رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497215

پیکر بیجان جوان ۳۶ ساله در دریاچه الموت پیدا شد

ساعت24 -معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: پیکر بی‌جان جوان ۳۶ ساله پس از ۴۸ ساعت عملیات جستجو و نجات در عمق ۳۷ متری دریاچه منطقه الموت پیدا شد.

غرق شدگی
حکمت الله هاشمی روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: نجاتگران پر تلاش پس از یک ساعت کوهپیمایی به دریاچه آلوبن واقع در ارتفاعات روستای لامان الموت شرقی دست یافته و در یک عملیات منسجم و با رعایت نکات فنی، ایستگاه گیری در مراحل مختلف و عمق زدن ۴۰ تا ۵۰ متری در زیر دریاچه موفق شدند پیکر جوان ۳۶ ساله را پیدا کنند.
وی افزود: اینگونه عملیات‌ سنگین و غواصی در عمق بسیار بالا ممکن است آسیب‌های جسمانی جدی فراوانی را برای غواصان رقم بزند.
هاشمی در ادامه افزود: این جوان غرق شده علیرغم اینکه دارای تجربه و سابقه چندین بار شنا در دریاچه بکر مذکور بود متاسفانه به علت گرفتگی عضلات بدن در هنگام شنا مغلوب طبیعت گردید.
معاون امداد و نجات استان در ادامه از شهروندان استان خواست جهت حفظ جان خود از شنا کردن در محل‌های نا امن، ناشناخته و دارای ریسک خطر بالا شامل رودخانه‌ها، سدها، استخرهای باغی و دریاچه‌ها به شدت پرهیز نمایند.
وی با اشاره به برخی نقاط قوت و مشکلات عملیات، افزود: آمادگی جسمانی نیروهای عملیاتی غواص در طی مسیر سخت و اجرای عملیات غواصی در عمق بالا بدون وقفه، هم افزایی آتش نشانی شهرستان قزوین و هلال احمر در اجرای عملیات مشترک، مدیریت صحنه عملیات، سعه صدر و تاب آوری خانواده مرحوم و اهالی با فرهنگ الموت شرقی و همکاری بخشدار منطقه از نقاط قوت عملیات بود.
هاشمی افزود: با توجه به اینکه هر ساله در ۶ ماهه نخست سال شاهد حوادث اینچنینی در سطح استان هستیم و سرمای آب و شرایط دشوار غواصی در محیط‌های آبی طبیعی کار را برای نیروهای عملیاتی بسیار دشوار می‌کند بنابراین از مسئولان و متولیان مدیریت بحران استان انتظار می‌رود برای تجهیز نیروهای عملیاتی آتش نشانی و هلال احمر به لباس‌های ویژه و تجهیزات فنی غواصی اقدام نمایند.
از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۶ نفر در کانال‌ها، سدها و استخرهای استان قزوین غرق شده اند.

منبع:ابرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها