رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488399

آمریکا شانس خود را برای مهار کرونا بدون قرنطینه اجباری از دست داده ‌است

جنازه های انباشت شده به خاطر خواست یک سیاستمدار

ساعت24-بیل گِیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت با انتقاد از سیاست‌های دولت ترامپ در مواجهه با ویروس کرونا می‌گوید ایالات متحده شانس خود را برای مهار کرونا بدون قرنطینه اجباری از دست داده است. وی با علم به تبعات مخرب قرنطینه بر اقتصاد کشور، می گوید این امر اجتناب ناپذیراست.

بیل گیتس
dir="RTL">بیل گِیتس برای ممانعت از بروز یک فاجعه که می تواند تندرستی مردم آمریکا را تهدید کند، بر لزوم تداوم شش تا ده هفته‌ای سیاست قرنطینه تأکید کرد.بنیانگذار شرکت مایکروسافت که در یک برنامه سخنرانی به صورت آنلاین شرکت می کرد، خواستار ادامه سیاستهای قرنطینه‌ای و تعطیلی مشاغل در کشور شد. به عقیده او دولت این کشور در زمان مناسب دست به اقدامات پیشگیرانه نزده است. او گفت: «ما به اندازه کافی سریع عمل نکردیم تا توانایی جلوگیری از مهار کرونا را داشته باشیم.»، لذا باید سیاست قرنطینه و تعطیلی را در پیش بگیرم. بیل گِیتس می‌گوید تدابیری را که اکنون آغاز کرده ایم، باید در ماه ژانویه آغاز می کردیم. وقتی اپیدمی کرونا در چین گسترش یافت. به نظر او هرچند بیشتر دولت‌های ایالتی و محلی طی دویا سه هفته اخیر شروع به تذکر دادن به شهروندان کرده‌اند و از آنان خواسته اند تا خانه‌های خود را ترک نکنند، اما به نظر می‌رسد این اطلاع رسانی و تشویق به قرنطینه خانگی به موقع انجام نشده است گِیتس ضمن تأیید "فاجعه بار" تأثیر کرونا بر اقتصاد، پیشنهاد قبلی خود را تکرار کرد و گفت قرنطینه باید شش تا ده هفته به طول انجامد. گیتس همچنین به کمبود کیت‌های تشخیص ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و از مسئولان در ایالات متحده خواست تا ظرفیت و استراتژی آزمایش تشخیص خود را بهبود ببخشند.

دونالد ترامپ روز سه شنبه اعلام کرد که خواستار آنست که شرکت های آمریکایی برای کاهش تأثیرات بر اقتصاد کشور طی ۱۵ روز و تا روز ١٢ آوریل به تجارت عادی خود برگردند. این در حالی است که بسیاری، حتی مشاوران پزشکی کاخ سفید چنین اقدامی را اشتباه و غیرعلمی ارزیابی می‌کنند. متخصصان و کارشناسان نظام درمانی و تندرستی آمریکا هشدار داده اند که چنین رویکردی موجب اشباع ظرفیت بیمارستان ها و نظام درمانی کشور می شود و مرگ و میرها را به شدت افزایش خواهد داد.بیل گِیتس دراین رابطه گفت: «بسیار مشکل است که از مردم بخواهیم بدون توجه به جنازه هایی که در حال انباشته شدن است، به رستوران بروند، خانه جدید بخرند... برای اینکه یک سیاستمدار که اینگونه رفتار را از ما می خواهد، فکر می کند که تنها چیزی که در شرایط کنونی مهم است، رشد اقتصادی در کشور استایالات متحده اکنون به سومین کشور جهان به لحاظ شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا تبدیل شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها