رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 513956

میزان طلای قابل استخراج باقی مانده از معادن جهان

ساعت 24 - قیمت هر اونس طلا یک ماه پیش بود که به رکورد تاریخی ۲ هزار دلار رسید؛ اکنون شورای جهانی طلا از کاهش استخراج طلا برای نخستین بار در ۱۱ سال گذشته خبر می‌دهد، آیا ذخایر جهانی این فلز گرانبها رو به اتمام است؟

طلا
dir="RTL">طبق اعلام شورای جهانی طلا (World Gold Council) تولید معادن طلا در سال ۲۰۱۹ با ۱ درصد کاهش نسبت به سال پیش از آن به سه هزار و ۵۳۱ تن رسیده است. این نخستین کاهش سالانه تولید جهانی طلا از سال ۲۰۰۸ تاکنون محسوب می‌شود.هانا برنداِستیتر، سخنگوی شورای جهانی طلا معتقد است دیر یا زود روند تولید جهانی طلا سیر نزولی به خود خواهد گرفت چرا که از یک سو ظرفیت معادن در حال استخراج رو به پایان است و از سوی دیگر آغاز پروژه‌های جدید استخراج طلا به کندتر از گذشته شده است.شرکت‌های معدنی، حجم طلای زیر زمین را به دو روش تخمین می‌زنند: ۱-ذخایر: شامل طلایی است که با قیمت فعلی استخراج آن توجیه اقتصادی دارد و ۲-منابع: شامل طلایی می‌شود که پس از بررسی فنی بیشتر یا در سطح قیمتی بالاتر، به طور بالقوه استخراج آن اقتصادی خواهد بود.

برآورد حجم ذخایر طلا با دقت بیشتری نسبت به منابع قابل محاسبه است، گرچه این کار هم چندان ساده نیست. سازمان زمین شناسی ایالات متحده، اخیرا موجودی ذخایر زیرزمینی طلا را حدود ۵۰ هزار تن تخمین زده است. به بیان بهتر، در مجموع تاکنون ۱۹۰ هزار تن از ذخایر طلی جهان استخراج شده و تنها ۲۰ درصد آن باقی مانده است.اما این یک ارزیابی کاملا موقت است چون که افزایش قیمت طلا و نیز بهبود فناوری استخراج می‌تواند این رقم را افزایش دهد.

در طول تاریخ ویتواترزرند (Witwatersrand) بزرگترین منبع تامین طلای جهان بوده است. این معدن که در آفریقای جنوبی واقع است تقریبا منبع تولید ۳۰ درصد طلای جهان بوده است.اما در بُعد شرکتی، شرکت باریک (Barrick) که استخراج از معدن طلای نوادای آمریکا را برعهده دارد، بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی استخراج طلا در جهان به شمار می‌رود. این شرکت سالانه ۳.۵ میلیون اونس طلا تولید می‌کند.معدن طلای نوادا فعلا مهم‌ترین معدن طلای فعال جهان است که تاکنون ۱۱۵.۸ تن طلا از آن استخراج شده است. معدن مورونتائوی ازبکستان نیز از این نظر و با استخراج ۶۶ تن طلا در جایگاه دوم جهان قرار دارد. هفت معدن مهم دیگر طلای جهان نیز به ترتیب در روسیه، جمهوری دومینیکن، پاپوآ گینه نو، استرالیا، اندونزی، جمهوری دموکراتیک کنگو و مالی قرار دارد.همچنین در مقایسه بین‌المللی، چین هم اکنون بزرگترین معدنکار طلا در جهان است. کانادا، روسیه و پرو نیز از دیگر تولید کنندگان عمده طلا به شمار می‌روند.

یورونیوز

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها