رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 536719

پرسپولیس صدرجدول را نگهداشت

ساعت 24 - هفته شانزدهم لیگ برتر و آغاز نیم فصل دوم مسابقات، با پیروزی سپاهان، فولاد و پرسپولیس و تساوی استقلال همراه بود. نتایج هشت بازی نخستین هفته اول نیم فصل دوم، شمایل صدر و قعر جدول را بیش از قبل روشن کرد. پرسپولیس و سپاهان "مقتصدانه" می‌برند و استقلال حساس‌ترین امتیازات را از دست می‌دهد.

یحیی
dir="RTL" style="text-align:right">سنت شکنی پرسپولیس

پیش از آغاز هفته شانزدهم و دور برگشت لیگ برتر، پرسپولیس در بازی معوقه‌اش مقابل گل‌گهر سنت شکنی کرد و با ۵ گل مقابل این تیم پیروز شد.این نخستین پیروزی یحیی‌ گل‌محمدی به عنوان سرمربی پرسپولیس با نتیجه ۵ بر صفر بود. امیر قلعه‌نویی آخرین بار سال ۱۳۶۳ با پیراهن شاهین، به عنوان بازیکن با نتیجه ۶ بر یک مقابل پرسپولیس شکست خورده بود و این سنگین‌ترین شکست آقای قلعه‌نویی در دنیای مربی‌گری بود.این در حالی است که امیر قلعه‌نویی پیش از این دیدار به عنوان اصلی‌ترین گزینه جانشینی محمود فکری در رسانه‌ها مطرح شده بود.پرسپولیس به این ترتیب با ۳۰ امتیاز تیم نخست لیگ برتر در پایان نیم فصل شد. این تیم با وجود از دست دادن شجاع خلیل‌زاده، علیرضا بیرانوند و از دست دادن حسین کنعانی‌زادگان، با۸ گل خورده همچنان بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارد.

اتفاق هفته: تست دادیم ولی پول نداریم

وبسایت روزنامه خبرورزشی ساعاتی پیش از آغاز بازی تیم‌های ماشین سازی و شهرخودرو، از احتمال لغو این دیدار به دلیل آن‌چه "مشکلات عدیده مالی" می‌خواند، خبر داد. رسانه‌های ایران همچنین گزارش دادند که بازیکنان شهر خودرو، پس از انجام آزمایش کرونا، پول لازم برای تحویل گرفتن جواب این تست‌ها را نداشتند.طبق قوانین سازمان لیگ، تیم‌ها تا پیش از ارائه نتیجه تست کرونا، اجازه حضور در ورزشگاه را ندارند. مشکل شهرخودرو یک ساعت پیش از آغاز بازی رفع شد. تیم مهدی رحمتی با تاخیر به ورزشگاه سلیمانی تبریز رفت.

استقلال در رفسنجان، ۶ تغییر نسبت به آخرین بازی‌اش در لیگ مقابل سپاهان در ترکیب داشت. یکی از مهم‌ترین تغییرات، بیرون ماندن مجدد رشید مظاهری دروازه‌بان این تیم و بازگشت دوباره حسین حسینی به ترکیب اصلی بود.خبرگزاری مهر یکشنبه دهم اسفند از قهر رشید مظاهری در تمرین استقلال به عنوان "دردسر جدید" برای این تیم یاد کرده بود.مهدی قائدی مهاجم استقلال نیز یازده روز با استقلال تمرین نکرده بود. کادرفنی استقلال دلیل دوری مهاجم اول استقلال را "سرماخوردگی" و برخی رسانه‌ها، دلیل این غیبت را "تلاش برای تغییر رقم قرارداد" عنوان می‌کردند.استقلال دقیقه ۱۵ با گلی که مسیح زاهدی برای مس به ثمر رساند، بازنده به رختکن رفت. میزبان نیمه اول تیم برتر میدان بود و استقلالی‌ها به اعلام نشدن یک ضربه پنالتی اعتراض داشتند.نیمه دوم استقلال متفاوت ظاهر شد. محمود فکری سرمربی استقلال باز هم بخش عمده برنامه‌اش مانند هفته‌های گذشته به سانتر از کناره‌ها و ارسال توپ‌های بلند از خط دفاعی به خط حمله خلاصه می‌شد. اما با همین روش هم به گل تساوی رسید.

استقلال دقیقه ۵۲ با گل به خودی حامد نورمحمدی که از ضربه سر فرشید باقری به دست آمد، بازی را به تساوی کشید. استقلال در دقایق پایانی می‌توانست برنده بازی باشد، اگر شیخ دیاباته دو موقعیت گل‌زنی را از دست نمی‌داد.

صمد مرفاوی مربی استقلال، تلاش این تیم تا دقیقه ۹۰ برای گل‌زنی را نشانه "آمادگی روحی و بدنی" بازیکنان استقلال دانست.

سپاهان، مدعی پیروز

در دیگر دیدارهای این هفته، نفت مسجد سلیمان در خانه مقابل تراکتور تبریز به تساوی یک بر یک رسید. این نخستین تجربه رسول خطیبی در بازگشت به تراکتور، به عنوان سرمربی بود. میزبان با گل دقیقه ۷۳ سجاد جعفری پیش افتاد اما محمد عباس‌زاده در سومین دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه دوم بازی را به تساوی رساند.نتیجه دیدار ماشین‌سازی و شهرخودرو هم در تبریز یک بر یک شد. با این تفاوت که در این بازی تیم تبریزی دقیقه ۲۴ با گل سینا عبداللهی پیش افتاد و دقیقه ۹۰ معراج پورتقی بازی را مساوی کرد.پیکان در خانه با دو گل سامان فلاح و ابراهیم صالحی صنعت نفت را شکست داد تا فاصله آبادان با صدر بیشتر شود.

نتیجه بازی سپاهان و گل‌گهر، نقش مستقیمی در آرایش جدول رده‌بندی لیگ برتر هم داشت. با توجه به تساوی استقلال، تساوی استقلال و شکست صنعت نفت، اگر سپاهان هم امتیاز از دست می‌داد، تمام هفته به کام پرسپولیس بود. اما سپاهان با تک گل سجاد شهباززاده، گل‌گهر سیرجان را در خانه شکست داد.

گل هفته، محصول حرکت مشترک میلاد فراهانی دروازه‌بان شهرخودرو و موقعیت سنجی عجیب سینا عبداللهی بود. دقیقه ۲۴ دروازه‌بان شهرخودرو سعی در دفع توپ داشت اما ضربه او اوج نگرفت و به سینا عبداللهی رسید. بازیکن ماشین‌سازی بدون آن‌که توپ را کنترل کند، با ضربه سر از فاصله ۳۰ متری دروازه شهرخودرو را باز کرد.

پرسپولیس، بازگشت به یک هیچ همیشگی

پرسپولیس با ترکیبی تقریبا آشنا، با کمترین میزان تغییر مقابل سایپا در تهران قرار گرفت. یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس سعی کرد به ترکیب برنده‌اش دست نزند، حتی اگر باز هم پرسپولیس را بدون مهاجم وارد زمین کند. بسته ماندن پنجره نقل و انتقالات هم به این مربی اجازه استفاده از مهدی ترابی را نمی‌داد.پرسپولیس به عنوان مدافع قهرمانی مقابل تیمی قرار گرفته بود که پایین‌ترین میانگین سنی را میان ۱۶ تیم لیگ برتر دارد. ابراهیم صادقی در این بازی هم ترکیبی جوان را مقابل پرسپولیس به زمین فرستاد.پرسپولیس دقیقه ۶ با گل جلال حسینی از سایپا پیش افتاد. با این تفاوت که گل کاپیتان پرسپولیس این بار نه با ضربه سر یا از روی ضربه ایستگاهی که روی حرکت تیمی و نفوذ دفاع وسط پرسپولیس به محوطه جریمه به دست آمد.سایپا پس از این گل، لاک دفاعی همیشگی را شکست و بارها دروازه پرسپولیس را تهدید کرد. نیمه اول، هر دو تیم موقعیت‌هایی برای باز کردن دروازه حریف خود داشتند، اما تغییری در نتیجه در پایان نیمه نخست به وجود نیامد.سایپا نیمه دوم را با ضربه‌ای که رضا جعفری به تیر دروازه پرسپولیس کوبید، آغاز کرد. اما پرسپولیس بازی را در دست گرفت و طی ۳۰ دقیقه ابتدایی نیمه دوم نشان داد که نه میلی به گل‌های بیشتر دارد و نه علاقه‌ای به موقعیت دادن به حریف جوان.تیم یحیی گل‌محمدی بنا بر عادت همیشگی، تا دقیقه ۸۰ بازی را مدارا و از آن پس حملات خود را برای زدن گل دوم آغاز کرد. این تاکتیک البته گاهی نتیجه عکس هم داده است؛ مانند بازی با ذوب‌آهن در تهران.با این وجود پرسپولیس در حالی که نیمه دوم بازی را سرد و کسل کننده کرده بود، پیروز شد و جایگاه صدر را حفظ کرد.هفته شانزدهم لیگ برتر خالی از داربی نبود. فولاد در خوزستان میزبان ذوب‌آهن بود. این بازی را می‌توان هم داربی باشگاه‌های صنعتی لیگ برتر دانست و هم تقابل سعید آذری با باشگاه محبوبش.آقای آذری بیش از سه دهه به عنوان ورزشکار (وزنه‌بردار) و مدیر در باشگاه ذوب‌آهن حضور داشت، اما حالا مدیرعامل فولاد خوزستان است.

فولاد برای رسیدن به جمع مدعیان، نیازمند پیروزی بود و مجتبی حسینی سرمربی جدید ذوب‌آهن برای خارج شدن از جمع قعرنشین‌ها در اهواز فقط امتیاز می‌خواست.مردان جواد نکونام با گل آیاندا پاتوسی در دقیقه پانزدهم از میهمان پیش افتادند و همین یک گل را تا پایان بازی حفظ کردند. با این نتیجه ۲۶ امتیازی و در یک قدمی استقلال در رده چهارم نشست.

ساعت 24 - چرا کشورهای بزرگ اروپا نسبت به ایران سخت گیر شده و با ارایه قطعنامه ای که تندی آن به مشام مقامهای سیاسی ایران رسیده با آمریکا همراه واز ایران دوری می کنند؟ فرانسه و آلمان با حمایت از موضع آمریکا برای تصویب قطعنامه‌ای در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران، پیش‌نویس این قطعنامه را به نمایندگان ۳۵ کشور عضو این شورا ارائه داده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها