رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536548

امیررضا واعظ آشتیانی

سلام به باندبازی، خداحافظ عقلانیت

ساعت 24-من فقط می‌توانم با این عنوان شروع کنم که سلام مجدد به باندبازی و قبیله‌گرایی. باندبازی‌ و قبیله‌گرایی که ما از آن می‌گفتیم و کسی گوش نمی‌کرد به همراه بی‌توجهی مسوولان امر در زمان‌های مختلف نسبت به این باندی که در فدراسیون فوتبال درست شده بود، باعث شد اتفاقی که دیدیم در انتخابات فدراسیون فوتبال رخ بدهد.

در ادامه باید به تعبیری بگوییم خداحافظ عقلانیت. واقعا وزارت ورزش مجددا در مهندسی انتخابات رفوزه شد و آبروی هرچه مهندس و مهندسی کردن را برد. ضمن اینکه بنده همیشه اعتقاد دارم که تمام کشورها برای فدراسیون‌های ورزشی‌شان از جمله فوتبال مهندسی منطقی و اصولی می‌کنند و افرادی را انتخاب می‌کنند که از کارآمدی و عقلانیت و بصیرت خوب برخوردارند. برنامه‌ریزند و هدف مشخص شده دارند. آنها به لحاظ شکلی انتخابات‌شان را آن‌قدر قشنگ و آگاهانه برنامه‌ریزی می‌کنند که صدای مجامع بین‌المللی هم در نمی‌آید. ولی محتوای قضیه مهندسی شده است. متاسفانه وزارت ورزش ما برای بار دوم در مهندسی‌اش موفق نشد و این نشان می‌دهد که آنها توانایی مهندسی کردن را ندارند و به سراغ افرادی می‌روند که در گذشته از لحاظ مدیریتی رفوزه شده بودند. اگر به دنبال یک نیروی کارآمد می‌رفتند که از یک سابقه و تجربیات خوب برخوردار بود، می‌شد بهتر از این عمل کرد.
آرایی که علی کریمی به دست آورد نشان داد که جدا از بحث باندبازی، در فدراسیون فقط فوتبال مطرح نیست. این نشان داد که فوتبال ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تبعات اجتماعی دارد. این دسته آرا نشان داد که فوتبالی‌ها باید فکری مدبرانه می‌کردند درخصوص معرفی یک فرد فوتبالی که از یک کاریزمای خوب مدیریتی، تحصیلی و تجربی برخوردار بود. فوتبالی‌ها از ظرفیت‌های خودشان به خوبی استفاده نکردند. این گروه قابلیت‌های خوبی دارند. یعنی افرادی دارند که تحصیلات عالیه دارند، هم بازیکن ملی بودند در گذشته و هم تجربه مدیریتی داشتند. خودشان نرفتند و این یک هشدار بود به فوتبالی‌ها که از این به بعد هم باید ید واحد باشند هم از یک فردی استفاده کنند که کاریزمای سه شاخص اعلام شده را داشته باشد.
اعتقاد راسخ دارم که هیچ اتفاق خاصی در چهار سال‌ آینده رخ نخواهد دارد. تفکر حاکم بر اتفاقات جدید، منظور خلاقیت‌ها و کارآمدی‌ها، رقم نخواهد زد و چه خوب بود که اگر وزارت ورزش بنا بود سرمایه‌گذاری روی افراد داشته باشد، فردی که قابلیت رای‌آوری داشته باشد، در درجه اول اغفال کسانی نمی‌شدند که در دور زدن استاد هستند. وزارت ورزش مهره‌چینی‌هایی در فدراسیون فوتبال کرد که قابلیت رای گرفتن برای مهره وزارت را نداشتند و استاد دور زدن هم بودند.
برای رییس جدید آرزوی موفقیت می‌کنم ولی بعید می‌دانم قدرت چانه‌زنی دیپلماسی چه در عرصه ورزش و چه در عرصه سیاسی را داشته باشد. در مجموع می‌توانم بگویم با توجه به شواهد و قرائن اتفاق جدیدی در فوتبال شاهد نخواهیم بود. بحث استقلال ایشان هم مطرح است. نوع رای و نوع لابی اتفاق افتاده در انتخابات فدراسیون فوتبال نشان می‌دهد که بناست با همان باند و گروه قبلی کار کند. وقتی بناست همان باند کار کنند قطعا آنها که او را به صندلی ریاست رساندند مطالبات خودشان را خواهند داشت.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها