رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488698

آغاز بارش‌ها در کشور از عصر امروز/ پیش‌بینی بارش شدید در ۱۳ استان

ساعت24-مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به آغاز بارش‌ها در کشور از عصر امروز (۹ فروردین) گفت: بارش‌ها در ۱۳ استان شدید و بین ۵۰ تا ۱۱۰ میلیمتر پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیاییان ضمن اشاره به اینکه بارش‌ها در کشور از عصر امروز (۹ فروردین) آغاز می‌شود، اظهار کرد: از این رو عصر امروز در استان‌های ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب فارس حدود ۵۰ تا ۷۰ میلیمتر بارش خواهیم داشت همچنین پیش‌بینی می‌شود که بارش‌ها به‌ صورت محلی بیش از ۷۰ میلیمتر باشد.

به گفته ضیاییان، عصر امروز همچنین در غرب اصفهان، بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و غرب یزد نیز بارش‌هایی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر خواهیم داشت و امکان بارش بیش از ۴۰ میلیمتر به‌صورت محلی نیز وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش‌ها فردا (۱۰ فروردین) شدت بیشتری می‌گیرد، تصریح کرد: از اینرو فردا در استان‌های لرستان، شمال و شرق خوزستان، شرق چهار محال و بختیاری، کهگیلویه وبویر احمد، شمال بوشهر و فارس بارش‌ها بین ۷۰ تا ۱۱۰ میلیمتر و به‌صورت محلی بیش از ۱۱۰ میلیمتر خواهد بود. در استان‌های هرمزگان، جزایر خلیج فارس، کرمان، یزد، غرب اصفهان، جنوب خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی نیز بین ۳۰ تا ۵۰ میلیمتر و به‌صورت بیش از ۵۰ میلیمتر بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، جنوب همدان، مرکزی، خراسان شمالی، البرز، قزوین، شمال و غرب تهران بین ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر بارش داریم.

ضیاییان در ادامه با تاکید بر اینکه بارش‌ها در فصل بهار به دلیل رگباری بودن از نقطه‌ای به نقطه دیگر متفاوت است، گفت: اعدادی که برای حجم بارش‌ها گفته می‌شود تقریبی است و ممکن است بارش بیشتر یا کمتر از این مقدار باشد که به هر صورت باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها