رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 435106

طرز تهیه نان توری | نحوه پخت نان پنجره ای

نان توری یک نان خوشمزه و مناسب برای صبحانه است این با ظاهر فریبنده خود می تواند سفره صبحانه ما را مزین کند در این مطلب نکات مهم تهیه ین نان را گرد آوری نمودیم.

نان توری
html>

مواد لازم:

یک پیمانه آرد یک دوم قاشق چایخوری نمک
یک پیمانه شیر نصف قاشق غذاخوری شکر
یک عدد تخم مرغ

طرزتهیه:

مرحله اول:

شیر ، شکر ، نمک و تخم مرغ را با هم مخلوط کرده و آرد را کم کم داخل ظرف الک کنید و با همزن دستی یا چنگال بهم بزنید . در نهایت اگر احساس کردید که کاملا مواد نان یک دست نیست ، میتوانید از صافی عبور دهید تا گلوله ای داخل مواد باقی نماند .

مرحله دوم:

با هر طریقی که راحت هستید ، مواد را داخل بطری بریزید . برای این کار باید از ظروف مخصوص سس استفاده کنید که در صورت در دسترس نبودن ، میتوانید بطری مخصوص آب معدنی کوچک را کاملا شسته و خشک کنید . درب بطری را با میخ سوراخ کنید . میخ را روی حرارت داغ کرده و به درب بطری فشار بدهید تا سریع سوراخ بشود . پیشنهاد می گرد از قیف استفاده کنید . ماهیتابه را قدری با روغن چرب کنید ( با نوک انگشت یا فرچه چرب کنید احتیاجی به روغن زیاد نیست ) .

مرحله سوم:

روی حرارت متوسط قرار دهید و بعد از اینکه قدری داغ شد ، بدنه بطری را قدری فشار دهید و مواد را داخل تابه بریزید به صورت دورانی یا هر شکلی که خودتون دوست دارید ، فقط موادتون را روی هم خیلی نریزید تا موقع پخت خمیر نشود. کار خیلی راحتی است . با کفگیر راحت از ظرف جدا میشود و میتوانید پشت و روش کنید تا هر دو طرف طلایی بشود .

طرز تهیه نان توری

نکته:
همون بار اول که تابه را چرب کردید ، کافی می باشد . دیگر نیازی به چرب کردن مجدد تا پایان کار ندارد . میتونید به جای نمک ، کمی شکر اضافه و به عنوان دسر استفاده کنید و با اسلایس انواع میوه و خامه فرم‌گرفته ، باترکریم و... سرو بشود.

طرز تهیه نان پنجره ای

طرز تهیه نان پنجره ای

مواد لازم:

تخم مرغ کامل سه عدد وانیل یک هشتم قاشق چایخوری
نشاسته نصف پیمانه پودر قند برای تزیین مقداری
آرد سفید یک پیمانه شیر سرد یا ماست یک پیمانه



طرزتهیه:

مرحله اول:

ابتدا نشاسته و شیر را با هم مخلوط میکنیم . بعد از اینکه نشاسته داخل شیر حل شد ، آرد سفید را دو بار الک و کم کم اضافه میکنیم . تخم مرغها رو جدا بزنید و زائده سفید رنگی که به زرده تخم مرغها چسبیده رو حتمااا جدا کنید و بعد به مایتون اضافه و کمی هم میزنیم . وانیل را میریزیم .

مرحله دوم:

در یک تابه نچسب تقریبا گود تا نصف روغن مخصوص سرخ کردن بریزید و حرارت را مقداری بالا ببرید تا روغن داغ شود . قالب مخصوص شیرینی پنجره ای را داخل روغن قرار دهید و حرارت را ملایم کنید و بگذارید قالب کمی داغ شود . کاسه محتوی مایه شیرینی را نزدیک تابه بگذارید تا قالب هنگام جابجایی حرارت از دست ندهد . دقت کنید که حرارت داخل تابه به کاسه محتوی مایه منتقل نشود .

مرحله سوم:
قالب داغ شده را داخل مایه بزنید و چند ثانیه مکس کنید و بعد سریعا قالب را داخل روغن قرار دهید و با حرکت دست ، مایه رو از قالب جدا کنید و هر کدوم از شیرینی ها را حدود یک دقیقه در روغن سرخ کنید و مجددا قالب را داغ کنید و داخل مایه بزنید و ... بعد از سرخ شدن شیرینی ها ، آنها را روی حوله آشپزخانه یا دستمال کاغذی ضخیم قرار دهید تا روغن اضافی آنها چیده شود و بعد در ظرف مورد نظر بچینید و روی انها پودر قند الک شده بپاشید . این شیرینی اگه روی آن را با سلفون بپوشانید و در فضای خارج از یخچال نگهداری کنید تا دو هفته قابل استفاده است

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها