رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562914

داعش مسئولیت حمله به خط لوله گاز در سوریه را برعهده گرفت

ساعت24-گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه‌ای مسئولیت حمله به خط لوله گاز در منطقه «دیر علی» را که منجر به قطع برق در دمشق شد، برعهده گرفت.

html>

ساعاتی بعد از وقوع اقدام خرابکارانه در شبکه برق دمشق، تروریست‌های داعش آن را برعهده گرفتند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، گروه تروریستی داعش شامگاه شنبه در کانال‌های تلگرامی خود با صدور بیانیه‌ای مسئولیت حمله به خط لوله گاز در «دیر علی» را برعهده گرفت.

بامداد یکشنبه همچنین وزارت نفت سوریه اعلام کرد که خط لوله انتقال گاز در منطقه «دیر علی» که مورد حمله تروریست‌های داعش قرار گرفته بود، تعمیر شده و به مدار فعالیت بازگشته است.

ظهر شنبه بود که وزارت برق سوریه انجام اقدام تروریستی به منظور قطع برق دمشق را تأیید کرد.

وزیر انرژی سوریه بامداد شنبه از قطعی برق دمشق به دلیل حمله به یک خط لوله گاز در نزدیکی شهرک «دیر علی» خبر داده بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت برق این کشور اعلام کرد که پس از انجام تحقیقات مشخص شده است که در اقدامی تروریستی خط تأمین‌کننده گاز مورد نیاز نیروگاه‌های «تشرین»، «دیر علی» و دو دکل برق با ولتاژ ۴۰۰ کیلووات، بامداد امروز، با بمب منفجر شده است.

وزیر انرژی سوریه، بامداد امروز، خبر داده بود که افزون بر دمشق، برق دیگر مناطق اطراف نیز در پی این اقدام خرابکارانه قطع شده است.

این اقدامات خرابکارانه از چند ماه پیش در عراق آغاز شده و در حالی تداوم دارد که عراق با کمبود برق مواجه است.

کشور لبنان نیز اخیرا با مشکلی مشابه مواجه شده است. در شرایطی که این کشور به دلیل بحران سوخت با قطعی برق در برخی نقاط مواجه شده است، رسانه‌های لبنانی اخیرا گزارش دادند که عده‌ای چند شبکه‌های برق در این کشور را به آتش کشیده‌اند.

«سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی شب هفتم محرم خود به این موضوع اشاره و بیان کرده بود: «یک اتاق عملیات مخصوص وجود دارد که مراکز برق را در عراق و لبنان هدف قرار می‌دهد و این مسئله اتفاقی نیست».

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها