رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 543145

خبر تازه الکاظمی درباره خروج نظامیان آمریکایی از عراق

ساعت 24-نخست‌وزیر عراق از تشکیل کمیته‌ها و ایجاد مکانیزم‌های قانونی و زمانی برای خروج نظامیان آمریکایی از این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه شفق‌نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در مراسم افطار با حضور فرماندهان و افسران دستگاه‌های امنیتی و نظامی گفت: دولت از طریق مذاکرات سازنده واقعی و مسئولانه در ایجاد مکانیزم‌های قانونی و زمانی برای عقب‌نشینی نیروهای ائتلاف بین المللی موفق بوده است.

دور سوم مذاکرات استراتژیک میان بغداد و واشنگتن هشتم آوریل برگزار شد و دو طرف با جدول زمانی برای عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی موافقت کردند.

الکاظمی گفت: این تصمیم بعد از آن گرفته شد که نیروهای عراقی آمادگی بیشتری را برای انجام مأموریت‌های امنیتی برای مقابله با بقایای داعش کسب کردند. چالش‌ها و نیازهایی وجود دارد که باید حل شود تا نیروهای امنیتی آمادگی کامل را داشته باشند.

الکاظمی گفت: ما کمیته نظامی فنی را برای مشخص کردن نیازهای ضروری و اساسی تشکیل داده و مکانیزم‌هایی را برای تحویل گرفتن مأموریت‌ها از نیروهای ائتلاف آمریکا ایجاد کرده‌ایم. عراق کشور ضعیفی در منطقه نیست بلکه دارای میراث تاریخی عمیقی است و قهرمانان این سرزمین بودند که تروریسم را شکست دادند.

وی گفت: ما باید نهادهای نظامی و امنیتی را به بالاترین سطح عملکرد و آمادگی فنی و تسلیحاتی برای مقابله با تمام چالش‌ها و پر کردن شکاف‌ها برسانیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها