رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497137

شناسایی مقصر تولید کرونا در انگلیس/ "توطئه یهودیان" است

ساعت24-بر اساس تحقیق جدید صورت گرفته از سوی محققان دانشگاه آکسفورد، مشخص شد که یکی از هر پنج انگلیسی بر این باور است که یهودیان کووید -۱۹ را برای نابودی و فروپاشی اقتصادی به منظور کسب دستاورد مالی ایجاد کرده‌اند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، این یافته‌ها بخشی از نظرسنجی گسترده‌تری با رویکردهای مربوط به این ویروس و اقدامات انجام شده برای جلوگیری از گسترش آن به دست آمده که مشخص کرده یک بی اعتمادی گسترده و عمیق درباره توصیه‌های رسمی مربوط به این ویروس در بین مردم وجود دارد.

دانیل فریمن، مدیر این مطالعات به اورشلیم‌پست گفت: هر قدر که قرنطینه افزایش یابد نشانه‌هایی از باورهای توطئه در میان مردم هم بیشتر شکل می‌گیرد. در انگلیس، حتی دکل‌های تلفن همراه را بابت ارتباطش با عقیده توطئه کروناویروس به ‌آتش کشیده‌اند. ما بیشتر علاقه‌مند بودیم ببینیم که آیا اعتقادات توطئه منجر به بی اعتنایی مردم به اقدامات مهم بهداشت عمومی برای کاهش این اپیدمی شده است.

"توضیحات، نگرش‌ها و روایت‌ها درباره کروناویروس آکسفورد" روز جمعه منتشر شد و ۲۵۰۰ بزرگسال را که نماینده جامعه انگلیس هستند بر اساس سن، جنسیت، منطقه و درآمد و رویکردشان درباره روایت‌های دولت از کروناویروس و مرتبط با تئوری‌های توطئه بین چهارم تا ۱۱ مه مورد بررسی قرار داد.

همانطور که در این بررسی آمده، شرکت کنندگان به سوالاتی درباره کروناویروس، تئوری‌های کلی توطئه درباره منشا و گسترش این ویروس و واکنش دولت پاسخ گفتند.

۵.۳ درصد از شرکت کنندگان با ایده "یهودیان ویروس را برای فروپاشی اقتصاد به منظور بهره مندی مالی گسترش دادند" کمی موافق بودند، ‌۶.۸ درصد به صورت میانه موافق بودند، ۴.۶ درصد بسیار موافق بودند و ۲.۴ درصد کاملا موافق بودند در حالیکه ۸۰.۸ درصد اصلا و به هیچ وجه با آن موافق نبودند.

آمارهای مشابه درباره تئوری‌های توطئه در میان سایر گروه‌ها اینطور بود:‌ درحالیکه ۸۰.۱ درصد از شرکت کنندگان نپذیرفتند که "مسلمان‌ها برای حمله به ارزش‌های غربی این ویروس را ایجاد کردند"، ۱۹.۹ درصد تاحدودی موافق بودند که شامل ۲.۴ درصد می‌شود که به طور کامل موافق بودند.

همچنین بیش از یک سوم از شرکت کنندگان فکر کردند که هنرمندان پول گرفتند تا بگویند کرونا دارند و سیاستمدارانی چون بوریس جانسون، نخست وزیر به طور جعلی و ساختگی کرونا دارند. قریب به ۴۵.۴ درصد هم باور داشتند که کروناویروس یک سلاح بیولوژیک ساخته شده از سوی چین برای نابودی غرب است.

فریمن گفت: اگر فردی یهودیان را مقصر بداند، آنها نیز احتمالا مسلمانان، بیل گیتس و کمپانی‌های دارویی را مقصر می‌دانند. آنچه ما رصد می‌کنیم، ذهنیت توطئه است؛ روشی برای دیدن جهانی که با انزجار به جریان‌های اصلی یا افرادی که در موقعیت‌های بالاتر قرار دارند، مشخص شده است.

در این تحقیق همچنین مشخص شد آنهایی که تئوری‌های توطئه را مورد استقبال قرار می‌دهند توجه کمی به خط مشی‌های مقام‌ها برای از بین بردن ویروس دارند.

فریمن گفت:‌ باورهای توطئه کروناویروس بیشتر در میان جوانانی است که احساس می‌کنند به حاشیه رانده شده و آنهایی که باورهای افراطی سیاسی دارند. این باور همچنین بیشتر در میان آنهایی که به سایر توطئه‌ها باور دارند مانند اینکه تغییرات آب و هوایی ساختگی است یا داده‌های واکسیناسیون دست کاری شده است، رایج است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها