رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 537129

نگاهی به ادعای رفع تعلیق فدراسیون جودو؛اصرار به دادن آدرس غلط

ساعت 24-روز دوشنبه حکم دادگاه حکمیت ورزش پیرامون فدراسیون جودوی کشورمان منتشر شد. فدراسیون و شخص آرش میراسماعیلی ابتدا از رفع تعلیق جودوی ایران خبر دادند و این را پیروزی بزرگی عنوان کردند.

در ساعات بعدی با منتشر شدن متن رای مشخص شد نه تنها ما پیروز نشدیم بلکه اساسا تغییر خاصی در وضعیت‌مان رخ نداده و دوباره باید منتظر حکم جدید کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو باشیم. ضمنا باید بابت هزینه دادرسی ۵ هزار فرانک سوییس بپردازیم. جزییات این حکم و تفسیرهایش را به ‌طور کامل در روزنامه اعتماد سه‌شنبه ۱۱ اسفند بررسی کردیم. با این حال و با وجود مشخص شدن رای نهایی و انتشار وسیع آن در رسانه‌های داخلی، خارجی و سایت فدراسیون جودو، آرش میراسماعیلی همچنان با قدرت تاکید دارد که ما «پیروز» این دادگاه شدیم و بابت این پیروزی خودخوانده در حال نوشابه باز کردن برای خود و همکارانش است.
آرش میراسماعیلی در نشست هم‌اندیشی روسای هیات‌های استانی جودو در جزیره کیش این جملات را بر زبان آورد. «وقتی برای این پرونده کارمان را شروع کردیم همه شانس کمی برای ما قائل بودند اما تیم حقوقی زحمات زیادی کشید تا به موفقیت برسیم»، «خدا را شکر که امروز رای به سود ما بود، اگر برعکس این مساله اتفاق می‌افتاد شرایط بسیار سخت می‌شد»، «خیلی از افراد ما را بازنده می‌دانستند اما امروز خدا را شاکریم که رای کمیته انضباطی فدراسیون جهانی لغو شد» و جملاتی از این دست که همگی به معنای موفقیت جودوی ایران بود. او همچنین بارها از همکاران خود بابت تلاش‌های‌شان تشکر کرد. واقعا معلوم نیست چرا ریاست فدراسیون جودو و وزارت ورزش روی این اشتباه خود اصرار می‌کند و اطلاعات غلط منتشر می‌کند؟ رییس فدراسیون جودو تصور می‌کند با گفتن حلوا حلوا دهانش شیرین می‌شود؟ اینکه ما هیچ تغییری در وضعیت‌مان به وجود نیامده و تازه باید پول هم پرداخت کنیم کجایش برنده شدن و موفقیت است؟ مدیران ورزش مخصوصا جودو باید بپذیرند دوره‌ای که اطلاعات به صورت محدود منتشر می‌شد و آنها می‌توانستند اطلاعات را به صلاحدید خود به گوش مردم برسانند، گذشته است. آقای آرش میراسماعیلی اگر راست می‌گوید و ما رفع تعلیق شدیم همین فردا یک مسابقه دوستانه جودو با تیم ملی یکی از کشورهای همسایه برگزار کند! جودوی ایران هنوز با مشکلات بسیار بزرگی مواجه است و آرش میراسماعیلی نیز به خوبی این را می‌داند. شرطی که فدراسیون جهانی جودو گذاشته(یعنی بازی با تیم اسراییل) عملا غیرممکن است و در این صورت باید تدبیر دیگری اندیشیده شود. اما اگر قرار باشد فدراسیون جودوی کشورمان با همین شیوه که اطلاعات را در اختیار مردم قرار می‌دهد، وارد مذاکره با فدراسیون جهانی جودو شود بعید به نظر می‌رسد مشکلات از بین برود. بدون شک اولین قدم در راه‌حل یک مشکل این است که بپذیریم مشکلی وجود دارد. حال اگر قرار باشد فدراسیون جودو در این تصور غلطی که دارد آن قدر غرق شود که یادش برود مشکلی هست، چطور می‌خواهد آن را برطرف کند؟ ما زمانی می‌توانیم اعلام رفع تعلیق و پیروزی کنیم که تیم‌های جودوی ایران بتوانند مثل سابق در رقابت‌های بین‌المللی حاضر شوند. اتفاقی که هنوز رخ نداده است.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها