رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 547502

جانی دپ | زندگینامه جانی دپ | جانی دپ و امبر هرد

ساعت24-جانی دپ کیست؟ | در بین بازیگران مطرح جهان جانی دپ یکی از بهترین ها شمرده می شود او در فیلم های مطرح زیادی نظیر دزدان دریایی کارائیب به ایفای نقش پرداخته و جوایز متعددی را کسب کرده است در این مطلب به معرفی او می پردازیم.

آثار جانی دپ
figure class="image"> بیوگرافی جانی دپ
جانی دپ

بیوگرافی جانی دپ


جانی دپ بازیگر ، کارگردان ، موسیقی دان ، فیلمنامه نویس و تهیه کننده آمریکایی است. برنده جایزه گلدن گلوب ، چندین نامزد اسکار و گلدن گلوب. همچنین در کتاب رکوردهای گینس به عنوان پردرآمدترین بازیگر ذکر شده است.

کودکی و جوانی جانی دپ
کودکی جانی دپ

کودکی و جوانی جانی دپ

9 ژوئن در کنتاکی آمریکا متولد شد. در بدو تولد ، به کودکی که خون وی در بومیان آمریکا ، ایرلند و آلمان جریان دارد ، نام جان کریستوفر دپ دوم داده شد. (پدرش ، مهندس عمران ، جان کریستوفر دپ پدر نام داشت) مادر ستاره آینده سینما به عنوان پیشخدمت کار می کرد و در خانواده غیر از او سه فرزند دیگر نیز وجود داشت. خانواده مرفه نبود - درگیری های زیادی بین والدین وجود داشت و وقتی جانی پانزده ساله بود ، آنها طلاق گرفتند. جانی در نوجوانی سیگار می کشید و الکل می نوشید. و پس از طلاق والدینش ، مواد مخدر ، راک اند رول در زندگی او ظاهر شد - و تقریباً در همان زمان او را از مدرسه بیرون کردند.

نوازندگی جانی دپ
جانی دپ در خوانندگی

نوازندگی جانی دپ

جانی که به طور مستقل نواختن گیتار را آموخته بود و به عضویت The Kids درآمد و در آن فعالیت خود را در کلوپ های شبانه فلوریدا آغاز کرد. و سپس به طور کلی خانه را ترک کرد و با گروهش به لس آنجلس رفت. در سن بیست سالگی ، جانی با لوری الیسون ، خواهر یکی از نوازندگان گروهش ازدواج کرد. با این حال ، بازی در یک گروه درآمد قابل توجهی نداشت و لذا مجبور بود با مشاغل عجیب و غریب کنار بیاید: او قلم های چشمه می فروخت ، خندق حفر می کرد ، پیک بود ... این سبک زندگی به مذاق او خوش نمی آمد نهایتان دو سال بعد از همسرش طلاق گرفت.

آغاز بازیگری جانی دپ
جانی دپ در فیلم "Crybaby" (1990)

آغاز بازیگری جانی دپ

به لطف لوری الیسون بود که بازیگری جانی دپ با معرفی وی به نیکلاس کیج شروع به کار کرد. به لطف کاریزما ، جانی به سرعت وارد صحنه فیلمبرداری می شود. یکی از اولین فیلمهایی که از او دعوت شد ، تله بیوگرافی بیتنیک بزرگ کرواک بود ، اما اولین نمایش واقعی روی صفحه فیلم در فرقه "کابوس در خیابان نارون" (1984) بود. او مورد توجه قرار گرفت و عمدتا به دلیل ظاهر ، به مجموعه تلویزیونی "خیابان پرش ، 21" (1991-1997) دعوت شد ، جایی که به مدت سه سال "گیر" بود. این سریال که برد پیت بسیار جوان نیز در آن ظاهر شد ، محبوبیت وحشیانه ای را برای این بازیگر به ارمغان آورد. (در سال 2012 ، بازسازی تمام صفحه این سریال منتشر شد که در گیشه روسیه با نام رمز "Macho and a Nerdy" نامگذاری شد. دپ از او دور نماند و در یکی از قسمت های فیلم بازی کرد ، اگرچه در مصاحبه های مختلف او در مورد سریال با لحن نسبتاً منفی صحبت کرد.) نقش دپ در فیلم "Crybaby" (1990) به ترتیب نظم جمعیت طرفداران خود را افزایش داد ، اما او آرزو نمی کرد که به عنوان یک بت زیبا کار کند از دختران دبیرستانی. به مجموعه تلویزیونی "خیابان پرش ، 21" (1991-1997) دعوت شد ، جایی که او به مدت سه سال "گیر" بود. این سریال که برد پیت بسیار جوان نیز در آن ظاهر شد ، محبوبیت وحشی این بازیگر را به ارمغان آورد. (در سال 2012 ، بازسازی تمام صفحه این سریال منتشر شد که در گیشه روسیه با نام رمز "Macho and a Nerdy" نامگذاری شد. دپ از او دور نماند و در یکی از قسمت های فیلم بازی کرد ، اگرچه در مصاحبه های مختلف او در مورد سریال با لحن نسبتاً منفی صحبت کرد.) نقش دپ در فیلم "Crybaby" (1990) به ترتیب نظم جمعیت طرفداران خود را افزایش داد.

بعدا به مجموعه تلویزیونی "خیابان پرش ، 21" (1991-1997) دعوت شد ، این سریال که برد پیت بسیار جوان نیز در آن ظاهر شد ، محبوبیت زیادی برای این بازیگر را به ارمغان آورد. نقش دپ در فیلم "Crybaby" (1990) طرفدارانش را افزایش داد .

آثار جانی دپ
برد پیت و جانی دپ

آثار جانی دپ

نقطه عطف زندگی حرفه ای بازیگری دپ ، آشنایی وی با تیم برتون و بازی در داستان عجیب و غریب "ادوارد قیچی" (1990) بود که نامزد دریافت گلدن گلوب شد. به دنبال آن همکاری با کارگردانانی چون جیم جارموش ("مرد مرده" (1995)) ، تری گیلیام ("ترس و انزجار در لاس وگاس" (1998) ، "تخیل دکتر پرناسوس" (2009)) ، امیر کوستوریکا ("رویای آریزونا" (1993)) ، لاسه هالستروم ("آنچه گیلبرت انگور را می خورد" (1993) ، "شکلات" (2000)). همکاری با تیم برتون نیز ادامه داشت - دپ هنوز تقریباً در همه فیلم هایش ظاهر می شود.

با این حال ، محبوبیت خیره کننده ، رتبه بندی بالا و هزینه های بسیار زیاد بازیگر به لطف بازی در فیلم های محبوب - اد وود (1994) ، خواب آلود هالو (1999) ، چارلی و کارخانه شکلات (2005) ، دزدان دریایی کارائیب دریا »(2003) ،« دروازه نهم »(1999) ،« همسر فضانورد »(1999) ،« بنی و ژوئن »(1993) ،« دونی براسکو »(1997) ،« سوئینی تاد ، آرایشگر شیطان خیابان ناوگان "(2007) ...

طرفداران دپ به احساسات او حسادت می کردند - به خصوص وینونا رایدر ، که بازیگر حتی برای آن خال کوبی کرد "وینونا برای همیشه". اما بیشترین سردرگمی در صفوف آنها با ظهور ونسا پارادیس ایجاد شد ، او همسر و مادر دو فرزندش شد - دختر لیلی رز و پسر جک. با این حال ، چندی پیش ، این زوج ستاره ای از جدایی خبر دادند. دلیل این جدایی رابطه دپ با شریک زندگی در فیلم "The Rum Diary" (2011) Amber Heard بود که از سال 2011 آغاز شد. در ژانویه 2014 ، او از او خواستگاری کرد. دپ و هرد در 3 فوریه 2015 ازدواج کردند.

جانی دپ از دهه 2010 در فیلم های زیادی بازی کرده است. جالب ترین آنها : "جهانگردان" (2010) ، "رانگو" (2011) ، "دزدان دریایی کارائیب. On Stranger Tides »(2011) ،« The Rum Diary »(2011) ،« Dark Shadows »(2012) ،« The Lone Ranger »(2013) ،« Excellence »(2014) ،« Into the Woods ... »( 2014) ، "Tusk" (2014) ، "Mordecai" (2014) ، "Black Mass" (2015) ، "Yoganuts" (2016) ، "Alice Through the Looking Glass" (2016) ، "Fantastic Beasts and Where to Find آنها »(2016) ،« دزدان دریایی کارائیب. مردان مرده قصه نمی گویند »(2017) ،« قتل در اکسپرس شرقی »(2017) ،« جانوران خارق العاده. جنایات گریندل والد "(2018) و" در انتظار بربرها "(2020).

جانی دپ و امبر هرد
جانی دپ و امبر هرد

جانی دپ و امبر هرد

در حال حاضر ، حرفه بازیگر روزهای سختی را پشت سر می گذارد. دلیل این امر طلاق رسوائی از امبر هرد بود. هورد همسر سابق خود را به خشونت خانگی متهم کرد. به همین دلیل ، برخی از استودیوهای فیلم سازی به دپ پشت کردند ، گرچه افراد زیادی از دفاع وی دفاع کردند ، از جمله همسر سابق ونسا پارادیس در آوریل 2018 ، The Sun مقاله ویرانگری را در مورد دپ اختصاص داد. دپ از روزنامه به اتهام افترا شکایت کرد ، اما بازنده شد. این امر منجر به برادران وارنر شد. از او خواست که نقش جادوگر گریندل والد را ترک کند او نیز موافقت کرد و ترک کرد.

با وجود رسوائی ها ، جانی دپ طرفداران زیادی دارد که امیدوارند کار بازیگر محبوبشان دوباره برقرار شود و او همچنان با کار بازیگری آنها را خوشحال کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها