رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 500140

طرز تهیه نان رول دارچینی | نحوه تهیه رول پنیری مکزیکی

رول دارچینی یکی از خوشمزه ترین شیرینی ها با دستور تهیه آسان است که وقت زیادی از شما نمی گیرد در این مطلب نکات مهمی را در مورد پخت این شیرینی به شما ارائه می کنیم.

نان رول دارچینی
html>

طرز تهیه نان رول دارچینی

رول دارچینی یک نوع نان یا شیرینی بسیار خوشمزه می باشد که در شمال اروپا و شمال آمریکا پخته می گردد. خمیر، دارچین، شکر و کره مواد اصلی این شیرینی خوشمزه می باشند. رول دارچینی بیشتر در وعده صبحانه به همراه پنیر و تخم مرغ یا در عصر به همراه چای یا قهوه سرو می گردد.امیدوارم این نان خوشمزه و پرخاصیت را تهیه نموده و از سرو آن لذت ببرید.در ادامه با آموزش نان رول دارچینی در خدمت شما هستیم :

مواد لازم خمیر :

آرد سفید حدود سه و نیم پیمانه کره سی و پنج گرم
شیر ولرم یک پیمانه تخم مرغ یک عدد
شکر نصف پیمانه خمیرمایه یک قاشق غذاخوری
بهبود دهنده نصف قاشق چایخوری نمک به مقدار دلخواه


پیمانه در این رسپس لیوان فرانسوی دسته دار می باشد.

مواد میانی:

کره نرم شده سی گرم دارچین یک تا دو قاشق غذاخوری
پودرکاکائو یک قاشق غذاخوری (دلخواه) شکر کمتر از نصف پیمانه
پودر مغزیجات مثل گردو ، بادام به میزان دلخواه

مواد رومال :

یک قاشق غذاخوری خامه صبحانه زرده تخم مرغ یک عدد
دو قاشق سوپخوری شیر کمی زعفران

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا خمیر مایه را به همراه شیر ولرم و یک قاشق چایخوری از شکر ، مخلوط و ده دقیقه درجای مناسبقرار می دهیم تا خمیر مایه عمل آید .

مرحله دوم:

تخم مرغ و کره را از یخچال خارج نموده تا به دمای محیط برسد سپس در ظرفی دیگر ، تخم مرغ ، باقیمانده شکر ، کره آب شده و یک پنس نمک را با همزن مخلوط نمایید . بعد خمیر مایه عمل آمده را اضافه نموده و هم بزنید .

مرحله سوم:

آرد را که سه بار الک شده رو به همراه بهبود دهنده ، کم کم اضافه نموده و اول با قاشق هم بزنید و بعد به سطح کار ، انتقال داده و با دست ، حدود ده دقیقه ورز دهید تا خمیر کاملا نرم ، لطیف و یکدست گردد و به دست نچسبد . آرد زیادی به خورد خمیر ندهید . با دست آردی ، خمیر را ورز دهید .

مرحله چهارم:

پس از این زمان ، خمیر را به ظرفی که چرب نموده اید ، انتقال داده و در جای گرمی قرار دهید و روی آنرا پوشانده و یک تا یکساعت و نیم ، استراحت دهید تا حجم خمیر چند برابر گردد . اگر خمیر قبل از استراحت ، سفت شد ، کمی شیر اضافه نمائید . پس از استراحت خمیر ، پف آن را با مشت دست بگیرید و سی ثانیه آن را ورز دهید . بعد آنرا بر روی سطح آرد پاشی شده ، به شکل مستطیل و به ضخامت کمتر از یک سانت پهن کنید . روی خمیر پهن شده را با برس ، کره آب شده بمالید حالا پودر کاکائو را بپاشید

مرحله پنجم:

دارچین را با کمک دست روی خمیر بریزید نوبت شکر رسیده آن را هم روی خمیر بپاشید اگر دوست دارید مغز گردو یا بادام و یا هر دو را هم روی خمیر بپاشانید. بعد خمیر را از سمت طول مستطیل که بلندتره ، رول نمائید و رول را با یک چاقوی خیلی تیز ، برش های یک تا دو سانتی بزنید ( مثل رولت ) . برشها را در قالب کمی چرب شده ، با فاصله ، کنار هم چیده و دوباره سی تا چهل دقیقه استراحت دهید .

مرحله ششم:

روی آنها را در ابتدا زرده تخم مرغ سپس شیر را که با زعفران مخلوط نمودید رومال زده و در آخر خامه بمالید و در فر که از قبل گرم شده با دمای 170_160 درجه قرار دهید مدت زمان پخت حدود بیست دقیقه می باشد . می توانید برشها را با فاصله ، روی سینی چرب گردیده یا کاغذ روغنی انداخته شده ، بچینید و رولهای تکی درست نمائید . بعد از پخت ، گریل کرده و وقتی از فر درآورده شدن ، با عسل یا شیره دلخواه رومال نمائید .

طرز تهیه رول پنیری مکزیکی

طرز تهیه رول پنیری مکزیکی
مواد لازم:

یک بسته پنیر خامه ای پودر سیر به مقدار دلخواه
1 فنجان پنیر چدار نمک به مقدار دلخواه
1 فنجان زیتون حلقه حلقه شده نان لواش به تعداد لازم
1 لیوان فلفل دلمه ای خرد شده پیازچه به مقدار دلخواه


مرحله اول: در ابتدا لازم است مواد ذکر شده باهم مخلوط شود.

مرحله دوم: بعد ازمخلوط کردن پنیر جدار و خامه ترش یک سلفون را روی میز پهن میکنیم و نان لواش را رو آن میگذاریم.

مرحله سوم: پنیرخامه ای را روی نان لواش با کاردک می زنیم.پنیر خامه ای را روی مواد مخلوط شده میریزیم و به آرامی نان را رول میکنیم.

مرحله چهارم:رول نان لواش را با سلفون می کشیم و می گذاریم چند ساعتی درون یخچال بماند تا کاملا سفت شود سپس رول را بیرون آورده و با چاقو به آرامی برش بزنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها