رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 451695

طرز تهیه گرانیتا هندوانه |نحوه تهیه موهیتو هندوانه

گرانیتا هندوانه یک نوشیدنی خوشمزه و مناسب جهت انواع رژیم های لاغری است که میتواند طعم متفاوتی از هندوانه را به شما بچشاند در این مطلب شما را با نحوه تهیه آن بهتر آشنا می کنیم.

گرانیتا هندوانه
html>

مواد لازم:

شکر: یک سوم پیمانه هندوانه بدون تخم و خرد شده : 5 پیمانه
آب: یک سوم پیمانه آب لیموی تازه: 2 قاشق مربا خوری


پیمونه من لیوان فرانسوی دسته داره.


طرز تهیه:

مرحله اول:

شکر و آب را با یکدیگر مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید تا شکر حل شود ، سپس اجازه دهید سرد شود . نیمی از هندوانه و یک قاشق از آبلیمو را در مخلوط کن ریخته تا نرم شوند ، سپس مابقی هندوانه و آبلیمو را ریخته ، بزنید تا یکدست شوند .

مرحله دوم:

شربت را به هندوانه افزوده و هم بزنید تا مخلوط پوره ای شکل درست شود ، سپس در ظرف ریخته و برای ۳ الی ۴ ساعت در فریزر بگذارید ، در این فاصله هر نیم ساعت یکبار ، مخلوط را با چنگال هم بزنید .

مرحله سوم:
گرانیتای آماده شده را قبل از سرو با چنگال زده و سپس در جام یا لیوان دلخواه ریخته و با برش هایی از هندوانه و لیمو تازه تزئین کرده و سرو نمائید.

خواص هندوانه و آب هندوانه


هندوانه یک میوه خوشمزه و باطراوت است که برای شما مناسب است. هندوانه دارای عطر و طعم بی نظیر است به دلیل ترکیب 95٪ آب برای بدن مفید است. هندوانه کمی شیرین است. این میوه شامل عمدتا آب و الکترولیت است و غنی از محتوای فیبر است که باعث می شود آن را به عنوان یک میوه رژیم غذایی مناسب دانست.


آب هندوانه شامل تنها 46 کالری در هر فنجان است، اما دارای ویتامین C، ویتامین A و بسیاری از ترکیبات گیاهی سالم است.

10 خاصیت برای خوردن آب هندوانه:

1. سلامتی قلب را حفظ می کند:
آب هندوانه منابع بسیار غنی از لیکوپن است که یک آنتی اکسیدان است که به تخریب رادیکال های آزاد کمک می کند که به طور بالقوه می تواند به بافت ها و اندام های بدن آسیب برساند.
با توجه به مطالعات انجام شده در موردافراد چاق، زنان یائسه و مردان فنلاند، لیکوپن همچنین می تواند سفتی و ضخامت دیواره های شریانی را کاهش دهد

2. رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن:
همانطور که عمدتا شامل آب و مواد معدنی و مقدار ناچیز چربی است، این میوه می تواند برای رژیم غذایی کاهش وزن مناسب باشد. هندوانه غنی از الکترولیت ها و ویتامین ها، می تواند به عنوان یک میوه کامل بسته بندی شود

3. میوه کاهش استرس:
آب هندوانه دارای ویتامین B6 است که توسط بدن استفاده می شود که از خستگی، استرس، اضطراب و غیره جلوگیری می نماید.

4. عامل ضد پیری:
یکی از بهترین مزایای آب هندوانه جلوگیری از نشانه های پیری است. حضور لیکوپن در آن نیز برای پوست مفید است زیرا آنتی اکسیدان ها تمایل دارند رادیکال های آزاد را از بدن کاهش می دهند و به طور موثر روند پیری را کاهش می دهند

5. منبع فوری انرژی:
آب هندوانه منبع عالی انرژی فوری است زیرا حاوی الکترولیت ها (سدیم و پتاسیم)، مواد معدنی و کربوهیدرات در آن است که بدن را هیدراته و پر انرژی نگه می دارد

6. فیبر غنی:
آب هندوانه به عنوان یک منبع فیبر غنی شناخته شده است و بسیار مفید در هضم غذا می باشدو محتوای آب مسئول خارج کردن سموم از بدن است.

7. درمان مشکلات پوستی:
آب هندوانه برای پوست بسیار خوب است بسیاری از مشکلات پوستی مانند آکنه و جوش را درمان می کند تحقیقات نشان می دهد که آب هندوانه یک مرطوب کننده طبیعی و تونر برای صورت است و پوست را درخشان و به خوبی هیدراته نگه می دارد .


8. آب هندوانه ضد سرطان :
آب هندوانه حاوی ترکیباتی است که می توانند از سرطان جلوگیری کنند
محققان به دنبال اثرات ضد سرطان، لیکوپن و سایر ترکیبات گیاهی در هندوانه را مطالعه کرده اند.

اگرچه میزان مصرف لیکوپن با خطر کمتر برخی از انواع سرطان همراه است،قویترین پیوند تاکنون به نظر می رسد بین لیکوپن و سرطان سیستم گوارشی است.

به نظر می رسد خطر ابتلا به سرطان را با کاهش فاکتور رشد انسولین (IGF)، پروتئینی که در تقسیم سلولی دخیل است، کاهش می دهد. سطح IGF بالا با سرطان ارتباط دارد.


9. درمان بیماری استئوآرتریت:
اعتقاد بر این است که یک لیوان آب هندوانه روزانه باعث پیشگیری از بیماری هایی مانند استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید، آسم و سرطان روده بزرگ می شود.

10. فشار خون را حفظ می کند:
همانطور که آب هندوانه نسبت الکترولیتی خوبی دارد، فشار خون را بر روی یک سیر طبیعی نگه می دارد و به طور موثری آن را نرمال می کند .

بنابراین، حالا شما می دانید که منافع آب هندوانه چیست، اکنون به مزایای تغذیه آن نگاه کنید.


ارزش تغذیه در 1 لیوان آب هندوانه (حدود 150 گرم) به صورت زیر است:

نمودار تغذیه آب هندوانه

کربوهیدرات ها 89٪ چربی اشباع 0.038g
چربی ها 4٪ چربی های منقوش 0.088g
پروتئین 7٪ چربی های اشباع نشده 0.119 گرم
انرژی 71 کیلوگرم کلسترول 0 میلیگرم
پروتئین 1.45 گرم فیبر 1 گرم
کربوهیدرات 17.97 گرم الکترولیت ها (سدیم و پتاسیم) سدیم 2 میلی گرم
چربی 0.36 گرم 267 میلی گرم (پتاسیم)

طرز تهیه موهیتو هندوانه

طرز تهیه موهیتو هندوانه

مواد لازم:

هندوانه 1 عدد لیموترش 1 عدد
خیار 3 عدد نعنا تازه به مقدار دلخواه



طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا هندوانه را خرد کرده تخم آنها را با دقت جدا می کنید و سپس به همراه شکر، لیمو ترش تازه و شکر داخل همزن برقی میریزید.

مرحله دوم:
بعد از آنکه به خوبی مخلوط شد نوبت به اضافه کردن خیار و نعنا تازه فراسیده است دقت کنید موهیتو نوشیدنی سرد است و لازم است در آن چند قالب یخ کوچک هم بریزد و سپس هم بزنید حالا آماده سرو کردن است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها