رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 556750

احتمال ایجاد ارتش مشترک بین ترکیه و جمهوری آذربایجان

ساعت 24-«مصطفی شنتوپ» رئیس پارلمان ترکیه که در پایتخت جمهوری آذربایجان حضور دارد، از مذاکرات دو کشور برای تشکیل ارتش مشترک خبر داد.

ساعاتی بعد از بیانیه وزارت دفاع ارمنستان درباره کشته شدن سه نظامی این کشور در حمله جمهوری آذربایجان، رئیس پارلمان ترکیه از احتمال تشکیل ارتش مشترک آنکارا و باکو خبر داد.

«مصطفی شنتوپ» رئیس پارلمان ترکیه که از روز گذشته در باکو است، اظهاراتی درباره احتمال تشکیل ارتش مشترک بین دو کشور مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، شنتوپ امروز چهارشنبه اعلام کرد که ترکیه و جمهوری آذربایجان در حال صحبت درباره احتمال ایجاد یک ارتش مشترک هستند.

رئیس پارلمان ترکیه افزود: «ایده ما یک ملت-دو دولت است. این برای همیشه باقی خواهد ماند. ما در همین ارتباط دورهای زیادی از مذاکرات انجام دادیم و به توافقات زیادی رسیدیم».

اظهارات این مقام ارشد آنکارا در نشست سه جانبه روسای پارلمان‌های ترکیه، جمهوری آذربایجان و پاکستان که در باکو در حال برگزاری است، مطرح شد.

اظهارات رئیس پارلمان ترکیه در شرایطی مطرح شده که صبح امروز مقام‌های ارمنستانی از تلفات این کشور در حمله ارتش جمهوری آذربایجان به منطقه مرزی خبر داد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع ارمنستان، در نتیجه حمله صبح امروز چهارشنبه در منطقه مرزی این کشور سه نظامی ارمنستانی کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

صحبت‌های مصطفی شنتوپ درباره احتمال ایجاد ارتش مشترک آنکارا و باکو بعد از آن صورت گرفت که برخی رسانه‌ها خبر دادند ترکیه درصدد احداث سه پایگاه هوایی در خاک جمهوری آذربایجان است اما باکو رسما این گزارش‌ها را رد کرده است.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها