رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 167482

ماسک صورت برای جوش | درمان بیماری های پوست با ماسک

ماسک صورت برای جوش انواع مختلفی دارد که هر کدام بر حسب نیاز مورد استفاده قرار میگیرد در این نوشته علتهای جوش زدن و همینطور چند ماسک صورت برای جوش را آموزش میدهیم.

ماسک
html>

اگر یک پوستی روغنی و مستعد آکنه دارید ، از پاک کننده یا مرطوب کننده خاصی برای پوست خشک و پوسته پوسته شده استفاده نمی کنید ، درست است؟ یعنی ماسک ها باید متفاوت باشد. اگرچه تعداد روزافزون فرمول های ماسک فانتزی و خلاقانه در صنعت پوست وجود دارد ، اما همچنان باید چشم خود را به اینها نگاه دارید و محصولاتی را انتخاب کنید که بطور خاص برای پرورش ، تقویت و بهبود نوع خاص پوست شما طراحی شده باشد.

غذاها و مواد معمول مانند خیار ، جو دوسر ، انگور و مخمر را می توان در ماسک صورت مخلوط کرد و به داروهای آکنه تبدیل کرد. این مواد به صورت خانگی ممکن است به شما در پیشگیری یا پاکسازی آکنه و حفظ درخشش ، مرطوب و سالم بودن پوست کمک کند.

ماسک انگور

چندعدد انگور تازه از یخچال خود درآورید و یک پاک کننده آسان صورت به دست آورده اید. دکتر کوک بولدن می گوید: دو یا سه انگور را به نصف برش دهید و گوشت آن را روی صورت و گردن خود مالش دهید. با یک آبکشی خنک کار را پایان دهید.

ماسک صورت خیار

کوک بولدن می گوید: "با مخلوط کردن یک خیار کوچک و 1 فنجان جو دوسر یک خمیر درست کنید." 1 قاشق چایخوری از این خمیر را با 1 قاشق چایخوری ماست مخلوط کرده و آنرا روی صورت خود بمالید. آن را به مدت 30 دقیقه بگذارید و سپس بشویید.

این ماسک خنک کننده و تسکین دهنده به صاف کردن پوست شما کمک می کند ، که اغلب می تواند در برابر آکنه احساس خشکی داشته باشید. کوک بولدن می گوید: "یک خیار کامل را آب کرده ، آب آن را صاف کنید ، 1 قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید و خوب مخلوط کنید." "روی صورت خود بمالید و 10 دقیقه روی آن بگذارید ؛ سپس با آب سرد بشویید."

درمان جای جوش صورت با عسل
ماسک عسل

ماسک عسل ساده

کوک بولدن گفت: قبل از استفاده از این ماسک ، صورت خود را با آب گرم بشویید تا منافذ خود را باز کنید. سپس عسل را بمالید و به مدت 30 دقیقه آن را روی پوست بگذارید. عسل را با آب گرم بشویید. سپس دوباره با آب سرد بشویید تا منافذ بسته شود.

ماسک صورت لیمو-تخم مرغ

این یک درمان خانگی عالی برای همه نوع آکنه است که می تواند هر نوع پوستی را تقویت کند. کوک بولدن توصیه می کند: "نیم لیمو را له کرده و آب آن را با یک عدد تخم مرغ زده شده مخلوط کنید." روی صورت بمالید و هنگام خواب ماسک را در طول شب بگذارید. صبح صورت خود را با آب گرم بشویید. حتما مخلوط تخم مرغ خام را از دهان و چشم خود دور نگه دارید.

ماسک صورت زردچوبه

کوک بولدن می گوید ، برای زیبایی پوست ، عروس ها در هند قبل از عروسی خود به طور سنتی از ماسک زردچوبه استفاده می کنند. مواد لازم برای این درمان آکنه در بازارهای ادویه و فروشگاههای مواد غذایی قومی موجود است. 1/2 فنجان آرد نخود و 2 قاشق چایخوری پودر زردچوبه ، پودر چوب صندل ، و گای (کره تمیز شده) یا روغن بادام را با هم مخلوط کنید و سپس آنها را با آب کافی ترکیب کنید تا خمیر ایجاد شود.با فشار کف دست و انگشت خود ماسک را مالش دهید تا همه خمیر از بین برود." با آب خوب بشویید.

ماسک برای رفع جای جوش

اگر به ناگهان جوشی چرکی وزشت در صورتتان درآمد در حالی که شما به یک مهمانی ویا یک ملاقات دعوت شده اید می توانید با راههایی که ما در زیر به شما آموزش می دهیم از شر آنها راحت شوید.این نکته را مورد توجه داشته باشید که اگر پوستتان خشک می باشد کمی محتاط تر عمل نمائید زیرا این راهکارها باعث خشکی پوست می گردد.

مرحله اول :هر شب صورتتان را با یک شوینده مناسب ویا اسکراپ بشویید تا سلولهای مرده پوست از بین برود و در عوض پوست تازه جایگزین آن گردد .

مرحله دوم:شما احتیاج به دو قاشق غذاخوری سرکه سیب دارید که باید آن را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط نمائید سپس مقداری پنبه بردارید و به مواد آغشته کنید و به جوشها بمالید چون سرکه حالت اسیدی و میکروب کشی دارد مانند یک آنتی بیوتیک عمل می کند و جوشها را از بین می برد.

درمان جوش صورت فوری با سرکه سیب
ماسک سرکه سیب

مرحله سوم :شما می توانید با تجویز پزشک از کرمهای ضد آکنه که حاوی بنزوئیل پروکساید می باشد استفاده نمائید تا جوشها را خشک کرده واز بین ببرد.

ماسک جوش شیرین

درمان جوش زیر پوستی با جوش شیرین
جوش شیرین برای پوست

1-جوش شیرین یک ماده ای است که می توان از آن برای شادابی پوست به عنوان ماسک استفاده نمود همچنین این ماده برای درمان جوش مناسب می باشد .شما برای تهیه این ماسک احتیاج به مقداری جوش شیزین و آب دارید که باید آنها را با هم مخلوط کرده وروی پوست خود بمالید و پس از مدت 20 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید .

2-مادر این جا دو ماده معجزه آسا را به شما معرفی می کنیم که این دو ماده برای پوست وزیبایی مناسب می باشد این دو ماده جوش شیرین و لیمو ترش هستند که طبیعی هستند وبرای از بین بردن جوش هایتان می توانید از آن استفاده نمائید .شما باید این دو ماده یعنی جوش شیرین و آبلیمو را با هم مخلوط کنید و به روی پوست خود بمالید و پس از 10 دقیقه صبر کردن آن را بشویید.

درمان جوش صورت بعد از اصلاح با لیمو
ماسک لیمو و ماست

3-ماست از موادی است که خیلی املاح و ویتامین ها در آن وجود دارد شما می توانید این ماده مغذی را با جوش شیرین مخلوط نمائید و برروی پوستتان بمالید مدت زمان انتظار 15 دقیقه می باشد بعد از آن صورتتان را بآب ولرم بشویید .

ماسک برای شفافیت پوست

در اینجا ماسکهایی آموزش داده خواهد شد که به راحتی می توانید آنها را در خانه تهیه نموده و پوستتان را شفاف و زیبا نمایید قابل ذکر می باشد که این مواد خاصیتهای فراوان آنتی اکسیدانی دارند .

اولین ماسکی که آموزش داده می شود ماسک بادام می باشد :این ماسک معجزه ای برای پوست می باشد شما 3تا4 بادام را در شیر خیس کنید و بگذارید 12 ساعت بماند و شب هنگام خواب آن را به پوستتان بمالید و سپس بگذارید تا صبح روی پوستتان بماند این کار به مدت 2هفته ودوباردرهفته برای پوستهای خشک استفاده گردد و برای پوست های چرب هر روز هم می توانید این کار را انجام دهید اثر معجزه آسای آن را مشاهده نمائید.

درمان جوش صورت با بادام
ماسک بادام

دومین ماسک شفاف کننده ی پوست ماسک آب لیموی تازه وخیار است برای تهیه این ماسک شما احتیاج به یک قاشق آبلیموی تازه و یک قاشق آب خیار و یک قاشق زردچوبه دارید .شما باید تمام مواد را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر به دست بیاید و آن را بر روی پوستتان بمالید و صبر کنید تا کاملا خشک شود و سپس با آب سر بشویید .این ماسک فوق العاده پوستتان را شفاف ونرم می نماید.

درمان جوش صورت با جو دوسر
ماسک جو دوسر

سومین ماسک شفاف کننده ی پوست ماسک جو دوسر می باشد .شما برای تهیه این ماسک احتیاج به 2قاشق غذاخوری جو دوسر و همچنین یک قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی و 2قاشق غذا خوری ماست می باشید .حالا برای تهیه این ماسک همه مواد را با هم مخلوط نمائید و ان را به مدت زمان 20 دقیقه روی پوست خود بگذارید وسپس با آب ولرم بشویید .لازم به ذکر است که این ماسک تمام سلولهای پیر شما را از بین برده و پوستی جوان و شاداب را به شما هدیه می نماید.

ماسک عسل با دارچین

عسل اگر به جوش زده شود ، از گسترش بیشتر باکتری ها جلوگیری کرده و روند بهبودی را تسریع می کند. به عنوان یک ماسک به ویژه در ترکیب با دارچین بسیار خوب عمل می کند.

و این نحوه استفاده شما از ماسک عسل با دارچین در برابر جوش است:

1. یک قاشق غذاخوری پودر دارچین را با دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید.
2. ماسک خانگی را به طور یکنواخت روی جوش ها و لکه ها بمالید.
3. پس از حدود 30 دقیقه ماسک را با آب ولرم بشویید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها