رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 506345

طرز تهیه کیک کوییک میکس | مواد لازم برای تهیه کیک کوئیک میکس

کیک کوییک میکس یک کیک لذیذ و با ظاهری خیره کننده است که نحوه آماده سازی آن نیازمند دقت کافی است در این مطلب می خواهیم شما را با نحوه تهیه این کیک لذیذ و مقوی آشنا کنیم.

کیک کوییک میکس
html>

طرز تهیه کیک کوییک میکس

مواد لازم برای تهیه کیک کوئیک میکس :

تخم مرغ حدود 4 عدد بکینگ پودر دو قاشق سوپخوری
نصف پیمانه شکر نصف قاشق پایخوری نمک
حدود دو نیم پیمانه آرد نصف قاشق چایخوری وانیل
روغن مایع به مقدار لازم مقدار کمی پوست لیموی رنده شده
یک پیمانه شیر شکلات چیبسی به مقدار لازم

پیمانه لیوان فرانسوی دسته دارمی باشد.

طرز تهیه :

برای تهیه کیک کوییک میکس در ابتدا کاسه مناسبی را انتخاب نمائید سپس تخم مرغ را با شکر و وانیل حدود پنج تا شش دقیقه با کمک همزن مخلوط نمائید.در مرحله بعد شیر و روغن را اضافه کرده و هم می زنیم . در آخر ، آرد ، بکینگ پودر و نمک را که حداقل سه بار الک شده به مواد اضافه کرده و با دور کند همزن مدت بیست تا سی ثانیه هم می زنیم تا مایه کیک یکدست گردد. مایه کیک رو داخل قالب چرب و آردپاشی شده ( من از روغن جداکننده استفاده می کنم ) ریخته و در فر از قبل گرم شده با دمای 180درجه حدود چهل پنجاه دقیقه می پزیم . چون دمای فرها متفاوت می باشد بعد از نیم ساعت چک کنید . کیک کوییک میکس یعنی تمام مواد کیک با هم مخلوط و یکباره زده می شوند . اول دور کند و بعد چند دقیقه دور تند تا مایه کیک سفید و یکنواخت گردد ولی من همیشه برای اینکه کیکم پف بیشتری داشته باشه ، طبق روال بالا که توضیح دادم ، پیش می روم . حتما آرد و بکینگ پودر، مرحله آخر اضافه گردد . توجه داشته باشید که تمام مواد اولیه هم ، باید هم دمای محیط باشند یعنی قبل از استفاده اگر مواد اولیه در یخچال بودند مثل تخم مرغ یا شیر حتما از یخچال قبل از تهیه کیک خارج نموده تا هم دما محیط گردد این نکته در تهیه کیک ها بسیار موثر است همینطور سه بار الک کردن آرد و بکینگ پودر و نمک که از نکات حائز اهمیت است دقت داشته باشید اگر کیک خوبی را می خواهید توجه به نکات لازم و ضروری است.

برای تزیین کیکم از سس شکلاتی استفاده کردم . از سس شکلاتی کیک یخچالی ، مقداری فریزر داشتم که با کمی شیر روون کردم و روی کیکم ریختم .

طرز تهیه کیک کوییک میکس شکلاتی به روشی دیگر:

مواد لازم

تخم مرغ ۳ عدد آرد سفید قنادی ۲ لیوان
شکر ۱.۵ پیمانه پودر کاکائو ۴ ق غ

جوش شیرین ۱/۴ ق چ


یه بسته کافی میکس فوری
شیر ۱.۵ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ ق م
روغن مایع ۱ پیمانه وانیل ۱/۴ ق چ


مرحله اول:

بهتره مواد در دمای محیط نیم ساعت قبل قرار بگیره .

مرحله دوم:
شیر و شکر و روغن مایع و پودر کاکائو وکافی میکس رو با همزن حدودا ۳ تا ۴ دقیقه تا شکر توش هم بزنید .

مرحله سوم:
تخم مرغ ها رو دونه دونه اضافه کنیدو هر بار یه دقیقه با همزن برقی خوب هم بزنید سپس وانیل را اضافه کنید.

مرحله چهارم:
آرد و بیکینگ پودر رو الک کرده و داخل مواد بریزید و خوب و مخلوط کنید.

مرحله پایانی:
دراخر داخل همون ظرف پیرکس دورتادورش رو با کره چرب کنید سپس مواد رو بریزید توش و در تابه رو بگذارید زیرش هم که باید شعله پخش کن باشه بعد نیم ساعت چک کنید.

کیک کوییک میکس

توضیحاتی راجب به این کیک و سایر نکات تهیه آن :

کیک‌های کوئیک میکس به کیک‌هایی اطلاق می گردد که تمام مواد یک جا و تو یه ظرف با هم قاطی می گردند و خیلی خیلی آسان تهیه می گردند. این کیک طعم عالی دارد و کم شیرین می باشد. به عنوان یک پایه خوب برای کیک‌های تولد هم می توان استفاده نمود چون به راحتی می توان برش داد و به هر شکلی که علاقه دارید تبدیل می گردد. من برای بیشتر کیک‌های تولد از این رسپی استفاده می نمایم.

نکات تهیه کیک :

جهت تهیه این کیک نیازی به جدا نمودن سفیده و تخم مرغ و زدن هر کدام به صورت جدا نیست. فقط مواد را مطابق و به ترتیب دستور با هم ترکیب نموده و داخل فر بگذارید

می‌توانید به جای پودر کاکائو از وانیل استفاده نمائید و یا برعکس و کیک وانیلی تهیه نمائید؛

اصولا برای پخت این کیک حدود 30 دقیقه زمان کافی می باشد. اما با توجه به قالبی که برای پخت کیک استفاده می نمائید حواستان به کیک باشد تا نسوزد یا وسط آن خام نگردد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها