رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 495371

تولید ماسک صنعتی نانویی در کشور

ساعت24 - یک شرکت دانش بنیان فعال در زمینه تولید ماسک، توانسته برای نخستین بار در کشور ماسک صنعتی ارتقایافته با نانوالیاف تولید کند.

ماسک
نسیم غلام شهبازی مدیرعامل شرکت دانش بنیان نانوتارپاک روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا گفت: این شرکت توانسته با بهره‌گیری از فناوری نانوالیاف ماسک‌هایی را برای مصارف عمومی و صنعتی طراحی و تولید کند که علاوه بر رفع نیاز داخل به بازارهای مختلف خارجی، صادرات نیز داشته باشد.

وی بیان کرد: از انواع ماسک‌های عمومی می‌توان در مواقعی همچون آلودگی‌ هوا، تمیزکاری و باغبانی استفاده کرد و ماسک‌های صنعتی نیز در صنایع پتروشیمی، صنایع سیمان سازی، صنایع فلزی و بسیاری از صنایع دیگر کاربرد دارد.

شهبازی با اشاره به اینکه استفاده از نانوالیاف و بهبود خواص نفوذپذیری از بارزترین ویژگی ماسک های نانویی است، ادامه داد: بکارگیری تکنولوژی نانوالیاف در ساخت ماسک طبق استاندارد EN۱۴۹، ماسک صنعتی را در کلاس ماسک‌های FFP۳ قرار می‌دهد که پیش از این در کشور تولید نمی‌شد. به همین دلیل این شرکت برای اولین بار در ایران، موفق به ساخت ماسک صنعتی ارتقایافته با نانوالیاف شده است.

وی در خصوص تولید ماسک در شرایط شیوع ویروس کرونا در این شرکت نیز گفت: توانسته ایم با شیوع ویروس کرونا در کشور و نیاز شدید کادردرمانی به ماسک های N۹۵ با استفاده از تسهیلات حمایتی ویژه کرونا صندوق نوآوری و شکوفایی خط تولید خود را تا پنج برابر افزایش دهیم.

شهبازی بیان کرد: ظرفیت تولید ماسک‌های نانویی ما پیش از ورود و شیوع ویروس کرونا روزانه سه هزار ماسک N۹۵ بود و در حال حاضر با توجه به نیاز بالای کشور روزانه هفت هزار ماسک تولید می‌شود.

وی ادامه داد: انواع ماسک مبتنی بر فناوری نانو شامل ماسک تنفسی N۹۹ کودک، ماسک تنفسی نانوالیاف FFP۳ صنعتی هفت لایه کربن اکتیو، ماسک تنفسی نانو الیاف N۹۹ ویژه بزرگسالان، ماسک تنفسی نانو الیاف N۹۹ ویژه مواد آرایشی و بهداشتی، ماسک تنفسی FFP۳ نانو الیاف ۶ لایه صنعتی NTP-۳۰۳ تولید می‌کنیم اما در این عرصه بیشترین نیاز مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به ماسک N۹۵ بوده است؛ بنابراین بیشتر خط تولید کارخانه را به تولید این ماسک اختصاص دادیم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان یادآور شد: برای توسعه خط تولید خود ۵۰۰ میلیون تومان مصوبه تسهیلات کرونایی داشتیم که تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان آن را از طریق صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران دریافت کرده ایم، این شارژ مالی باعث توسعه خط تولید ماسک و افزایش ظرفیت تولید تا پنج برابر شده است.

منبع:ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها