رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566157

آهن قراضه ها به کمک راهسازی آمد/ صرفه جویی ۱۰۰ میلیارد تومانی

ساعت24-معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در یک سال گذشته با نصب، مونتاژ و تامین قطعات فلزی پل‌ها از قطعات فولادی باقی مانده پل‌های فلزی، ۱۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی شد.

html>

به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رضا اکبری گفت: با برنامه ریزی انجام شده و در یک اقدام جهادی در حوزه راهداری کشور، تعداد قابل توجهی قطعات و اعضای فولادی مربوط به باقی مانده پل‌های فلزی که در چند دهه گذشته در سطح کشور در انبارهای ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور موجود بود، به چند پایگاه مرکزی در سطح کشور انتقال داده شد و با نصب و مونتاژ و تأمین نواقص قطعات مورد نیاز، عرشه‌های فلزی قریب به ۲۸ دستگاه پل بزرگ در بازه زمانی شهریور ۱۳۹۹ الی شهریور ۱۴۰۰ تأمین و به محل اجرای پروژه‌ها در سطح کشور انتقال داده شد.

اکبری خاطرنشان کرد: طول کل پل‌های ساخته شده از این قطعات حدود ۸۲۰ متر و وزن قطعات در حدود ۲ هزار تن برآورد شده است که این قطعات عمدتاً شامل شاه تیرهای فولادی I شکل در سایز و ابعاد و دهانه‌های مختلف و همچنین قطعات پل‌های خرپایی هستند و از استان‌های اصفهان، تهران، لرستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، ایلام و کرمان تأمین شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین اظهار داشت: ۲۸ دستگاه پل در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، ایلام، گلستان، قزوین، گیلان، فارس، مازندران، جنوب کرمان، چهارمحال و بختیاری، همچنین استان‌های کردستان، کرمانشاه، البرز، لرستان و هرمزگان تأمین شده و در حال اجرا است و تعدادی هم بطور کامل نصب شده است.

شایان ذکر است اکبری ارزش ریالی این قطعات و عرشه پل‌های ساخته شده از این قطعات حدود ۱,۰۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد که برای تأمین آن هزینه‌ای به جز حمل قطعات انجام نشده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها