رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 455641

طرز تهیه دسرهندوانه بیسکوییتی | نحوه تهیه دسر هندوانه با ژله

دسرهندوانه بیسکوییتی یکی از دسر های خوش رنگ و مجلسی است و با ذائقه بسیاری از ما همخوانی دارد در این مطلب نکات مهمی از نحوه تهیه این دسر برای شما آماده کردیم.

دسر هندوانه بیسکوییتی
html>

طرز تهیه دسر هندوانه بیسکوییتی

مواد لازم:

بیسکویت خرد شده یک و نیم فنجان ورقه های ژلاتین یک یا یک دوم فنجان
کره ی ذوب شده پنج قاشق غذاخوری هندوانه ی خرد شده یک دوم پیاله
آب جوش یک فنجان هندوانه با پوست چند قاچ کوچک
آب انگور سفید یک یا یک دوم فنجان طالبی خرد شده یک دوم پیاله
پنیر خامه ای یک بسته طعم دهنده مانند زردآلو یا طالبی چند عدد

طرز تهیه:

مرحله اول:
در ابتدا کره را بر روی گاز ذوب نمایید سپس در ظرف دلخواه تان کره ای را که آب نمودید را به همراه خرده های زیادی از بیسکوییت قاطی نموده و بعد از آن در ظرفی که قرار است دسر را سرو نمایید کره آب شده بمالید بعد مخلوط بیسکوییت و کره را به خوبی ته ظرف مورد نظرتان بریزید به طوریکه کل ته ظرف را بپوشاند. البته در ته ظرف فویل قرار دهید تا هنگام سرو با فویل بتوانم مواد را از ظرف خارج نماییم.

مرحله دوم:

حالا در مرحله بعد در یک ظرف بزرگ آب جوش می ریزیم و برگه های ژلاتین و طعم دهنده و آب انگور را ریخته و به خوبی هم می زنیم تا با هم قاطی شوند و برگه های ژلاتین حل شوند.

مرحله سوم:

در ظرف بزرگ دیگری پنیر خامه ای را به وسیله هم زن برقی یا هر وسیله دیگری با دور متوسط هم می نیم تا کاملا یک دست و صاف گردد و آن را به مواد اضافه نموده و آنها را کاملا با هم قاطی می نماییم تا موادی کاملا نرم و یک دست به دست بیاید.

مرحله چهارم:
حالا آن را در ظرف فویل دار که قبلا تهیه نمودیم ریخته و در یخچال قرار می دهیم تا به اصطلاح خودش را بگیرد و آماده سرو شود.

مرحله پنجم:

حدود هشت ساعت در یخچال باقی بماند تا خودش رابگیرد کافی می باشد بعد از آن از یخچال خارج نمایید و فویل را با چاقو از آن جدا نموده و به شکل مربع یا هر شکل دلخواهتان برش داده و در ظرف زیبای سروتان قرار دهید و بر روی آن برش های هندوانه یا خامه قرار داده تا شکل زیبایی به خود بگیرد
امیدوارم این دسر خوشمزه و زیبا را تهیه نموده و از خواص آن بهره ببرید در ادامه خواص هندوانه را برای شما ذکر می نماییم.

خواص هندوانه


هندوانه یک میوه خوشمزه و باطراوت است که برای شما مناسب است. هندوانه دارای عطر و طعم بی نظیر است به دلیل ترکیب 95٪ آب برای بدن مفید است. هندوانه کمی شیرین است. این میوه شامل عمدتا آب و الکترولیت است و غنی از محتوای فیبر است که باعث می شود آن را به عنوان یک میوه رژیم غذایی مناسب دانست.


آب هندوانه شامل تنها 46 کالری در هر فنجان است، اما دارای ویتامین C، ویتامین A و بسیاری از ترکیبات گیاهی سالم است.

10 خاصیت برای خوردن آب هندوانه:

1. سلامتی قلب را حفظ می کند:
آب هندوانه منابع بسیار غنی از لیکوپن است که یک آنتی اکسیدان است که به تخریب رادیکال های آزاد کمک می کند که به طور بالقوه می تواند به بافت ها و اندام های بدن آسیب برساند.
با توجه به مطالعات انجام شده در موردافراد چاق، زنان یائسه و مردان فنلاند، لیکوپن همچنین می تواند سفتی و ضخامت دیواره های شریانی را کاهش دهد

2. رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن:
همانطور که عمدتا شامل آب و مواد معدنی و مقدار ناچیز چربی است، این میوه می تواند برای رژیم غذایی کاهش وزن مناسب باشد. هندوانه غنی از الکترولیت ها و ویتامین ها، می تواند به عنوان یک میوه کامل بسته بندی شود

3. میوه کاهش استرس:
آب هندوانه دارای ویتامین B6 است که توسط بدن استفاده می شود که از خستگی، استرس، اضطراب و غیره جلوگیری می نماید.

4. عامل ضد پیری:
یکی از بهترین مزایای آب هندوانه جلوگیری از نشانه های پیری است. حضور لیکوپن در آن نیز برای پوست مفید است زیرا آنتی اکسیدان ها تمایل دارند رادیکال های آزاد را از بدن کاهش می دهند و به طور موثر روند پیری را کاهش می دهند

5. منبع فوری انرژی:
آب هندوانه منبع عالی انرژی فوری است زیرا حاوی الکترولیت ها (سدیم و پتاسیم)، مواد معدنی و کربوهیدرات در آن است که بدن را هیدراته و پر انرژی نگه می دارد

6. فیبر غنی:
آب هندوانه به عنوان یک منبع فیبر غنی شناخته شده است و بسیار مفید در هضم غذا می باشدو محتوای آب مسئول خارج کردن سموم از بدن است.

7. درمان مشکلات پوستی:
آب هندوانه برای پوست بسیار خوب است بسیاری از مشکلات پوستی مانند آکنه و جوش را درمان می کند تحقیقات نشان می دهد که آب هندوانه یک مرطوب کننده طبیعی و تونر برای صورت است و پوست را درخشان و به خوبی هیدراته نگه می دارد .


8. آب هندوانه ضد سرطان :
آب هندوانه حاوی ترکیباتی است که می توانند از سرطان جلوگیری کنند
محققان به دنبال اثرات ضد سرطان، لیکوپن و سایر ترکیبات گیاهی در هندوانه را مطالعه کرده اند.

اگرچه میزان مصرف لیکوپن با خطر کمتر برخی از انواع سرطان همراه است،قویترین پیوند تاکنون به نظر می رسد بین لیکوپن و سرطان سیستم گوارشی است.

به نظر می رسد خطر ابتلا به سرطان را با کاهش فاکتور رشد انسولین (IGF)، پروتئینی که در تقسیم سلولی دخیل است، کاهش می دهد. سطح IGF بالا با سرطان ارتباط دارد.


9. درمان بیماری استئوآرتریت:
اعتقاد بر این است که یک لیوان آب هندوانه روزانه باعث پیشگیری از بیماری هایی مانند استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید، آسم و سرطان روده بزرگ می شود.

10. فشار خون را حفظ می کند:
همانطور که آب هندوانه نسبت الکترولیتی خوبی دارد، فشار خون را بر روی یک سیر طبیعی نگه می دارد و به طور موثری آن را نرمال می کند .

 طرز تهیه دسر هندوانه با ژله

طرز تهیه دسر هندوانه با ژله

موادلازم:

پوره هندوانه دو پیمانه و نیم وانیل نوک قاشق چایخوری
شکر به مقدار دلخواه شیر یک و نیم پیمانه
خامه صبحانه :سه ق غ ژلاتین چهار ق غ

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا باید شیر را با ژلاتین روی حرارت بزارید تا نرم و شفاف شود.

مرحله دوم:

در مرحله بعد پوره هندوانه را با شکر و خامه و کمی وانیل مخلوط کرده به مواد بالا اضافه کنید.

مرحله سوم:
در آخر مواد را داخل قالب ریخته و درون یخچال بزارید حدود 4 ساعت بعد آماده سرو است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها