رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 543691

خواص خاویار | فواید خاویار در بدنسازی

خاویار حاوی ویتامین ها و پروتئین های است که بدن به آن نیاز دارد و به تازگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است در این مطلب به برخی خواص خاویار اشاره میکنیم.

خواص خاویار برای سلامتی
html>

در میان بسیاری از محصولات غذایی خوشمزه ، محصولات واقعاً بی نظیری وجود دارد که فواید زیادی را برای بدن انسان به ارمغان می آورد و جایگزین آنها با هیچ چیز دیگری امکان پذیر نیست. یکی از این محصولات خاویار است.

خواص خاویار

خواص خاویار
خاویار برای سلامتی


در اینجا 7 دلیل خوب برای خوردن خاویار بصورت روزانه گردآوری شده است.

ایمنی را افزایش می دهد.
قلب و رگ های خونی را تقویت می کند.
خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.
انرژی می بخشد ، استرس را برطرف می کند.
بینایی را بهبود می بخشد.
جوانی را حفظ می کند.
مفاصل را تقویت می کند.

خواص خاویار برای بدنسازی
تناسب اندام با خاویار

خواص خاویار برای بدنسازی


فوق تخصص گوارش در کلینیک پزشکی آکسفورد ، می گوید: ”با مصرف خاویار ، تمام مواد لازم برای سلامتی را در بدن خود تأمین می کنید. این یک محصول منحصر به فرد است که برای همه مفید است - زنان ، مردان ، کودکان (بالای 3 سال) و افراد مسن. همچنین ، خاویار باعث کاهش وزن می شود و برای ورزش و تناسب اندام ضروری است. خاویار گزینه مناسبی برای صبحانه و شام است. "

خاویار ماهی آزاد یک منبع واقعی از ویتامین ها و مواد معدنی است. این شامل ویتامین های گروه B (B1 ، B2 ، B5 ، B9 اسید فولیک) ، A و E ، ویتامین D ، و همچنین کلسیم ، پتاسیم ، منیزیم ، آهن ، فسفر و ید (در 100 گرم خاویار - 2 هنجار روزانه از ید برای یک بزرگسال) ...

همچنین ، خاویار قرمز منبعی از پروتئین با ارزش بالا است که هضم آن آسان است. 100 گرم خاویار قرمز حاوی 30-32 گرم پروتئین است که 50٪ نیاز روزانه یک بزرگسال است. برای مقایسه ، 100 گرم گوشت گاو حاوی 19.5 گرم و 100 گرم پنیر - تا 18 گرم پروتئین است.

چربی موجود در خاویار 12-13٪ است و در عین حال به راحتی هضم می شوند. به طور کلی ، مقدار انرژی 100 گرم خاویار بیشتر از گوشت ، ماهی و محصولات لبنی در رژیم غذایی است.

و همچنین - خاویار قرمز حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده و ارزشمند امگا 3 است که توسط بدن انسان تولید نمی شود! 100 گرم خاویار حاوی بیش از 5 هورمون روزانه امگا 3 برای یک بزرگسال است.

خواص خاویار برای بدن
فواید خاویار

خواص خاویار قرمز برای بدن

قبل از رسیدن به میز ما ، هر تخم مرغ راهی طولانی را طی می کند. اول ، ماهی در اقیانوس زندگی می کند - در اینجا رشد می کند و رشد می کند ، از میگو ، پلانکتون و جلبک های مختلف تغذیه می کند. در نتیجه ، گوشت آن رنگ صورتی مشخصی پیدا می کند . وقتی زمان آن فرا رسید ، ماهی قزل آلا در قسمت بالایی رودخانه ها تخم ریزی می کند (برخی از گونه ها در دریاچه ها تخم ریزی می کنند). این سفر طولانی و طاقت فرسایی است که هر سال گله ماهی قزل آلا برای به دنیا آوردن فرزندان جدید انجام می دهد. ماهی قزل آلا فقط در آب تمیز ، سرد و تازه با دمای مشخص تخم ریزی می کند. در این لحظه ، ماهی قزل آلا صید می شود - منبع خاویار قرمز خوشمزه. به هر حال ، حجم صید کاملاً سهمیه ای است و متأسفانه سال به سال در حال کاهش است ، که باعث می شود خاویار قرمز به یک محصول حتی با ارزش تر تبدیل شود.


تاکنون بسیاری خاویار قرمز را فقط به عنوان عنصری از میز جشن یا محصولی برای موارد استثنایی در نظر میگرفتند ، اما این رویکرد منسوخ شده است ، زیرا مصرف منظم خاویار قرمز است که بیشترین سود را برای بدن می آورد.

"برای بهره مندی از خاویار قرمز ، نیازی به پرخوری نیست. خوردن دوره ای این محصول بی نظیر کافی است. در صورت پرخوری ، خاویار می تواند به بدن آسیب برساند. مقدار مطلوب یک بار یا دو با در روز است ، زیرا خاویار حاوی مقدار زیادی مقدار نمک است و می تواند سوخت و ساز بدن را مختل کند "

به هر حال ، مصرف استاندارد روزانه خاویار قرمز برای بزرگسالان 15-20 گرم است - این 1-2 قاشق چای خوری خاویار قرمز است.

البته فقط خاویار واقعی و با کیفیت ماهی سالمون وحشی مفید است. کارشناسان توصیه می کنند به طور جدی به انتخاب خاویار قرمز نزدیک شوید ، زیرا محصولات تقلبی زیادی در بازار وجود دارد. مارینا روساک ، مدیر شرکت می گوید: "هنگام خرید خاویار قرمز ، فقط مارک های معروف مانند Shalanda ، Kamchadal ، Spetsposol را انتخاب کنید - مدت طولانی است که آنها در بازار هستند ، از شهرت خوبی برخوردار هستند و برای اعتماد مصرف کنندگان ارزش قائل هستند."

خواص خاویار برای کبد
کبد سالم با خاویار

خواص خاویار برای کبد

یک نمونه بارز از نتیجه مصرف منظم خاویار قرمز ، ژاپنی ها هستند که به سلامتی معروف هستند و کبدی سلامت دارند . به هر حال ، ژاپن 50٪ از حجم جهانی خاویار قرمز را خریداری می کند. در ژاپن ، خاویار قرمز ، مانند سایر غذاهای دریایی ، بخشی جدایی ناپذیر از غذاهای سنتی ملی است. با در نظر گرفتن فواید بسیار زیاد خاویار قرمز برای بدن ، این محصول خوشمزه و سالم ، وقت آن است که آن را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهیم.

l

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها