رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 556078

ورود شرمن به پرونده روسیه

ساعت 24- وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه ایالات متحده رهبری هیات آمریکایی در مذاکرات ۲۸ ژوئیه کنترل تسلیحات هسته‌ای با روسیه در ژنو را رهبری خواهد کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، در جریان اولین نشست عالی‌رتبه در ماه گذشته میان این دو قدرت هسته‌ای از زمان روی کار آمدن جو بایدن، این رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین، همتای روس او برای از سرگیری مذاکراتی موسوم به "گفت‌وگوی ثبات استراتژیک آمریکا - روسیه" با هدف کاهش خطر جنگ هسته‌ای توافق کردند.

وندی شرمن برای اولین نشست از این مذاکرات از سر گرفته شده در روز چهارشنبه، پس از برگزاری نشست‌های روز یکشنبه و دوشنبه در چین و توقفی در عمان، راهی ژنو خواهد شد.

خانم وندی شرمن از سوی بونی جنکینز، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین‌الملل که نامزدی‌اش برای این سمت به تازگی از سوی سنای آمریکا تایید شده است، همراهی می‌شود.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: این جلسه به دنبال تعهدی است که بین رئیس جمهور بایدن و رئیس جمهور روسیه برای برقراری یک گفت‌وگوی مصمم و محکم بین دو ملت ما که تلاش می‌کند تا زمینه‌های کنترل تسلیحات و اقدامات کاهش خطر آینده را فراهم کند، انجام می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها