رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 434205

طرز تهیه کیک مارسبانی دو رنگ | دستور پخت کیک دو رنگ خرده شکلات

کیک مارسبانی دو رنگ یک کیک خوشمزه و زیبا است که برای مهمانی های خانوادگی یک گزینه ایده آل می تواند باشد در این مطلب به نکات مهم تهیه این کیک آشنا خواهیم کرد.

html>

مواد لازم:

آرد دو پیمانه + یک چهارم پیمانه نمک یک پنس
روغن نصف پیمانه شکر یک و نیم پیمانه
شیر یک پیمانه وانیل نصف قاشق ‌چایخوری
تخم مرغ سه عدد پودر کاکائو سه قاشق ‌مرباخوری
بکینگ پودر سه قاشق ‌مرباخوری


پیمونه لیوان فرانسوی دسته دار می باشد.


طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا شکر ، وانیل و تخم مرغ را با همزن حدود پنج دقیقه میزنیم تا کاملا کشدار بشود . بعد شیر و روغن مایع را اضافه کنید . حالا همزن را کنار گذاشته و آرد را با بکینک پودر که سه بار الک کردیم ، آرام آرام توی سه مرحله به مواد اضافه میکنیم و با لیسک ، دورانی هم میزنیم .

مرحله دوم:

یک پیمانه از مواد را برداشته و به آن پودر کاکائو را اضافه میکنیم . حالا قالب را چرب و آردپاشی کرده یا کاغذروغنی بذارید . از مواد سفیدمان داخل قالب بریزید و بعد مایه کاکائویی را وسط یا روی کیک ریخته و در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه حدود چهل دقیقه میپزیم . چون دمای فرها متفاوت است بعد از نیم ساعت چک کنید . نهایتا به دلخواه تزیین و سرو میکنیم .

طرز تهیه کاپ کیک مارمالادی

مواد لازم:

تخم مرغ چهار عدد شکر یک پیمانه
آرد دو پیمانه بکینگ پودر دو قاشق چایخوری
ماست دو سوم پیمانه وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
روغن مایع دو سوم پیمانه مارمالاد طعم دلخواه به میزان لازم


پیمانه لیوان فرانسوی دسته دار است.

طرز تهیه:

مرحله اول:

تخم مرغها را همراه با شکر و وانیل خوب هم میزنیم تا کرم رنگ و کشدار بشهود ( حدود پنج دقیقه کافیر است) . بعد ماست را اضافه کرده و هم میزنیم . سپس روغن را اضافه میکنیم و در حد دو دور که مخلوط بشه هم میزنیم .

مرحله دوم:
در آخر آرد و بکینگ پودر که با هم دو بار الک شده را توی سه مرحله اضافه میکنیم و خیلی آهسته و دورانی مخلوط میکنیم . نهایتا در قالب دلخواه که چرب و آردپاشی شده ، ابتدا یک سوم از قالب را مایه کیک میریزم و بعد مارمالاد دلخواه و مایه کیک ( به طور کلی تا دو سوم قالبتون رو باید از مایه کیک بریزید . یک سوم بقیه ، جا برای پف کردن کیک می باشد ) . نهایتا در فر 170 درجه که از قبل گرم شده ، به مدت پنجاه دقیقه میپزیم . چون دمای فرها متفاوت است بعد از نیم ساعت چک کنید.

طرز تهیه کیک دو رنگ خرده شکلات

طرز تهیه کیک دو رنگ خرده شکلات

مواد لازم :

تخم مرغ چهارعدد شیر یک پیمانه
شکر دو سوم پیمانه وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
شکلات تلخ رنده شده صد و پنجاه گرم آرد دو پیمانه
روغن مایع یک پیمانه بکینگ پودر دو قاشق چایخوری



طرز تهیه :

مرحله اول:

تخم مرغ ها , شکر و وانیل رو پنج دقیقه با دور تند همزن بزنید . شیر و روغن رو اضافه کنید و کمی بزنید . آرد و بکینگ پودر که سه بار با هم الک کردید رو داخل مواد بریزید و فولد کنید . حالا شکلات تخته ای رو که با قسمت چیپس کن رنده , رنده کردید رو داخل مواد بریزید و کمی فولد کنید .

مرحله دوم:
مواد رو داخل قالب ٢۰ در ٣۰ یا ٢٣ سانت گرد که با روغن جدا کننده ( مخلوط مساوی آرد و کره و روغن مایع ) چربش کردید بریزید . روی اون هم کمی شکلات رنده شده بپاشید و قالب رو دو سه بار به سطح بزنید و داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱٨۰ درجه به مدت چهل دقیقه بپزید . چون دمای فرها متفاوته بعد از نیم ساعت چک کنید . با تِستر چک کنید اگر خشک بیرون اومد , روی کیک را گریل کنید .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها