رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457578

صاعقه در گراش 15 نفر را راهی بیمارستان کرد

ساعت 24- رئیس بیمارستان گراش گفت که وقوع صاعقه 15 نفر را راهی بیمارستان کرد.

style="text-align:justify"> دکتر محمد رادیو ضمن بیان این خبر گفت: روز گذشته بر اثر صاعقه در گراش ۱۵ تن دچار مصدومیت شدند که برای دریافت خدمات پزشکی به بیمارستان منتقل شدند.

“ دکتر محمد رادفر” در ادامه گفت: ۱۱ تن از مصدومین به بیمارستان گراش، ۳ تن به بیمارستان اوز و یک مصدوم نیز پس از دریافت خدمات پزشکی به صورت سرپایی درمان شدند.

مدیر سازمان اورژانس فارس در توصیه به هم استانی‌ها گفت: در زمان وقوع صاعقه هنگامی که گزینه‌های شما این است که داخل یا خارج از خودرو بمانید، خودرو همیشه امن‌ترین گزینه است. اگر در محل رعدوبرق قرار دارید، تا آرام شدن هوا در خودرو بمانید و شیشه‌ها را بالا نگه دارید. روشن کردن خودرو در طول رعدوبرق و صاعقه خطرناک نیست، اما تحت هیچ شرایطی خودرو را تا زمان تمام‌نشدن طوفان حرکت ندهید .

اگر رعدوبرق به بدنه خودرو اصابت کند، جریان از فلز بیرونی بدنه خودرو عبور می‌کند و به زمین منتقل می‌شود. دستان خود را در بغل نگه دارید و از تکیه بر درهای خودرو یا دست زدن به هر فلز داخل خودرو خودداری کنید. وقتی داخل خودرو هستید، از رادیو و سیستم جی‌پی‌اس یا حتی شارژر تلفن همراه استفاده نکنید، این بخش‌ها می‌توانند از طریق اتصالات سیمی جریان برق را منتقل کنند.

دکتر محمدجواد مرادیان در ادامه افزود: به هنگام وقوع رعد و برق از لبه صخره‌ها و بلندی قله‌ها باید فاصله بگیرید و با کاهش ارتفاع خود را از خطر مرگ نجات دهید و به هیچ عنوان در نقاط مرتفع پناه نگیرید.لباس‌های خیس‌ را به‌ سرعت با لباس خشک تعویض کنید. در مکان‌های خشک و بدون گیاه پناه بگیرید. طناب‌هایی را که به همراه داریم از خود دور کنید، به‌خصوص اگر خیس و مرطوب باشند. از تلفن همراه و هرگونه وسیله الکترونیک دیگر استفاده نکنید و بهتر است آنها را خاموش کنید. به محض وقوع صاعقه به‌سرعت روی زمین بنشینید و به حالت دولا زانوهای خود را در بغل بگیرید. بهتر است از یک زیرانداز فوم یا کوله‌پشتی خود به‌ عنوان عایق زمین استفاده کنید. به هنگام صاعقه به هیچ عنوان تجمع نکنید .

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها