رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457635

ماجرای ترسناک سرهای کوچک شده انسان ها+عکس

ساعت24- محققان اکوادور در حال مطالعه سر کوچک شده یک جنگجو آمازون هستند، به این امید که پرده از اسرار این سنّت هولناک در آمریکای جنوبی در دوران قبل از فتح اسپانیا بردارند.

style="text-align:justify">آنچه در نگاه اول برای شما ممکن است به نظر برسد این است که سر یک عروسک کوچک است، اما در واقع سر یک فرد بالغ است که به جنگجویی کهن از قبایل آمازون تعلق دارد که در دوران خود دارای جایگاه و قدرت ویژه‌ای بوده است.
این سر کوچک در حال بررسی دقیق توسط محققان اکوادور است، که به دنبال کشف اسرار سنّت «کوچک نمودن سر» هستند، کاری که بومیان باستانی مردم «شوار» با سرهای دشمنان خود قبل از فتح آمریکای جنوبی توسط اسپانیایی ها، انجام می‌دادند.
قبیله «شوار» در آمریکای جنوبی در بخش شمال غربی آمازون زندگی می‌کردند و یکی از وحشی‌ترین قبایل تاریخ لقب گرفته اند.
در مورد این عمل وحشتناک هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که باید آموخت، بنابراین محققان نمونه‌های DNA را از سر فشرده، پیش از نمایش در موزه پامپونجو گرفتند، اما هنوز تاریخ دقیقی از قدمت این سر تعیین نشده است.


واتیکان از این سر که به «تسانا» معروف است به مدت یک قرن نگهداری کرد و دو سال پیش آن را به اکوادور بازگرداند.
گفتنی است فرآیند کوچک کردن سر دشمن «تسانا» (tsantsa) شش روز به طول می‌انجامید و با مراسم‌های مختلفی همراه بود. آن‌ها ابتدا سر را از هر آنچه زائد به نظر می‌رسید پاک می‌کردند، (گوشت و چربی) را که فسادپذیر است از آن جدا می‌کردند و سپس سر را درون ظرفی ریخته و می‌جوشاندند تا کوچک شود و در نهایت آن را با مواد خاصی پُر می‌کردند و آنرا با استفاده از سنگ‌ها و ماسه‌های داغ خشک می‌کردند تا خصوصیات و خطوط صورت حفظ شود.
باستان شناسان می‌گویند که سرهای کوچک شده یک غنیمت جنگی برای قبایل شوار به شمار می‌رفتند که معتقد بودند با کوچک کردن سرهای دشمنان، روح آنان داخل سرها حبس می‌شود.
باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها