رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 445700

طرز تهیه دسر قهوه و کاپوچینو | نحوه تهیه دسر بوراتوس و دسر رولی پادشاه و فراپه قهوه

دسر قهوه و کاپوچینو یک دسر خوشمزه و با مقوی است که برای مهمانی های خانوادگی یک گزینه ایده آل می تواند باشد در این مطلب به نکات مهم تهیه این دسر آشنا خواهیم کرد.

دسر
html>

برای این دسر من از قالب قلب که سیلیکونی بود و ظرفیتش 2.5 لیوان بود استفاده کردم اگه تجربه دسر راه راهو ندارید از قالبی استفاده کنید که دیواره محکمی داشته باشه چون قالب سیلیکونی ایست نداره و کارو سخت میکنه با توجه به ظرفیت قالبتون به دو سری مواد نیاز داریم
برای قسمت تیره که ژله قهوه هست یک و نیم لیوان قهوه اماده کنید البته شیرینتر از حالت طبیعی چون بعد از بستن دسر شیرینیشو کمتر نشون میده و با یک و نیم ق مرباخوری پودر ژلاتین بنماری شده خوب مخلوطش کنید

مواد لازم:

شیر 1.5 لیوان پودر ژلاتین: دو ق م
وانیل: کمی شکر: 6 ق غ
خامه: ۱۰۰ گرم پودر کاپو چینو فوری دو بسته



طرز تهیه:

مرحله اول:

پودر ژلاتینو با کمی آب بنماری نمایید بقیه مواد را در قابلمه ریخته،روی شعله متوسط بگذارید تا شکر حل گردد،تا حدی که گرم بشود کافی است، نباید بجوشه. در اخر ژلاتین بنماری شده رو هم اضافه کنید وبزارید کنار تا خنک بشه.

مرحله دوم:

حالا قالبتونو خیلی کم چرب نمایید و توی یک ظرف دیگه به حالت زاویه دار فیکسش کنید که تکون نخوره حالا از مواد ژله قهوه دو ق بریزید تو قالب وبزارید نیم بند بشه بعد از مواد پاناکوتا بریزید به آرومی روی لایه اول و بزارید نیم بند بشه

مرحله سوم:
و همینطور بترتیب ادامه بدید تا قالب پر بشه زاویه قالبو با توجه به شکلی که میخاید دسرتون داشته باشه تنظیم کنید من بعد از هر لایه که میریختم یکم از شیبش کم میکردم دقت کنید موادتون داغ نباشه که لایه ها تو هم حل نشن از طرفی اگه وسط کار (چون چند ساعتی زمان میبره) موادتون بست میتونید فقط چند لحظه رو بخار کتری بزارید و هم بزنید تا باز بشه

دسر بورتراس

طرز تهیه دسر بوراتوس

مواد لازم:

شیر ۲۰۰ گرم ژلاتین ۲ ق غ
بستنی وانیلی۲۰۰ گرم شکر ۲ ق غ
پنیر خامه ای ۲۰۰ گرم توت فرنگی پوره شده ۴ عدد در صورت دلخواه
دسر دنت توت فرنگی کوچک ۱ عدد آب سرد ۱/۴ لیوان



طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا ژلاتین را روی آب سرد بریزید و صبر کنید تا حالت اسفنجی پیدا نماید.سپس روی کتری قرار داده تا به روش بن ماری ژلاتین حل گردد. شیر و بستنی آب شده و شکر را در ظرفی ریخته و روی حرارت قرار دهید وقتی که از کناره ها شروع به جوش اومدن کرد از روی شعله برداشته و ژلاتین بن ماری شده را به آن اضافه نماییم.

مرحله دوم:

پنیر خامه ای و دنت توت فرنگی را با مقداری از مواد خوب باز نموده و به بقیه مواد اضافه نموده و خوب با چنگال هم می زنیم در آخر پوره توت فرنگی را اضافه کنید و مخلوط نمایید.
مواد دسر رو داخل قالب سیلیکونی ریخته و داخل یخچال قرار می دهیم تا خودش را به اصطلاح بگیرد.

مرحله سوم:
مدت زمان آماده شدن دسر ۴ ساعت می باشد.دسر را از یخچال خارج کردهبعد کناره دسر را با چاقو آزاد نموده و تو ظرف سرو برمی گردونیم. ته ظرف سرو را کمی خیس کنید تا در صورتیکه دسر در محل مورد نظر قرار نگرفت بتوانید به راحتی جابجا نمایید من قالب سیلیکونی رو قبل کار خیس کردم گذاشتم فریزر بعد ۱۰ دقیقه مواد رو داخلش ریختم و بعد داخل یخچال قرار دادم برای تزیینش میتونین از ژله بریلو یا سس میوه ای یا میوهای فصل استفاده نمایید .
اگه دوست داشتین دسر خوشرنگی داشته باشین یک قطره رنگ خوراکی بهش اضافه نمایید

 دسر رولی یا رول پادشاه

طرز تهیه دسر رولی یا رول پادشاه

طرز تهیه:

مرحله اول:

خیلی از غذاها و دسرای ترکا از این جور اسما داره؛ این مدل سرو دسر تو ترکیه خیلی رایجه و دستور ساده ای هم داره.٤ لیوان شیر، ٥ قاشق غ شکر، ٢ قاشق غ پودر کاکائو، ٣ قاشق غ پر آرد رو تو یه ظرف بریزید و رو حرارت متوسط بپزید. بعد از اینکه به غلظت فرنی درومد شعله رو خاموش کنید و حدود ٨٠ گرم کاکائو تلخ (بیتر)، کمی وانیل و ١ ق غ کره اضافه کنید و ٣ دقیقه با هم زن هم بزنید.

مرحله دوم:

یک بسته بیسکوییت پتی بور رو پودر کنید، میتونید به حای بیسکوییت از پودر نارگیل یا مخلوط هر دو استفاده کنید.پودر بیسکوییت رو داخل ظرفتون بریزید.
مواد دسر رو روی بیسکوییت بریزید و صاف کنید نباید خیلی ضخیم باشه.

مرحله سوم:

٣ تا ٤ ساعت داخل یخچال استراحت بدید.بعد یک لایه خامه شیرین شده( میتونید از خامه قنادی استفاده کنید یا خودتون خامه شیرین کنید یا از کرم شانتی که همون پودر خامه س استفاده کنید) روی مواد دسر بریزید و صاف کنید.سپس برش بدید و رول کنید.میتونید روی خامه میوه خرد شده، شکلات رنده شده، یا هرچی که فکر میکنید مناسبه استفاده کنید.
میتوتید هم مواد دسر رو ساده درست کنید که پودر کاکائو و شکلات بیتر رو حذف کنید و به اندازه آرد یک قاشق اضافه کنید

طرز تهیه فراپه قهوه

طرز تهیه فراپه قهوه

مواد لازم:

سه اسکوپ بستنی وانیلی یا بستنی دلخواه دو قاشق غذاخوری سیروپ
یک پیمانه یخ خامه زده شده
یک پیمانه قهوه دم شده سرد پودر کاکائو برای تزئین
نصف پیمانه شیر

روش تهیه:

مرحله اول:

ابتدا بستنی و قهوه را داخل مخلوط کن ریخته و آنها را باهم ترکیب نمایید . سپس شیر و سیروپ و یخ را به آنها اضافه کرده مخلوط کن را روشن نمایید تا به خوبی با یکدیگر مخلوط شده و حالت کف دار به خود بگیرد . سپس این مواد را از داخل مخوط کن درون یک لیوان یا گیلاس بلند ریخته و خامه زده شده را بر روی آن قرار دهید . با پودر کاکائو روی خامه را تزئین نمایید . فراپه قهوه شما آماده است از آن لذت ببرید.

مرحله دوم:
می توانید از سیرپ با طعم‌های متفاوت بنا به ذائقه خود استفاده کنید . در دستورالعملی متفاوت ، از پوره انواع میوه یخ زده مثل موز ، توت فرنگی ، ... هم استفاده می شود که با مواد اصلی میکس میشود که طعمی دلچسب و عالی دارد .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها