رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 507683

درگیری پلیس لبنان با تظاهرکنندگان خشمگین/ تصرف برخی وزارتخانه ها به دست معترضان

ساعت 24-هزاران تن از مردم لبنان عصر امروز در اعتراض به اوضاع معیشتی و انفجار اخیر بیروت، به خیابان های پایتخت آمدند، برخی از تظاهرکنندگان خشمگین با پلیس درگیر شدند و تعدادی هم وارد ساختمان بعضی از وزارتخانه ها شده اند. نخست وزیر لبنان گفته است تنها تا دوماه دیگر در قدرت خواهد ماند.

لبنان
به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، هزاران شهروند لبنانی که تعدادی از آنها از دیگر شهرهای این کشور به بیروت پایتخت رفته بودند، تلاش کردند به برخی ساختمان های دولتی از جمله ساختمان پارلمان یورش ببرند که این اقدام با واکنش پلیس و نیروهای ضدشورش لبنان مواجه شد.

تظاهرکنندگان که شعارهایی علیه دولت لبنان سر می دادند، خواستار محاکمه مقصران انفجار اخیر در بیروت شدند که بیش از 150 تن را به کام مرگ کشاند.

حسان دیاب نخست وزیر لبنان در یک سخنرانی اعلام کرد که تنها برای دو ماه دیگر و برای برگزاری انتخابات زودهنگام حاضر است در پست خود بماند.

تظاهرکنندگان در مقابل پارلمان این کشور تجمع کرده و بر رسیدگی به خواسته های خود از جمله مجازات مقصران انفجار اخیر و نیز بهبود شرایط معیشتی خود تاکید کردند.

در این بین پلیس با معترضانی که قصد ورود به ساختمان پارلمان را داشتند، درگیر شد و برای متفرق کردن آنها که اقدام به پرتاب سنگ می کردند به پرتاب گاز اشک آور و شلیک گلوله پلاستیکی متوسل شد.

بنا بر اعلام پلیس لبنان در درگیری های بیروت دست کم یک پلیس کشته شده است و درگیری های خشونت باری هم میان نیروهای پلیس و دسته هایی از تظاهر کنندگان روی داده است.

شبکه المیادین از ورود معترضان به ساختمان وزارت اقتصاد لبنان خبر داده و تصاویر منتشر شده نشان می دهد که اسناد و مدارک از طبقات این ساختمان به بیرون پرتاب می شود.

همچنین برخی منابع رسانه ای از ورود تعدادی از معترضان خشمگین به داخل ساختمان وزارت خارجه خبر داده اند.

ساختمان وزارت نیرو و همچنین مقر اتحادیه مرکزی بانکهای لبنان نیز به تصرف معترضان در آمده است.

به دنبال ناآرامی های امشب در بیروت سفارت آمریکا در لبنان با صدور بیانیه ای از معترضان حمایت و تاکید کرد "مردم لبنان سختی های بسیار کشیده اند و مستحق رهبرانی هستند که خواسته های آنها را بشنوند." سفارت آمریکا همچنین خواستار اجتاب از خشونت و بی نظمی شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها