت 15 تا 20 دقیقه اجازه دهید پخته شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها