رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 452182

طرز تهیه سوپ زرشک | نحوه تهیه سوپ جو رستورانی

سوپ زرشک یک سوپ لذیذ سنتی ایرانی با ظاهری هوس انگیز است که نحوه تهیه آن باید با دقت بیشتری همراه باشد تا این سوپ در موقع سرو ظاهر و مزه واقعی خود را حفظ کند در ادامه شما را با نحوه پخت آن آشنا می کنیم.

سوپ زرشک
html>

سوپ زرشک یکی از انواع سوپ های خوشمزه و عالی می باشد که پر از خاصیت می باشد چه از وجود زرشک گرفته تا جعفری و بقیه مواد همه از خواص بسیاری برای بدن ما برخوردارند مثلا زرشک زردی و مشکلات گوارشی و پوستی را برطرف می کند و صفرا را پاکیزه می کند که موجب شادابی بدن می شود یا جعفری که خواص کامل آن در انتهای مطلب بازگو شده است.
امیدوارم این سوپ خوشمزه را تهیه نموده و از آن لذت کافی ببرید.

مواد لازم:

سینه مرغ 300 گرم زرشک 200 گرم
جعفری 150 گرم پیاز یک عدد
قارچ خرد شده 100 گرم هویج 100 گرم
رب گوجه فرنگی دو قاشق سوپخوری سیب زمینی 80 گرم
آرد دو قاشق غذا خوری روغن مایع نصف پیمانه
آبلیمو 3 قاشق نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا پیاز را ریز خرد نموده و با روغن سرخ کرده تا طلایی شود. سپس مرغ را ریز ریز نموده و به پیاز داغ اضافه می نماییم و تفت می دهیم.

مرحله دوم:

آرد را هم کم کم اضافه نموده و با مواد سرخ کرده هم می زنیم در مرحله بعد داخل آن آب مرغ یا گوشت می ریزیم. سپس هویج و سیب زمینی را ریز خرد نموده و به موادمان که در حال پختن هستند می افزاییم و با حرارت ملایم به مدت زمان دو ساعت می پزیم.

مرحله سوم:
بعد قارچ، نیمی از زرشک، نمک، فلفل و رب گوجه فرنگی را داخل سوپ می ریزیم وقتی سوپ به اصطلاح جا افتاد و آماده گردید آبلیمو و جعفری را اضافه نموده و با بقیه زرشک تزئین می نماییم.

خواص جعفری

جعفری، با نام علمی Petroselinum crispum یک گیاه در خانواده Apiaceae است که بومی در منطقه مدیترانه ای مرکزی و اروپا است.
جعفری گیاهی است که برگ، بذر و ریشه آن برای ساخت دارو استفاده می شود.

نکات مهم در مورد جعفری:

نکته اول:

آب جعفری برای عفونت های دستگاه ادراری (UTIs)، سنگ کلیه (نفروتیلاسیون)، اختلالات گوارشی (GI)، یبوست، دیابت، سرفه، آسم و فشار خون بالا مفید است.

نکته دوم:

در زنان، آب جعفری موجب شروع جریان قاعدگی می شود یا موجب سقط جنین می گردد.
نکته سوم:

برخی از مردم آب جعفری را به طور مستقیم به پوست برای پوست ترک خورده یا فاسد، کبودی، تومورها، نیش حشرات و تحریک رشد مو اعمال می کنند.

نکته چهارم:

آب جعفری می تواند باعث تحریک اشتها، بهبود هضم، افزایش تولید ادرار، کاهش اسپاسم و افزایش جریان قاعدگی شود.

خواص آب جعفری

خواص آب جعفری


1. آب جعفری می تواند از زخم جلوگیری کند.
باتحقیقات از مجله The American Journal of Chinese Medicine نتیجه گرفتند که آب برگ جعفری حاوی تانن ها، فلاونوئیدها، استرول ها و تریترپن ها است.

2. آب جعفری حاوی خواص ضد باکتری باشد.
محققان مرکز بیماری های عفونی و سلامت بین المللی خواص ضد باکتری و ضد چسبندگی 25 گیاه را در مقابل باکتری Helicobacter pylori (H. pylori) بررسی کردند. آنها دریافتند که آب جعفری دارای برخی از اثرات ضد باکتری است و می تواند سوسپانسیون H. pylori را از اتصال به بخش های معده مهار کند.

3. آب جعفری دارای خواص ضد التهابی باشد.
یک تحقیق انجام شده نشان می دهد که وقتی آب جعفری با آب ریشه اسپارگ مخلوط می شود، این ترکیب دارای فعالیت ضد التهابی است و متابولیسم سلول های کلیه را افزایش می دهد.

4. آب جعفری تشکیل پلاکت را کند می کند.
بعضی از افراد ممکن است پلاکتهای پرفشاری داشته باشند، به خصوص در بیماریهایی مانند فشار خون بالا. آب جعفری می تواند زمان خونریزی طولانی مدت و جلوگیری از تجمع پلاکت ها را افزایش دهد

5. آب جعفری کبد شما را محافظت می کند.
افراد مبتلا به دیابت علائم یک کبد دژنراتیو را نشان داده اند. تغییرات دژنراتیو ممکن است به طور قابل توجهی کاهش یافته و یا در سلول های کبدی وجود داشته باشد، در صورت درمان با آب جعفری این مشکل مرتفع می گردد.

6. آب جعفری به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 با سطح قند کمک کند.
افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است مزایای مصرف آب جعفری را پیدا کنند. آب جعفری سطح قابل توجهی از قند خون و سایر آنزیم هایی مانند آلانین ترانس آمیناز و آلکالین فسفاتاز را نشان می دهد.

7.آب جعفری برای مو
شستن مو با آب جعفری موجب براق شدن موهایتان می گردد. فقط آب را ابتدا جوشانده، سپس کمی برگ جعفری به آن اضافه نمایید و صبر کنید نیم‌ساعت بجوشد. وقتی زرد شد، با آب‌لیمو قاطی کنید. بگذارید خنک گردد.

8.آب جعفری برای پوست
برای داشتن پوستی صاف و درخشان به دستور زیر عمل کنید. یک دسته برگ جعفری را با چنگال فشار دهید تا آب آن را بگیرید. آن را با آب ‌مقطر در حال جوش م اضافه نمایید و صبر کنید خنک گردد. ۱ قاشق آب‌لیمو، ۳ قطره عصاره‌ی درخت چای، و ۳ قطره عصاره‌ی رزماری به آن بیافزایید. سپس در یخچال نگه‌داری نمایید. با مالش این مایع به وسیله پنبهبه صورت دایره ای برروی صورت پوست را شاداب نمایید . آب جعفری میزان PH پوست را متعادل می نماید و باکتری‌هایی را که موجب جوش صورت می‌گردد از بین می رود. هم‌چنین یک متد مفید برای پوست چرب و ملتهب می باشد.

طرز تهیه سوپ جو رستورانی

طرز تهیه سوپ جو رستورانی

مواد لازم:

پیاز ١ عدد جعفری ساطوری ٢ قاشق غ خ
هویج ١ عدد بادوم هندی ١٠ عدد
سینه مرغ ١ عدد آرد ١ قاشق چ خ
قارچ ٨ عدد کره ٢٠ گرم
جو ١٥٠ گرم نمک ١ قاشق چ خ
شیر ٤ لیوان فلفل سفید ١ ق م
خامه ١٠٠ گرم فلفل سیاه ١ ق م
آب ٤ لیوان آویشن ١ ق م



طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا پیاز را خرد کرده داخل قابلمه بریزید و با کره تفت دهید بعد از آنکه رنگ پیاز ها طلایی شد ادویه را اضافه کنید بعد از 5 دقیقه سینه مرغ را بیافزایید و تفت دهید.

مرحله دوم:
در این مرحله آب را به همراه خامه و جعفری و بادام هندی و و آرد اضافه کنید و اجازه دهید حدود 2 ساعت بپزد تا خوب جا بیفتد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها