رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 550697

۱۵ نفر در رودخانه های استان تهران غرق شدند

ساعت24-مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران از غرق شدن ۱۵ نفر در رودخانه‌ها و تاسیسات آبی استان تهران طی سه ماهه نخست امسال خبر داد.

به نقل از وزارت نیرو، محمد شهریاری، گفت: همه ساله با شروع فصل گرما شاهد حضور همشهریان و گردشگران در حاشیه رودخانه‌ها، دریاچه سدها و کانال‌های آبیاری و زهکشی استان به منظور شنا و گذران اوقات فراغت هستیم که این امر می‌تواند مقدمه ساز وقوع حوادث دلخراشی برای این افراد شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون متاسفانه شاهد غرق شدن ۱۵ نفر از هموطنانمان در رودخانه‌ها و تاسیسات آبی استان بوده ایم، افزود: میزان غرق شدگان در رودخانه‌ها، کانال‌های زهکشی و آبیاری و دریاچه سدها در مدت مشابه سال گذشته، ۶ نفر بوده است که این رشد آمار حوادث طی مدت کوتاه سه ماهه، بسیار نگران کننده است.

این مقام مسئول درباره کانال‌های آبیاری و دسترسی عموم مردم به این اماکن اظهار کرد: بارگذاری جمعیتی و توسعه شهرها در کنار شبکه های آبیاری و زهکشی و همچنین بی توجهی برخی شهروندان به هشدارها و توصیه مسئولان باعث افزایش آمار غرق شدگان در شبکه‌های مذکور است و نکته قابل توجه این است که به طور کلی بیشترین درصد غرق شدگی ها مربوط به شبکه‌های آبیاری و زهکشی است.

مدیر دفتر تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه همه ساله قبل از شروع فصل گرما، اقدامات خوبی توسط این شرکت در زمینه پیشگیری از بروز حوادث در تاسیسات آبی انجام می‌شود، گفت: اطلاع‌رسانی ممنوعیت شنا در دریاچه سدها، رودخانه‌ها و کانال‌های آبیاری و زهکشی، بازسازی و تجدید نصب علائم هشدار دهنده، شناسایی نقاط حادثه خیز و نصب نرده، تهیه کلیپ‌های مرتبط با خطرات شنا در تاسیسات آبی، مصاحبه با صدا و سیما و خبرگزاری‌ها و همچنین درج آگهی ممنوعیت شنا در روزنامه‌های محلی از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز شرکت آب منطقه‌ای تهران طی مکاتبه ای با کلیه شهرداری‌های شهرهای استان تهران و کرج مبادله تفاهمنامه به جهت سرپوشیده کردن کانال‌ها در محدوده‌های شهری و مراکز جمعیتی را اعلام کرده است که در صورت عملیاتی شدن آن، اقدام بسیار مؤثری در کاهش تلفات و آمار غرق شدگی در کانال‌های کشاورزی خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول آگاهی و توجه جدی هر چه بیشتر شهروندان به تذکرات همکاران حفاظت فیزیکی، بنرها و علائم هشدار دهنده نصب شده در مناطق شنا ممنوع نظیر رودخانه‌ها و دریاچه سدها می‌تواند باعث کاهش چشمگیر آمار حوادث دلخراش و جبران ناپذیر شود. وجود رسوبات، جریان‌های زیرسطحی، عمق زیاد و اختلاف دمای لایه‌های مختلف آب، اشباع و لغزشی بودن حاشیه دریاچه سدها و رودخانه‌ها و شیب تند دیواره کانال‌های آبیاری، این محل‌ها را به مکانی بسیار خطرناک حتی برای شناگران ماهر تبدیل کرده بنابراین لازم است که شهروندان به این مساله توجه ویژه‌ای داشته باشند که به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی این اماکن را برای شنا انتخاب نکنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها