رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 433269

طرز تهیه رولت حلوای زعفرانی | نحوه تهیه حلوا شیر

رولت حلوای زعفرانی یک شیرینی خوشمزه و سریع است که میتواند در انواع مناسبت ها تهیه و سرو شود در ادامه شما را با دستور پخت این رولت همراهی می کنیم.

رولت حلوای زعفرانی
html>

موادلازم:

تخم مرغ 2 عدد شکر 50 گرم
آرد 50 گرم معادل پنج قاشق غذاخوری خامه فرم گرفته به میزان لازم
بکینگ پودر یک دوم قاشق چایخوری وانیل یک چهارم قاشق چایخوری


پیمانه لیوان فرانسوی دسته داره.

طرز تهیه:

مرحله اول:

تخم مرغ ، وانیل و شکر را آنقدر با همزن زده تا پوک و سبک شود و حجم مواد به دو برابر برسد.سپس آرد و بکینگ پودر را سه بار الک کرده به مواد اضافه کنید با لیسک آرام هم بزنید تا مخلوط شود.

مرحله دوم:

تابه دو طرفه را با مقداری روغن چرب کنید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود . مواد رولت را بریزید و صاف کنید. حرارت باید بسیار کم باشد. سپس 10 دقیقه یک طرف و 5 دقیقه طرف دوم را بپزید. بسته به حرارت گازتون ، زمان پخت متغیره و ممکن است زمان بیشتر ببرد

مرحله سوم:

بعد از پخت روی حوله نمناکی ، کاغذ روغنی بگذارید . نان رولت را درون آن قرار داده و به آرامی رول کنید. محتوا را داخل یخچال بگذارید یا با دمای محیط تا سرد شود . سپس باز کرده خامه کشی کنید.

مرحله چهارم:
میتوانید از انواع مغزها ، انواع میوه مثل موز و شکلاتها به دلخواه لای رولت بریزید و دوباره رول کنید. کاغذ روغنی را دور رولت بپیچید و در یخچال بگذارید وقتی خوب سرد شد ، آماده میل کردن است.

طرز تهیه حلوای زعفرانی

مواد لازم:

آرد یک پیمانه شکر یک پیمانه
روغن نصف پیمانه گلاب یک سوم پیمانه
آب دو پیمانه زعفران به میزان لازم


پیمانه لیوان فرانسوی دسته داره.

طرز تهیه:

مرحله اول:

آب و شکر را روی حرارت میگذاریم تا بجوش بیاد ولی نجوشد . چون در صورت جوشیدن شهد ، حلوا شکرک میزند . بعد که خاموش کردیم ، گلاب و زعفران را اضافه میکنیم . آرد رو الک میکنیم . تفت میدیم تا رنگش عوض بشه و بوی خامی آرد از بین برود .

مرحله دوم:
مجدد الک کرده و بعد روغن را اضافه میکنیم . اگه دوست داشتین تیره تر باشه با روغن هم تفت بدهید ، از روی حرارت برمیداریم و شربت رو اضافه میکنیم و تند تند هم میزنیم تا کاملا مخلوط بشوند . بعد چند دقیقه دوباره میگذاریم روی حرارت کم تا خوب جا بیفتد . بعد حالت گهواره ، قابلمه یا تابه حاوی حلوا را تکون میدیم تا کاملا منسجم و یک تیکه بشود .

طرز تهیه رولت حلوای زعفرانی

نکات پخت حلوا:

نکته اول:

کشدار شدن حلوا به داغی و سردی بین شربت و حلوا بستگی دارد . اول شربت را میگذاریم روی حرارت کم تا شکرش حل بشه بعد زیرش رو خاموش میکنیم و حلوا را شروع میکنیم .
روغن جامد ( لادن طلایی ساده بهترین گزینه است ) برای خوب سرخ شدن آرد و پوک شدنش مناسب است ، کره بخاطر خوش طعم بودن حلوا و روغن مایع برای براق شدن حلوا استفاده می کنیم

نکته دوم:

اگر می خواهید حلوای پخته شده را شکوفه بزنید ، باید حلوا نرم تر باشد . باید به دستور تهیه حلوا حدود 4 تا 5 قاشق شربت یا گلاب اضافه نمایید تا کمی شل تر شود و راحت تر بتوانید آن را شکوفه بزنید .

نکته سوم:

برای حلوا زعفرانی باید آرد سفید باشد و قبل از اینکه روغن اضافه کنید ، آرد را در حدی که بوی خامی آن برود، تفت بخورد . بعد از اضافه کردن روغن ، مقداری از آرد در حال سرخ شدن را با شربت مخلوط کنید و رنگش را امتحان کنید . در این نوع حلوا ، آرد خیلی کم تفت میخورد و نباید بعد از روغن اضافه کردن ، زیاد آرد رو سرخ کنید .

نکته چهارم:

اگه از شعله پخش کن استفاده کنید ، حرارت بصورت یکنواخت پخش میشود و بهتراست .می تونید از آرد برنج یا آرد سنگک هم استفاده کنید . فرقش اینه که رنگش تیره تر میشه . در صورت استفاده از آرد برنج ، حلوا چسبندگی کمتری پیدا میکند و رنگش اندکی روشن تر میشود و در صورت استفاده از آرد سنگگ ، رنگ آن کمی تیره تر میشود .

نکته پنجم:

اگر گلاب را زودتر به حلوا اضافه کنیم در اثر حرارت زیاد ، عطر آن از بین می رود.اگر آرد را به اندازه کافی تفت ندهید و روغن و کره را زود به آن اضافه کنید ، رنگ حلوا روشنتر میشود و در صورتی که بیشتر تفت دهید ، رنگ آن مایل به قهوه ای میشود.

نکته ششم:

دقت کنید که وقتی که آرد گندم استفاده میکنید ، باید در هنگان تفت دادن آرد ، بیشتر هم بزنید ، چون آرد گندم خاصیت چسبندگی داشته و به هم می چسبد و در صورتیکه مدام هم نزنید ، گلوله گلوله میشود . در صورتیکه آرد برنج و سبوس دار اینطور نیستند و احتیاج به هم زدن کمتری دارند .

طرز تهیه حلوا شیر

طرز تهیه حلوا شیر

مواد لازم:

آرد سفید یک پیمانه شیر دو پیمانه
کره نصف پیمانه گلاب نصف پیمانه
شکر یک پیمانه زعفران به میزان لازم


طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا شیر و شکر را توی تابه ریخته و حرارت میدهیم تا شکر حل شود. وقتی به مرحله جوش رسید ، زعفرون و گلاب رو اضافه کنین و چند جوش کوتاه که زد ، از روی حرارت بردارید .

مرحله دوم:

آرد رو الکرده و توی قابلمه روی حرارت متوسط ، تفت دهید تا جایی که زیاد تغییر رنگ ندهد .کره و روغنها رو به آرد افزوده و خوب هم بزنین تا روغن کاملا به خورد آرد رود.

مرحله سوم:
وقتی خوب آرد سرخ شد ، مخلوط شیر رو کم کم بریزین و تند و مرتب هم بزنین تا حلوا صاف و یکدست شود تابه ررا چند مرتبه تکون بدین تا حلوا وسط قابلمه جمع شود نهایتا به شکل دلخواه سرو کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها