رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473353

مالی نماینده سازمان ملل را اخراج کرد

ساعت24-وزیر خارجه مالی از اخراج نماینده سازمان ملل متحد در این کشور در اعتراض به اظهارات وی درباره وضعیت شهر «کیدال» خبر داد.

laquo;تیبل درام» وزیر خارجه مالی روز سه‌شنبه (دیروز) گفت که کشورش نماینده سازمان ملل را به دلیل اظهارنظر درباره وضعیت شهر «کیدال» در شمال شرقی مالی، اخراج کرد.

درام گفت که کشورش «کریستوفر سویلون» رئیس هیأت سازمان ملل در کیدال را «عنصری نامطلوب» دانسته و به او ۷۲ ساعت مهلت داده تا مالی را ترک کند.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، وزیر خارجه مالی افزود که سویلون در سخنانی در جمع یک گروه شورشی سابق گفته بود که کیدال وابسته به مالی نیست.

او همچنین گفت که قرار بود هیأت سازمان ملل به کشورش برای احیای وحدت ملی کمک کند.

«اولیور سالگادو» سخنگوی هیأت سازمان ملل برای تحقق ثبات در مالی نیز گفت که از تصمیم مالی درباره سویلون مطلع شده و از او خواسته شده تا در سریع‌ترین زمان ممکن مالی را ترک کند چرا که این به نفع هر دو طرف است.

سالگادو همچنین گفت که هیأت سازمان ملل بر احترام به حاکمیت مالی تأکید دارد.

شهر کیدال در شمال مالی و در نقطه‌ای دور افتاده قرار دارد که نقطه عبوری کاروان‌های تجاری است و همواره با حملات راهزن‌ها مواجه است و از جمله شهرها و نقاطی است که جنبش آزادی‌بخش ملی موسوم به «أزواد» که یک جنبش سیاسی و نظامی وابسته به طوارق (راهزن‌ها) است، به اشغال خود درآورده و آن را بخشی از دولت أزواد اعلام کرده است دولتی که در سطح بین‌الملل به رسمیت شناخته نشده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها