رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 441126

تحلیل حسین سلاح ورزی ، نایب رییس اتاق ایران از گردوخاک مدیران دولتی

دولت توپ تورم را به زمین بخش خصوصی نیندازد

ساعت 24 -- چرخ های کسب و کار ایرانیان خوب و خوش نمی چرخد. اقتصادکلان ایران زیر توفان تحریم ها و سیاست گذاری های ناکار آمد دولت با چم و خم های سرگیجه آور مواجه شده و روند شاخص های کلان اقتصاد ناامید کننده است. روزگار بنگاهها به مثابه موتور توسعه فاقتصاد ایران نیز مبهم تر شده است.

حصین
معیشت و کسب وکار شهروندان و خانواده ها نیز در موقعیت وخیم قراردرد و هرروز از قدرت خرید مردم کاسته می شود. دراین وضعیت غبارآلود جامعه ایران به داستانهای تازه و ماجراهای آفریده شده درذهن افراد و گروههای با نفوذ که به پراکندگی نیروی باقی مانده منجر شود نیاز ندارد. به نظر می رسد اما حالا مدیران دولتی برای اینکه خود را از زیر بار فشار مردم رها کنند راه آسانی را یافته اند وآن کار برپاکردن گرد و خاک درزمین بخش خصوصی است. اخرین گرد و خاک را رضا رحمانی برپاکرده و در جلسه بررسی و ساماندهی بازار که با حضور اعضای هیأت‌مدیره اتاق اصناف برگزار شده تاکید کرده است ؛ کشور در جنگ اقتصادی است و هر کسی برای مقابله با گرانی همراهی نکند با دشمن همکاری کرده است و ادامه داده حضور اصناف در نظارت بر بازار باید جدی باشد، اینکه تکرار کنیم اکثراً بازاری‌ها انسان‌های خوبی هستند، مشکلی حل نمی‌شود و باید با متخلفین هر چقدر هم تعدادشان اندک باشد، برخورد کرد.وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخی اظهارنظرها که منجر به التهاب در بازار می‌شود، افزود: برخی از مسؤولان اتحادیه‌ها موضع مسوولانه‌ای نمی‌گیرند و در مصاحبه‌ها وضعیت را برخلاف واقعیت جلوه می‌دهند.او با بیان اینکه اتاق‌های اصناف باید محکم‌ تر از قبل پای کار بیایند، گفت: باید کنترل عمده‌فروشی‌ها مورد توجه قرار گیرد و ساختار نظارت نیز در میان مدت از حالت سنتی به نوین تغییر یابد، در عین حال امروز نیاز داریم که نظارت را جدی‌تر از گذشته داشته باشیم.رحمانی تاکید کرد: فضاسازی‌ها نشان می‌دهد که جنگ روانی پیشاپیش جنگ اقتصادی حرکت می‌کند و برخی با فضاسازی بازار را بهم می‌ریزند.

پیش از وی رییس سازمان توسعه و تجارت نیز آدرس داده بود که شماری از افراد تحت عنوان بخش خصوصی کالا صادرکرده و ارز ان را برنگرداندهاند که ادامه حرفهای وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی است. درهمین روزهایی که نرخ دلار دربازار آزاد و صرافی های زیرنظر دولت طغیان کرده است بانک مرکزی ناگهان یادش افتاده است که باید اسامی کسانی که ارزدولتی و نیمایی گرفته اند را منتشر کند و با مددبرخی رسانه های همسو آن را به مثابه رانت خواری بخش خصوصی جلوه دهد. آیا این افراد به زور از جایی دلار 4200 تومانی یا نیمایی گرفته اند یا به دعوت دولت به پای این سفره فرا خوانده شده اند. مدیران محترم دولت توجه داشته باشند دادن آدرس عوضی به مردم و گرد و خاک در زمین بخش خصوصی و مقصر نشان دادن آنها را کسی باور نمی کند. مردم این روزها که نرخ دلار افزایش می یابد بدون درنگ دولت را نشان می دهند و می گویند بازهم بودجه دولت کسری اورده است و می خواهد با افزایش قیمت دلار و سکه کسری بودجه خود را جبران کند. مدیران دولت نباید با روح و روان شهروندان بازی کرد و راه اشتباه نشان دهند. رفت. فشاربرشهروندان و تولید کنندگان و صادرکنندگان وانداختن توپ به زمین آنها راههای شکست خورده است و دردی را دوا نمی کند و بهتر است دولت این را رفته شکست خورده را دوباره نرود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها