رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 550409

تام کروز | زندگینامه تام کروز | فیلم های تام کروز

ساعت24-تام کروز کیست؟ | تام کروز یکی از بازیگران موفق سینمای هالیوود است که هم در فیلم های اکشن و هم درام توانسته موفقیت خوبی کسب کند در این مطلب به معرفی این بازیگر مشهور می پردازیم.

تام کروز
r> تام کروز بازیگر ، کارگردان ، فیلمنامه نویس و تهیه کننده فیلم آمریکایی است که از چندین دهه قبل به عنوان یکی از زیبا ترین و موفق ترین بازیگران هالیوود فعالیت می کند. سه بار برنده گلدن گلوب و سه بار نامزد اسکار شده است کروز با فیلم های مختلفی شناخته می شود ، از جمله فیلم های برجسته او تیراندازی (1986) ، مرد بارانی (1988) ، مگنولیا (1999) ، آسمان وانیل (2001) ، و همچنین حق رای گیری جاسوسی "Mission: Impossible" است

بیوگرافی تام کروز
تام کروز

بیوگرافی تام کروز

توماس کروز ماپوتر چهارم در 3 ژوئیه 1962 در سیراکیوز ، نزدیک نیویورک متولد شد او سومین فرزند در خانواده فقیر یک معلم و یک برق کار بود. تام کودکی سختی را پشت سر گذاشت ، والدینش در جستجوی کار در شهرها گشت و گذار کردند ، وی 15 مدرسه را تغییر داد و در سن 12 سالگی پدرش او را رها کرد. در ابتدا ، کروز قصد نداشت بازیگر شود ، امیدوار بود که یک بازیکن فوتبال آمریکایی شود ، اما پس از اینکه مربی او را در حال نوشیدن آبجو گرفت از تیم اخراج شد. یک بار تام در یک تئاتر مدرسه "بچه ها و عروسک ها" بازی کرد ، پس از آن متوجه شد که کاری برای انجام پیدا کرده است. تام پس انداز کرد ، به نیویورک نقل مکان کرد و شروع به حضور فعال در زمینه تئاتر کرد.

فیلم های تام کروز
فیلم تام کروز

فیلم های تام کروز

حرفه بازیگری از زمانی که کروز فقط 19 سال داشت - با نقشی کم در فیلم جوانان "عشق بی پایان" (1981) آغاز شد. اولین کار او موفقیت آمیز بود ، بازیگر جوان مورد توجه قرار گرفت و از او دعوت شد در به نقش های متفاوت بازی کند. در همان سال 1981 ، کروز در درام "چراغ خاموش" بازی کرد و سپس مورد توجه فرانسیس فورد کوپولا قرار گرفت ، که تام را به یکی از نقش های اصلی درام "اخراجی ها" (1983) برد. حضور وی در فیلم اکشن Risky Business (1983) پل بریکمن توانایی کروز را به عنوان یک ستاره فیلم اکشن تثبیت کرد ، اما موفقیت واقعی تام در فیلم برتر تیرانداز تونی اسکات (1986) در انتظار او بود. این فیلم در مورد فارغ التحصیلان آکادمی پرواز ، در مورد تبدیل آنها از جوانان جاه طلب به قهرمانان واقعی بود. در مجموعه Top Shooter ، کروز با یک ستاره جوان دیگر هالیوود ، وال کیلمر ، برخورد کرد. رقابت بین قهرمانان آنها ، "Drifter" و "Ice" ، و دونفری کروز با کیلی مک گلیس زیبا تبدیل به ستاره فیلم شد در همان سال 1986 ، کروز با بازی مارتین اسکورسیزی در درام ورزشی The Color of Money بازی کرد ، جایی که وی در نقش یک بیلیارد باز جسور بازی کرد که جانشین و سپس رقیب یک استاد مسن با بازی پال نیومن افسانه هالیوود شد.

مانند یک هواپیما ، زندگی حرفه ای تام کروز شروع به کار کرد ، پس از بازی درخشان در درام مرد باران (1988) همزمان با داستین هافمن ، شهرت او بیشتر شد. منتقدان تحول چشمگیر قهرمان را متذکر شده اند ، که از پسر یک پدر و مادر ثروتمند به یکی از اقوام دوست داشتنی برادر اوتیسم خود تبدیل شده است. یک سال بعد ، درام جنگی ساخته شده در چهارم ژوئیه توسط الیور استون منتشر شد ، جایی که کروز به طرز قانع کننده ای تصویر یک کهنه سرباز جنگ ویتنام را مجسم می کرد. وی برای بازی خود ابتدا نامزد اسکار شد و اولین گلدن گلوب خود را از آن خود کرد.

ازدواج تام کروز
تام کروز و نیکول کیدمن

در صحنه فیلم اکشن ورزشی Days of Thunder (1990) ، تام کروز با نیکول کیدمن آشنا شد ، که بعداً همسر دوم او شد در همین حال ، زندگی حرفه ای او به پیشرفت ادامه داد. در سال 1994 ، کروز در درام مصاحبه با خون آشام بازی کرد ، جایی که او با یکی دیگر از چهره های مشهور هالیوود ، برد پیت بازی کرد و دو سال بعد ، تام نقش اصلی را در فیلم اکشن ماموریت: غیرممکن بازی کرد. کروز برای بازی در نقش جری مگوایر (1996) دومین نامزدی اسکار و دومین جایزه گلدن گلوب را دریافت کرد. به دنبال آن یک تیراندازی طاقت فرسا و دو ساله در درام روانشناختی استنلی کوبریک بزرگ "چشمان پهن بسته" (1999) انجام شد. کروز با همسرش نیکول کیدمن از زوجی که دوره سختی از رابطه را پشت سر گذاشت بازی کرد و در کنایه ای غم انگیز ، ازدواج آنها در واقعیت از هم پاشید.

آشفتگی خانوادگی مانع از رسیدن کروز به اوج بازیگری خود شد که در سال 2000 در فیلم مگنولیا ساخته پل توماس اندرسون به وجود آمد. تام سومین گلدن گلوب خود را به دست آورد و همچنین نامزدی دیگری برای اسکار دریافت کرد. اجرای نقش اصلی در ملودرام با عناصر فانتزی "Vanilla Sky" (2001) ، بر اساس فیلمنامه ای از Alejandro Amenabar ، خالق فیلم اصلی "چشم هایت را باز کن" به همان اندازه چشمگیر بود. یک سال بعد ، کروز در فیلم علمی تخیلی گزارش اقلیت ساخته شده از رمان فیلیپ کی دیک بازی کرد ، پس از آن شروع به حضور مکرر در داستان های علمی (فیلم های جنگ جهانیان ، فراموشی ، لبه آینده) کرد ، این آثار با بازگشت منظم به عنوان نماینده ایتان هانت در ماموریت: غیرممکن است. فیلم هایی که کروز به عنوان ستاره اصلی شناخته می شوند.

با وجود فقدان دستاوردهای قابل توجه در دهه گذشته ، تام کروز همچنان یک بازیگر توانا است و علی رغم نزدیک شدن به نقطه عطف 60 ساله ، او از نظر جسمی بسیار عالی است و به او این امکان را می دهد تا به تنهایی برای فیلم های اکشن مختلف بدلکاری کند. کروز برای بازی در فیلم "مومیایی" (2017) برای اولین بار در حرفه خود جایزه تمشک طلایی را دریافت می کند. انتظار می رود به زودی تام در دنباله "Top Gun" به نقش خلبان خلبان به نام "Drifter" بازگردد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها