رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 553670

چگونه سیگار را به آسانی ترک کنیم ؟

رپورتاژ تبلیغی/ترک سیگار به شدت و مدت سیگار کشیدن بستگی دارد اما علائم ترک معمولا بین یک هفته تا یک ماه طول می کشند . هفته اول ترک ، فرد در بدترین وضعیت است و پس از آن علائم ترک کاهش می یابد .

چگونه سیگار را به آسانی ترک کنیم ؟

ترک سیگار خوشایند نیست و اغلب افراد هنگام ترک ، عوارضی مانند تحریک پذیری ، افزایش وزن و ولع مصرف نیکوتین را تجربه می کنند . با استفاده از ابزارهای مناسب می توان بر این عوارض غلبه و سیگار را ترک کرد . وقتی هر روز سیگار بکشید ، بدن و مغز شما با میزان نیکوتینی که وارد بدن می شود هماهنگ شده و هر روز انتظار مقدار مشخصی نیکوتین را دارد و بدون آن با علائم ناخوشایند واکنش نشان خواهد داد .

علائم ترک سیگار چیست ؟

هنگام ترک سیگار با چند مورد از علائم ترک سیگار مواجه خواهید شد که همین ترک سیگار را برای شما ناخوشایند می کند . اگر برای مقابله با آن ها آماده باشید شانس بیشتری برای ترک سیگار خواهید داشت . این علائم عبارتند از :

- ولع مصرف نیکوتین

- افسردگی

- تحریک پذیری

-اضطراب و بیقراری

- مشکل تمرکز

- مشکلات خواب (درمان بی خوابی بعد از ترک سیگار)

- اشتها و افزایش وزن

- سرگیجه (درمان سرگیجه بعد از ترک سیگار)

ترک سیگار چقدر طول می کشد ؟

ترک سیگار به شدت و مدت سیگار کشیدن بستگی دارد اما علائم ترک معمولا بین یک هفته تا یک ماه طول می کشند . هفته اول ترک ، فرد در بدترین وضعیت است و پس از آن علائم ترک کاهش می یابد .

چگونه سیگار را به آسانی ترک کنیم ؟

راه های مقابله با عوارض ترک سیگار

کنار آمدن

خبر خوب این است که حتی بدون مصرف دارو، با گذشت زمان عوارض ترک نیکوتین کاهش می یابد .

ورزش

ورزش یک راه سریع برای بهبود خلق و خو است . به ورزش هایی مانند پیاده روی ، دویدن یا شناکردن مشغول شوید اما در ورزش هم زیاده روی نکنید چون می تواند اعتیاد آور شود .

مدیریت ولع مصرف

ولع مصرف باعث می شود افراد سیگاری بارها و بارها به مصرف سیگار روی بیاورند . اما باید توجه کرد ولع مصرف حتی اگر شدید باشد ، بین 5 الی 10 دقیقه طول می کشد ، بنابراین می توانید با حواس پرتی ولع مصرف را کنترل کنید .

از محرک ها دوری کنید

از موقعیت ها و افرادی که باعث عصبانیتتان می شوند دور شوید . باگذشت زمان تحریک پذیری شما کاهش یافته و بهتر می توانید با احساساتتان بدون مصرف سیگار کنار بیایید .

منبع : فارس هلت – مروج سلامتی

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها