رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536198

پورمحمدی، وحید دستجردی و افتخاری از تحرکات انتخاباتی اصولگرایان با محوریت زنان گفتند

نگران از آشفتگی سیاسی محافظه‌کاران

ساعت 24-دیروز همایش «بانوان جبهه انقلاب»، با حضور چهره‌های مختلف سیاسی برگزار شد. بخش مهمی از سخنرانی‌های این همایش به دفاع از فعالیت‌های سیاسی جامعه روحانیت اختصاص پیدا کرد و البته کنار آن به موضوع اختلاف جدی میان اصولگرایان پرداخته شد.

در این همایش مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز نیز با تاکید بر جایگاه این تشکل سیاسی گفت: «ما در جامعه روحانیت نه به عنوان یک کنشگر سیاسی، بلکه به عنوان اینکه نقش هدایتی و مشورتی و دست‌گیری داشته باشیم، وارد این عرصه شدیم و دعوت کردیم به وحدت نیروها و خردجمعی و عقلانیت و اخلاق و رویکرد علم‌مدارانه و تخصصی. چند دوره تلاش کردیم اما دیدیم دوستان در خردجمعی کوتاهی می‌کنند. نباید اجازه دهیم جامعه تکه‌تکه شود. در این جهت تلاش شده و خواهد شد.» او ادامه داد: «شورای وحدت اصولگرایان تشکیل شد تا همه دور هم جمع شویم. آرایش سیاسی ما باید از وضع آشفته خارج شود.»
پورمحمدی در حالی به وضع آشفته آرایش سیاسی در اصولگرایان اشاره می‌کند که در حال حاضر شورای ائتلاف و شورای وحدت هر کدام علیه یکدیگر موضع‌گیری‌هایی تند و تیز می‌کنند. دو نهاد بالادستی و به اصطلاح اجماع‌ساز اصولگرایان که قرار بود محور وحدت میان نیروهای اصولگرا باشند اما حالا هر دوی آنان محور اختلاف اساسی شده‌اند و به تعبیر پورمحمدی آنچه میان‌شان دیده می‌شود، چیزی نیست مگر «آشفتگی سیاسی».
در این همایش اما مرضیه وحیددستجردی، وزیر اسبق بهداشت هم سخنرانی کرد و در بخشی از سخنانش گفت: «همه ما در سنوات گذشته از برکات وجود جامعه روحانیت مبارز بسیار بهره بردیم. جامعه روحانیت بعد از پیروزی انقلاب در امور مذهبی، سیاسی و اجتماعی نقش ویژه‌ای داشته و حتی تلاش‌ها و زحمات این جامعه در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشت. بسیاری از بزرگان که در راس کشور هستند از اعضای جامعه روحانیت مبارز بودند. ما امروز باید به عنوان زنان، جایگاه و نقش خود را در جامعه پیدا کرده و وظیفه خود را اجرایی کنیم. چندی پیش چهل‌ودومین سال پیروزی انقلاب اسلامی را پشت‌سر گذاشتیم. انقلاب اسلامی طرح نویی برای نقش زنان در اجتماع و خانواده و تاریخ رقم زد.» همزمان لاله افتخاری، نماینده سابق مجلس نیز سخنان خود را به موضوع حقوق زنان بر اساس دستورات دینی اختصاص داد و به فعالیت‌های خود در این حوزه پرداخت. او گفت: «با حمایت بزرگانی همچون آیت‌الله مهدوی‌کنی و آیت‌الله موحدی‌کرمانی به مجلس هفتم راه پیدا کردم و در آنجا حقوق زنان را با نگاه اسلامی به تصویب رساندیم. دولت هشتم تلاش کرد کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان را که سراسر اشکال است، تصویب کند، اما در مجلس هفتم از طریق قانون مسوولیت فرهنگی زنان، دست دولت هشتم برای پیوستن به کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان را بستیم. خداوند ولایت عمومی را برای جامعه در نظر گرفته که مختص مردان نیست؛ بلکه زنان و مردان را شامل می‌شود. اگر همه دور هم جمع شدیم که این ولایت را محقق کنیم پس باید منتظر پیروزی‌های دیگر باشیم. بعد از پیروزی انقلاب، زنان در قالب تشکل‌ها نقش‌آفرینی موثری کردند. در انتخابات؛ ریاست‌جمهوری و شوراها مهم هستند، اما از یک نماینده مجلس و نماینده خبرگان رهبری هم نباید غفلت کنیم؛ چراکه اینها حلقه‌های به هم پیوسته هستند.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها