رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 450878

طرز تهیه دسر طالبی | طرز تهیه کوکتل طالبی هندوانه

دسر طالبی یک دسر نشاط آور زیبا و مناسب جهت پذیرایی در مهمانی های خانوادگی است در این مطلب شما را با نحوه تهیه آن بهتر آشنا می کنیم.

دسر طالبی
html>

مواد لازم:

پودر ژله طالبی ۱ عدد آب جوش یک و نیم لیوان
طالبی کوچک ۱ عدد

شیر به مقدار دلخواه

پودر ژلاتین ۱ قاشق مربا خوری

طرز تهیه :

مرحله اول:

در ابتدا پودر ژله را با یک و نیم لیوان آب جوش مخلوط نمودم و روی بخار کتری بن ماری کردن تا ذراتش کامل حل بشه گذاشتم کنار تا خنک شه از طرفی طالبی را به اندازه های دلخواه تکه کنید من با نی تکه های دایره ای در آوردم اضافه های طالبی را در میکسر بریزید و پوره کنید و میزان پودر ژلاتین را با یک قاشق غذا خوری آب سرد بن ماری کنید و به پوره طالبی اضافه کنید.

مرحله دوم:

ژله را دو قسمت کنید به یکی از آنها حدود دو یا سه قاشق غذا خوری شیر هم دمای محیط اضافه کنید خوب دیگه همه مواد آماده است

مرحله سوم:

برای دیزاین لیوان های مورد نظر را به صورت کج از ژله بریزید و در یخچال قرار دهید دقت کنید وقتی نیم بند شد لایه بعدی به سلیقه خودتون از هر کدوم دوست داشتید منظورم ژله ساده پوره طالبی یا ژله با شیر به لیوان اضافه کنید

نکات مهم:

نکته اول:

اگه دوست داشتید یکم تخم شربتی هم میتونید به ژله ساده یا با شیر اضافه کنید کاملا سلیقه ایه این روال را ادامه دهید تا لیوان پر شود برای روی لیوان از تکه های هر میوه ای میتونید استفاده کنید مثل توت فرنگی طالبی موز یا هر چی که دوست دارید

نکته دوم:
وقتی خواستید تکه های طالبی رو به ژله اضافه کنید اجازه بدید ژله در محیط بیرون از یخچال کمی ببنده و غلیظ بشه تا تکه های میوه نیاد روی ژله همه جا یکدست مخلوط شه.

خواص طالبی


طالبی، همچنین به عنوان ملون شناخته شده، اعتقاد بر این است که طالبی در هند یا ایران باستان سرچشمه گرفته است. این میوه نام خود را از روستای ایتالیایی "پاپ" که در ابتدا در سال 1700 کشت شد، نام گذاری می کند. دو نوع مشترک از گونه طالبی عبارتند از طالبی اروپا و طالبی آمریکای شمالی. میوه گرد و یا بیضی شکل است و دارای پوست خشن و پوسته پوسته شده است. گوشت طالبی در رنگ هایی مانند ماهی قزل آلا، زرد و نارنجی می باشد.

مزایای طالبی برای سلامتی

طالبی یک میوه غنی از مواد مغذی است که در جلوگیری از بسیاری از بیماری های دژنراتیو کمک می کند.

برخی از مزایای بهداشتی طالبی عبارتند از:

1. سلامت قلب و عروق:

خواص ضد انعقاد در طالبی، ویسکوزیته خون را کاهش می دهد، جلوگیری از تشکیل لخته های خون در سیستم قلبی عروقی می نماید. پتاسیم در طالبی کمک می کند تا اکسیژن را به قلب منتقل کند، تعادل آب بدن را تنظیم می کند. همچنین از سخت شدن سرخرگ ها جلوگیری می کند و از عروق کرونر جلوگیری می کند. این میوه با کاهش میزان چربی خون لیپوپروتئین با استرس اکسیداتیو مبارزه می کند. این باعث جلوگیری از فشار خون بالا می شود که باعث کاهش اثرات سدیم در بدن می شود. بنابراین، طالبی از سکته مغزی و بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.
2. سندرم متابولیک:

به نظر میرسد مصرف خوراکی باعث کاهش خطر سندرم متابولیک، به ویژه در زنان می شود. زنانی که مقدار زیادی این میوه مصرف کرده اند، نشان داده اند که سطح سلامتی از پروتئین واکنشگر C در جریان خونشان را دارند. این باعث کاهش خطر سندرم متابولیک در زنان می شود. این میوه دارای محتوای فولات بالا است که مانع از نقص لوله عصبی در نوزادان می شود.


3. سرطان:

سطح بالایی از ویتامین C در طالبی از سلول ها از آسیب های رادیکال آزاد محافظت می کند. نوشیدن به طور مرتب آب طالبی سرطان را - به ویژه سرطان روده و ملانوم را از بدن دور می کند.


4. سلامت چشم:

مطالعات ثابت کرده اند مصرف غذاهای غنی از بتا کاروتن خطر ابتلا به آب مروارید را تقریبا 50 درصد کاهش می دهد. بتا کاروتن در طالبی، خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش می دهد و بینایی را بهبود می بخشد. زئاکسانتین، یک کاروتنوئید مهم قابل جذب در ماکولا لوتئای شبکیه چشم است، که کارکرد فیلتر کردن نور UV را جذب می کند. بنابراین، آن را از دژنراسیون ماکولا سن در سالمندان محافظت می کند.


5. سیستم ایمنی:

طالبی سلول های سفید را برای مبارزه با عفونت تحریک می کند، به شما کمک می کند که یک سیستم ایمنی خوب ایجاد کنید. سلول های سفید خون، مکانیسم دفاع طبیعی بدن هستند که از بدن خارجی به حمله سلول های سالم جلوگیری می کند. این همچنین حمله قارچی را از بدن دفع می کند. آنتی اکسیدان های موجود در طلبی برای مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن بسیار موثر هستند.


6. استرس:

پتاسیم در طالبی باعث افزایش اکسیژن در مغز می شود و موجب آرامش و تمرکز می شود. این میوه حاوی سوپراکسید دیسموتاز است که ترکیبی از مبارزه با استرس و آرام کردن اضطراب است. سیستم عصبی را آرام می کند و از اختلالات خواب جلوگیری می کند. همچنین از مرگ سلولی ناشی از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند

7. قاعدگی:

آب طالبی در تنظیم جریان خون قاعدگی و جلوگیری از گرفتگی عضلات قاعدگی در زنان بسیار موثر است. این امر جریان خون و لخته شدن خون را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و باعث قاعدگی می شود.


8. سلامت ریه:

طالبی برای بهبود سلامت ریه بسیار مفید است. مواد مغذی موجود در طالبی یک ترکیب سینرژیک را فراهم می کنند که کمک می کند تا از خروج نیکوتین در افرادی که سعی دارند سیگار را ترک کنند بهبود می یابند. آب طالبی همچنین بدن را از کمبود ویتامین آ در افراد سیگاری بازسازی می کند.


9. کاهش وزن:

طالبی یک غذای عالی برای از دست دادن وزن است. این میوه با فیبر بالا زمان طولانی برای وارد شدن به دستگاه گوارش دارد، در نتیجه برای مدت زمان طولانی تر در بدن باقی می ماند. این کار روند پروتئین را تسریع می کند و مانع از overeating می شود. علاوه بر این، این غذای غلیظ، در معده شما زیاد می شود و مانع از خوردن میان وعده های غذایی می شود.

طرز تهیه کوکتل طالبی هندوانه

طرز تهیه کوکتل طالبی هندوانه

مواد لازم:

هندوانه به مقدار دلخواه عسل دو قاشق
طالبی یک عدد شکر یک پیمانه

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا تخم هندوانه و طالبی را جدا کنید سپس با قاشق های توپک هر مقدار که تمایل دارید به شکل توپی بردارید و در ظرف سرو بریزید.

مرحله دوم:

در این مرحله عسل و شکر را روی مواد خود بریزید البته اگر حس کردید میوه ها شما شیرین نیستند و گرنه لزومی ندارد سپس داخل یخچال قرار دهید مدت سه ساعت اجازه دهید تا سرد شود حالا می توانید آن را تزیین کرده و سرو نمایید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها