رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 543043

خواص خرچنگ | معجزه بینظیر خرچنگ برای درمان کاهش میل جنسی و سلامت قلب

ساعت 24- خرچنگ یکی از خوراکی های کمتر ناشناخته برای ما ایرانیان است واضح است که خواص آن برای ما پوشیده باشد در این مطلب هر آنچه می خواهید در خصوص خواص اعجاب آور خرچنگ برای قلب و غیره بدانید برای شما تشریح کنیم.

خرچنگ
html>


گوشت غذاهای دریایی بسیار سالم است. از مدت ها قبل غذاهای دریایی بخش مهمی از منوی غذایی مردمان جهان محسوب می شد.

فواید خرچنگ  چیست؟
مزایای خرچنگ

فواید خرچنگ چیست؟

پروتئین آنها سرشار از تورین است. این اسید آمینه به طور فعال ماهیچه ها و رگ های خونی را تغذیه می کند ، خاصیت ارتجاعی آنها را حفظ می کند و آنها را همیشه در شکل خوب نگه می دارد. علاوه بر این ، داروسازان از تورین برای ایجاد قطره های چشمی استفاده می کنند که باعث بهبود وضعیت عضلات چشم ، شبکیه و قرنیه می شود. اما سالاد خرچنگ و میگو بسیار بهتر از دارو است!

در بسیاری از کشورهای جهان ، اساس تغذیه ساکنان نان یا گوشت نیست ، بلکه غذاهای دریایی است ، زیرا پخت آنها سریعتر ، هضم راحت تر و جذب بهتری دارد. متخصصان تغذیه به طور فزاینده ای غذاهای دریایی را توصیه می کنند!

خواص خرچنگ برای قلب
درمان بیماری های قلبی با خرچنگ

خواص خرچنگ برای قلب

خواص مفید غذاهای دریایی این است که آنها حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه امگا 3 و امگا 6 هستند. وقتی وارد بدن می شوند ، سطح کلسترول بد خون را کاهش می دهند.

خواص خرچنگ برای چاقی
لاغری با خرچنگ

خواص خرچنگ برای چاقی

در 100 گرم صدف ، فقط 3 گرم چربی ، در میگو - 2 و حتی در ماهی مرکب - 0.3 گرم. میزان کالری غذاهای دریایی - 70-85 کیلو کالری است. اما 100 گرم گوشت گوساله 287 کیلو کالری دارد.

خواص خرچنگ برای دستگاه گوارش
فواید خرچنگ برای دستگاه گوارش

خواص خرچنگ برای دستگاه گوارش

بدن حدود پنج ساعت زمان لازم دارد تا پروتئین گوشت را هضم کند ، اما دو برابر سریعتر میتواند پروتئین غذاهای دریایی را هضم کرده و جذب بدن نماید. در واقع ، در مقایسه با گوشت حیوانات اهلی غذاهای دریایی از بافت همبند بسیار کمی برخوردار هستند و بنابراین غذاهای دریایی بسیار مفید تر از گوشت است.

درمان تیروئید با خرچنگ

خواص مفید غذاهای دریایی در مقدار زیادی از عنصر کمیاب - ید نهفته است. ید مانند سایر عناصر کمیاب توسط بدن انسان تولید نمی شود ، اما فقط در برخی از غذاها وجود دارد. اما خوردن 20-50 گرم خرچنگ یا میگو کافی است و مصرف روزانه ید برای شما تأمین می شود. این به این معنی است که "سوخت" برای غده تیروئید و مغز وجود دارد. در ژاپن ، کشوری که بیشترین غذاهای دریایی را در جهان دارد ، از هر یک میلیون نفر فقط یک مورد بیماری تیروئید وجود دارد. این معنای تغذیه سالم واقعی است!

فواید خرچنگ برای بیمارهای روحی و روانی

مردمان ساکن در کنار دریاها و اقیانوس ها "نسبت به مردمان دیگر مهربان ترند. این بیشتر به دلیل رژیم غذایی آنها بر اساس غذاهای دریایی است. ویتامین های گروه B ، PP ، منیزیم و مس تقریباً در تمام غذاهای دریایی وجود دارد. این فرمول اصلی برای برخورداری از خوش برخوردی و نشاط است.

درمان کاهش میل جنسی با خرچنگ
افزایش میل جنسی با خرچنگ

درمان کاهش میل جنسی با خرچنگ

غذاهای دریایی به دلیل غلظت بالای روی و سلنیوم باعث تولید تستوسترون می شوند.بنابراین ، فواید خوردن خرچنگ ، میگو و سایر غذاهای دریایی غیرقابل انکار است - آنها سرشار از پروتئین ، چربی ، ویتامین ها و مواد معدنی از جمله فسفر ، کلسیم ، آهن ، مس ، ید هستند. جای تعجب نیست در کشورهایی که غذاهای دریایی به طور گسترده ای استفاده می شود ، مردم کمتر بیمار می شوند و عمر طولانی تری دارند.

درباره خرچنگ

خرچنگ حدود 180 میلیون سال پیش روی زمین ظاهر شد و در حال حاضر بیش از 10،000 گونه است.

آنها دارای یک سر کوچک ، شکم کوتاه در زیر فک و سینه خم شده و چهار جفت پای سینه برای حرکت طراحی شده اند. جفت پنجم به انبرهایی که غذا می گیرند مسلح است.خرچنگ درنده ای است که از نرم تنان ، سخت پوستان و جلبک ها تغذیه می کند. پوشش کیتینی که بدن خرچنگ را پوشانده است ، به طور دوره ای در حین پوست اندازی ریخته می شود. در این زمان ، اندازه حیوان رشد می کند. خرچنگ در سال اول زندگی 11-12 بار ، در سال دوم - 6-7 بار ، یک بزرگسال بالای 12 سال - هر دو سال یک بار پوست اندازی می کند پوشش قدیمی کیتینوس در مرز شکم و سفالوتوراکس پاره شده و از این شکاف خرچنگ در یک پوسته کیتینوز جدید بیرون می آید.

در صنایع غذایی از گوشت خرچنگ برفی ، کامچاتکا ، ایزوتونیک و خرچنگ آبی استفاده می شود ، زیرا این گونه ها بزرگترین گونه ها هستند و جمعیت زیادی دارند. همه خرچنگ ها خوراکی نیستند. گوشت سفید خوشمزه در ساق ها ، پنجه ها و محل اتصال پاها به پوسته یافت می شود. کمیت و کیفیت گوشت استخراج شده به اندازه خرچنگ ، فصل و زمان صید بستگی دارد.

ترکیبات گوشت خرچنگ

گوشت خرچنگ دارای محتوای بالایی از مس ، کلسیم (از 17 تا 320 میلی گرم در 100 گرم) ، منیزیم فعال بیولوژیکی ، فسفر و گوگرد است. سرشار از ویتامین های A ، D ، E ، B12 است. تیامین (ویتامین B1) موجود در گوشت خرچنگ توسط بدن انسان سنتز نمی شود و فقط با غذا تکمیل می شود. ویتامین B2 که به عنوان یک افزودنی غذایی E101 ثبت شده است ، برای محافظت از شبکیه چشم در برابر اثرات مضر اشعه ماورا بنفش توصیه می شود.

گوشت خرچنگ تا 80٪ رطوبت دارد. از 13 تا 27٪ پروتئین ها ، که نقش مهمی در متابولیسم دارند. 0.3 - 0.8 درصد چربی ؛ 1.5 - 2.0٪ مواد معدنی و تا 0.5٪ گلیکوژن که شکل اصلی ذخیره گلوکز در بدن انسان است. از نظر ترکیبات اجزای مفید ، گوشت خرچنگ از بسیاری از محصولات با منشا گیاهی و حیوانی پیشی می گیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها