رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484610

هوای سرد در شمال شرق و شرق کشور تا صبح جمعه حاکم است

ساعت 24-یک کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: استقرار توده هوای سرد در شمال شرق و شرق کشور تا صبح جمعه تداوم دارد و در سایر مناطق کشور تا روز شنبه افزایش نسبی دما را خواهیم داشت که در استان‌های گیلان و اردبیل با وزش باد نسبتا شدید جنوبی همراه خواهد بود.

«کبری رفیعی» روز پنجشنبه ادامه داد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی روز پنجشنبه در برخی نقاط استان های خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش برف و باران و وزش باد شدید تداوم داشته و به تدریج این سامانه بارشی از کشور خارج می شود.

به گفته رفیعی، در روز جمعه احتمال ریزش بهمن برای جاده چالوس پیش بینی می شود. از بعدازظهر شنبه با ورود یک سامانه بارشی از سمت شمال غرب به کشور، بارش باران و برف در این مناطق شروع خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: روز یکشنبه در مناطق شمال غرب، غرب، استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و دامنه های جنوبی البرز مرکزی بارش برف و باران و وزش باد و در استان های ساحلی خزر بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز دوشنبه این سامانه در سواحل شرقی خزر، شمال شرق و دامنه های شرق البرز فعال بوده و سپس از کشور خارج می شود. در روز دوشنبه کاهش دما در نوار شمالی کشور پیش بینی می شود.

رفیعی در مورد آسمان پایتخت نیز گفت: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. کمینه دمای تهران امروز یک درجه سانتی گراد و بیشینه دمای پایتخت به ۱۱ درجه سانتی گراد می رسد.

وی در مورد سردترین و گرم ترین مراکز استان های کشور نیز گفت: زنجان با دمای منفی۷ درجه سانتی گراد و بندرعباس با دمای ۲۹ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرم ترین مراکز استان های کشور هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها