رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 555857

گفت‌وگوی السیسی و جانسون درباره همکاری امنیتی

رئیس جمهور مصر و نخست‌وزیر انگلیس تلفنی با هم گفت‌وگو و مسائل منطقه‌ای به ویژه موضوع فلسطین را بررسی کردند.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر با «بوریس جانسون» تلفنی گفت‌وگو کرد.

«بسام راضی» سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر گفت که السیسی و جانسون پرونده‌های همکاری امنیتی، مبارزه با تروریسم و سد النهضه اتیوپی را بررسی کردند.

دو طرف درباره تحکیم و توسعه همکاری در زمینه‌های امنیتی، نظامی و اطلاعاتی به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم، مهاجرت غیرقانونی و تأمین امنیت مرزها، توافق کردند.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، نخست‌وزیر انگلیس طرح ابتکاری مصر برای بازسازی نوار غزه از طریق تخصیص مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار و اولویت‌دهی به تثبیت آتش‌بس در غزه را ستود و بر اتخاذ تدابیر بیشتر برای تحکیم آتش‌بس و فراهم کردن شرایط لازم برای احیای روند سیاسی و ازسرگیری مذاکرات سازش تأکید کرد.

بنابر این گزارش، السیسی بر موضع ثابت مصر مبنی بر پایبندی به حقوق تاریخی و سهم آبی خود در رودخانه نیل و در عین حال بر ضرورت وجود اراده سیاسی حقیقی جهت دستیابی به توافق فراگیر و عادلانه درباره آبگیری و راه‌اندازی سد النهضه تأکید کرد.

نخست‌وزیر انگلیس نیز حمایت کشورش از تلاش‌های مربوط به ازسرگیری مذاکرات برای دستیابی به حل عادلانه درباره سد النهضه را مورد تأکید قرار داد.

دو طرف همچنین آخرین تحولات بحران لیبی را بررسی و خروج مزدوران، شبه‌نظامیان و نیروهای خارجی از این کشور را ضروری دانستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها