رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 544108

خواص آرژنین | فواید معجزه آسای ال آرژنین برای افزایش قد

ال آرژنین یکی از اسید آمینه های تا حدی ناشناخته برای ما است بدیهی است که خواص آن برای ما پوشیده باشد در این مطلب هر آنچه می خواهید در خصوص خواص اعجاب آور آن برای رشد قد بدانید برای شما گردآوری نمودیم

ال آرژنین
html>

ال آرژنین چیست؟


آرژنین یک اسید آمینه غیر ضروری است که پروتئین را تشکیل می دهد و به مقدار کم در بدن انسان تولید می شود. به صورت ایزومرهای L و D وجود دارد. ال آرژنین بیشترین مزایا را برای انسان به همراه دارد. این ماده را می توان از مکمل های غذایی و غذایی تهیه کرد. در صورت وجود بیماری های مزمن ، دیابت ، آسیب ها یا فعالیت بدنی منظم ، نیاز بدن انسان به آرژنین افزایش می یابد.

آرژنین مسئول سنتز پروتئین ها است ، در تشکیل اکسید نیتریک نقش دارد و عملکرد طبیعی تمام اعضای بدن انسان را تضمین می کند. اسید آمینه تولید انسولین را تحریک می کند و همچنین برای تولید کراتین ضروری است که بر عملکرد مغز تأثیر می گذارد

خواص ال آرژنین
ال آرژنین برای سلامتی

خواص ال آرژنین

آرژنین در تمام فرایندهای فیزیولوژیکی بدن انسان نقش دارد ، بنابراین برای سلامتی طبیعی مهم است. این اسید آمینه برای جلوگیری از پیشرفت بیماری های قلب و عروق و سیستم عصبی استفاده می شود ، باعث افزایش قدرت بدنی و توانایی مقاومت در برابر بیمارها می شود.

اصلی ترین خواص مفید آرژنین:

  • گردش خون را تحریک می کند - آرژنین رگ های خونی را گشاد می کند ، از نارسایی قلب و انسداد عروق جلوگیری می کند.
  • اختلال نعوظ را در مردان از بین می برد - اسید آمینه باعث افزایش جریان خون در دستگاه تناسلی مردان می شود ، که نعوظ را بهبود می بخشد.
  • به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند - آرژنین رادیکال های آزاد را خنثی می کند و از بین بردن آنها از بدن را تسریع می کند.
  • تأثیر مفیدی بر سیستم عصبی مرکزی دارد - اسید آمینه سرعت انتقال بین سلولهای عصبی در مغز را افزایش می دهد ، که باعث بهبود فعالیت ذهنی می شود.
  • به درمان دیابت نوع ۲ کمک می کند - آرژنین مقدار قند را در خون تنظیم می کند ، تولید گلوکز را تحریک می کند.
  • فشار خون را عادی می کند - با تولید اکسید نیتریک ، اسید آمینه به آرامش سلول های عروقی کمک می کند ، که به ثبات فشار خون کمک می کند.
  • ایمنی را افزایش می دهد - با تولید اکسید نیتریک ، آرژنین توانایی سیستم ایمنی بدن را برای مقاومت در برابر ویروس ها و میکروب های بیماری زا را افزایش می دهد.
  • اضطراب را کاهش می دهد - اسید آمینه در تولید هورمون سروتونین نقش دارد ، که مسئول روحیه خوب و توانایی مقاومت در برابر استرس است.

آرژنین در چه مواد غذایی است

فرد می تواند از غذا آرژنین دریافت کند. برای انجام این کار ، باید دانه کدو تنبل ، آجیل ، حبوبات و انواع مختلف گوشت - گوشت گاو ، بوقلمون ، فیله مرغ را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. آرژنین در برخی از انواع ماهی ها و لبنیات نیز وجود دارد.

مواد غذایی با بیشترین میزان آرژنین در جدول ذکر شده است.

نام محصول مقدار آرژنین (میلی گرم / ۱۰۰ گرم)
دانه کدو تنبل ۵۳۵۳
کنجد ۳۳۲۶
بادام زمینی ۲۹۷۵
سفید تخم مرغ ۲۴۶۰
لوبیا ۱۴۰۰
فیله مرغ ۱۲۳۰
پنیر ۱۲۲۰
گوشت بوقلمون ۱۱۷۰
لوبیا ۱۱۲۰
ماهی تن ۱۷۹۴
قرص ال آرژنین
کپسول ال آرژنین

قرص ال آرژنین

غذاها منبع طبیعی آرژنین هستند ، اما افراد به ندرت موفق می شوند رژیم غذایی خود را کاملا متعادل کنند. با ورزش و برخی بیماری ها ، نیاز به این اسید آمینه افزایش می یابد. در این حالت ، لازم است روزانه مقدار زیادی مواد غذایی سرشار از آرژنین مصرف شود و این همیشه امکان پذیر نیست.

منبع اضافی آرژنین از مکمل های تغذیه ای ویژه ، به صورت قرص ، کپسول ، محلول مایع یا پودر موجود است. آنها می توانند حاوی آرژنین به تنهایی یا در ترکیب با سایر اسیدهای آمینه ضروری باشند. مکمل های آرژنین برای ورزشکاران ، مبتلایان به دیابت و بیمارانی که دچار جراحات و بیماری های جدی هستند ، مصرف دارند.

مقدار روزانه آرژنین
نیاز روزانه بدن به ال آرژنین

مقدار روزانه آرژنین

یک بزرگسال عادی نیاز به حدود ۵-۶ گرم آرژنین در روز دارد و یک کودک - حداکثر ۴ گرم. اگر منوی روزانه حاوی غذاهای حاوی درصد بالایی از این اسید آمینه است ، از طریق غذا می توانید حدود ۵ گرم آرژنین در روز.

افرادی که در معرض فعالیت بدنی شدید قرار دارند باید روزانه حداکثر ۹ گرم آرژنین دریافت کنند. در این حالت ، مکمل های غذایی منبع اضافی اسیدهای آمینه هستند. مقدار دقیق آرژنین به وزن بدن فرد بستگی دارد - برای هر ۱ کیلوگرم وزن ، ۱۱۵ میلی گرم اسید آمینه مورد نیاز است. هنگام استفاده از آرژنین برای اهداف دارویی ، مقدار دقیق آمینو اسید توسط پزشک تعیین می شود.

طریقه مصرف ال آرژنین


مکمل های آرژنین یک ساعت قبل از غذا یا یک ساعت بعد از غذا مصرف می شوند. اگر رژیم حاوی غذاهای چرب است ، می توانید اسید آمینه را فقط ۳-۵ ساعت پس از خوردن آنها مصرف کنید ، زیرا آرژنین با غذاهای چرب سازگار نیست.

ورزشکاران آمینو اسید را نیم ساعت قبل از شروع تمرین یا ۳۰ دقیقه پس از اتمام آن مصرف می کنند. همچنین توصیه می شود برای تحریک ترشح هورمون رشد ، آرژنین را قبل از خواب مصرف کنید. آمینو اسید معمولاً ۲-۳ بار در روز و طبق دستورالعمل های موجود در بسته مکمل مصرف می شود.

عوارض قرص ال آرژنین
ال آرژنین چه عوارضی دارد

عوارض قرص ال آرژنین

مطالعات تجربی نشان داده است که اگر فرد به دوز توصیه شده پایبند باشد ، عوارض جانبی ناشی از مصرف آرژنین بسیار نادر است. در موارد نادر ، حالت تهوع ، اسهال یا سردرد هنگام مصرف اسید آمینه رخ می دهد. اگر از هر دارویی استفاده می کنید ، باید قبل از مصرف آرژنین با پزشک خود مشورت کنید. برای زنان در دوران بارداری و شیردهی و همچنین افرادی که آسم و عدم تحمل فردی به این ماده دارند ، مکمل های غذایی حاوی آرژنین منع مصرف دارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها