رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566734

عجیب‌ترین شغل‌های جهان؛ از آدامس پاک کن تا محافظ جزیره شخصی

ساعت24-در این مطلب بـه معرفی عجیب‌ترین و سرگرم کننده‌ترین شغل‌های جهان می‌پردازیم.

ت
html>

برای بدست آوردن پول زیاد و درآمد بالا، به طور معمول به یک شغل خوب نیاز دارید. بعضی از افراد موفق می‌شوند از طریق ارث یا دیگر فرصت‌ها پول دار شوند، اما در این میان افرادی هستند که بیش‌ترین تلاش خود را انجام می‌دهند تا به هدفشان برسند.

در این مطلب بـه معرفی عجیب‌ترین و سرگرم کننده‌ترین شغل‌های جهان می‌پردازیم. شغل‌های جالبی در جهان وجود دارند کـه شاید تا بـه امروز فکرشان را هم نمی‌کردید! از تست کردن رول‌ها و اسپری‌های معطر کننده روی پوست تا تست کردن سرسره‌های آبی و همچنین خوابیدن! در ادامه با شغل‌هایی آشنا می‌شوید کـه شاید دوست داشته باشید تجربه‌شان کنید.

امتحان کننده‌های سرسره‌های آبی

این خیلی شغل عجیب و غریبی نیست، اما کاملا سرگرم کننده و جالب است. این افراد سرسره‌ی آبی پارک‌های آبی مختلف را امتحان و عملکرد سرسره را بررسی می‌کنند، که چقدر ایمن و سرگرم کننده است، اما اگر مشکلات ایمنی داشته باشد، به شرکت سازنده خواهد گفت. اگرچه سرییدن روی سرسره و گرفتن پول نقد لذت بخش است، اما سفر به بسیاری از کشورها و مناطق مختلف می‌تواند مشکل باشد. میانگین حقوق آن‌ها از حدود ۳۰، ۰۰۰ دلار است. آیا فکر می‌کنید می‌توانید سرسره‌های آبی را با موفقیت امتحان کنید؟

ناظر خشک شدن رنگ

عجیب‌ترین شغل‌های جهان از هل دادن مسافر در مترو تا شغل بو کردن دئودورانت

دکتر توماس کورون محقق دانشگاه برک شایر شغل تمام وقت عجیبی داردو و تمام طول روز را به مشاهده فرایند خشک شدن رنگ بر روی دیوار و یا زیر میکروسکوپ می‌گذراند. وی نتایج مشاهدات خود را در اختیار شرکت تولید کننده رنگ دلوکس برای تولید رنگی با ثبات و ماندگاری بیشتر قرار می‌دهد.

غواص توپ گلف

اگر گلف تماشا می‌کنید، می‌دانید گاهی توپ به درون آب می‌افتد. کار یک غواص توپ گلف این است که برود و توپ‌های گلف را که در آب فرو می‌افتد بگیرد. اگر چه این کار آسان به نظر می‌رسد، اما می‌تواند بسیار خطرناک باشد و شما باید ماهیچه قوی داشته باشید تا یک کیسه بزرگ از توپ‌های گلف را از آب بیرون بکشید. غواصان توپ گلف به داخل آب شیرجه می‌زنند که گاهی اوقات تمساح و حیوانات خطرناک دیگری دارند و توپ‌های گلف را جمع آوری می‌کنند. سپس آن‌ها توپ را می‌فروشند یا آن‌ها را به زمین گلف باز می‌گرداند.

شغل صید دوچرخه

آمستردام پایتخت هلند، علاوه بر مناظر زیبا و کفش‌های سنتی معروفش، یکی از بهترین شهر هـای دنیا برای دوچرخه سواران اسـت. اما استفاده از این وسیله‌ی نقلیه مشکلات خاص خود را هم داشته اسـت، مثل دوچرخه‌هایی کـه از کانال‌های آب شهر سر در می‌آورند! از آنجایی کـه ۱۶۵ کانال آب دراین شهر وجوددارد، عجیب نیست کـه مردم چیزهایی را در آن‌ها بیندازند.

آدامس پاک کن

عجیب‌ترین شغل‌های جهان از هل دادن مسافر در مترو تا شغل بو کردن دئودورانت

یک آدامس پاک کن مسئولیت پاک کردن آدامس از سطوح را دارد. آیا با کسی که مسئول پاک کردن آدامس است برخورد داشته‌اید؟ اگر کسی آدامس جویده شده خود را به جایی بچسباند کار را برای پاک کننده‌های آدامس آغاز می‌کند. آدامس پاک کن‌ها، آدامس جویده شده را از کف خیابان‌ها، صندلی‌ها، میزهای مدارس پاک می‌کنند و برای این کار حقوق می‌گیرند. آدامس پاک کن‌ها با ماشین‌های مخصوص بخار و مواد شوینده سطوح مختلف را از آدامس پاک می‌کنند. شغل آدامس پاک کنی بیشتر در اروپا و در کشور انگلیس بازار کار دارد.

جدا کننده جوجه نر از ماده

فردی که این شغل را انتخاب می‌کند هر روز باید میان جوجه‌ها راه برود تا بتواند جوجه‌های نر از ماده را سوا کند، اما فهمیدن این موضوع که این جوجه‌ها تبدیل به مرغ یا خروس می‌شوند اصلا کار ساده‌ای نیست و افراد باید آموزش‌های مخصوص ببینند و مهارت‌های لازم را کسب کنند. در ابتدا این شغل متقاضی زیادی دارد، اما زمانی که افراد متوجه دوره‌های زمان بر این شغل می‌شوند از این شغل انصراف می‌دهند.

مغز گوسفند خالی کن

عجیب‌ترین شغل‌های جهان از هل دادن مسافر در مترو تا شغل بو کردن دئودورانت

به دلیل اینکه مغز گوسفند غذای لذیذی برای برخی از افراد محسوب می‌شود، افرادی برای خارج کردن مغز گوسفند در کشتارگاه‌ها استخدام می‌شوند. این فرد باید جمجمه حیوان ذبح شده را بشکافد تا مغز این حیوان را خالی کند! این افراد اغلب تکنیک‌های ویژه‌ای برای درآوردن مغز گوسفندان به صورت سالم و کامل دارند.

شغل دوشیدن زهر مار

بله تنها گاوها نیستند کـه شیر ان‌ها را می‌دوشند! کسانی کـه سم مارها را می‌دوشند شغل خطرناکی دارند. ان‌ها سم این جانوران می‌گیرند ودر شیشه می‌ریزند.

دانشمندان از سم مار برای پی بردن بـه چگونگی ساخت پادزهر استفاده می‌کنند. این شغل درآمد خوبی دارد، بـه طوریکه هر گرم سم مار تا هزار دلار قیمت دارد.

شغل بو کردن دئودورانت

اگر حس بویایی قوی‌ای دارید، احتمالا دراین شغل بسیار موفق خواهید بود! افرادی کـه بـه اینکار مشغولند، بطور مستقیم با شرکت‌های تولید کننده‌ی دئودورانت کار می‌کنند تا مطمئن شوند محصول آن‌ها کارآمدی لازم را دارد.

این افراد دریک اتاق گرم کار می‌کنند و میتوانند دریک ساعت زیر بغل ۶۰ نفر را بو کنند تا با درجه بندی از ۱ تا ۱۰، تعیین کنند چـه عناصری بهترین نتیجه را خواهد داشت. بسته بـه تجربه و سابقه‌ی کاری، این افراد می‌توانند سالانه بین ۱۹ هزار تا ۵۲ هزار دلار درآمد داشته باشند.

شغل تمیز کردن گوش

این افراد با تمیز کردن گوش دیگران امرار معاش می‌کنند. این شغل ناخوشایند هنوز در هند رایج اسـت و برای تمیز کردن گوش‌ها از هر ماده‌ی خارجی مثل جرم و گرد و غبار انجام میشود.

این افراد برای خارج کردن جرم گوش‌ها اغلب از یک موچین استفاده می‌کنند کـه سر آن یک سوزن قرار دارد و با پنبه پوشیده شده اسـت. دست مزد اینکار تنها ۳۰ سنت اسـت.

شغل پرنسس دیزنی

این شغل با حقوق ۳۰ هزار دلار درسال چندان پردرآمد بـه‌حساب نمی‌آید، اما مزایای زیادی مثل ۵۰ درصد تخفیف در سفر، ۴۰ درصد تخفیف غذا و ورودیه رایگان بـه پارک‌ها را دارد، بـه علاوه، این افراد وظیفه دارند قبل از تف کردن غذا، ارزش غذایی آنرا برآورد کنند.

سگ گردان

سگ‌ها حیواناتی هستند که نیاز دارند روزانه پیاده‌روی کنند. به همین دلیل افرادی که سگ خانگی دارند حتماً این کار را انجام می‌دهند. برخی از افرادی که سگ نگه می‌دارند زمان لازم را برای رسیدگی به سگ را ندارند؛ به همین خاطر افرادی را استخدام می‌کنند که کارهای مربوط به سگ را انجام دهند. در کشورهای غربی افرادی که مسئول نگه داری سگ و یا سگ گردان هستند آموزش دیده هستند و مسئولیت تربیت سگ را نیز به عهده دارند.

بو کن دستمال کاغذی

این شغل عجیبی است و کار هرکسی نیست، اما اگر آن شغل را به دست آورید خوش شانس خواهید بود واقعا داشتن چنین شغلی مشکل است در کارخانه‌ها دستمال‌های کاغذی را به شما می‌دهند تا دستمال‌های کاغذی را بو کنید و مطمئن شوید که هیچ بوی عجیبی قبل از فروش نمی‌دهند، گفته می‌شود بازیگری در هالیوود آسان‌تر است.

شغل نویسنده شیرینی‌های شانس

عجیب‌ترین شغل‌های جهان از هل دادن مسافر در مترو تا شغل بو کردن دئودورانت

دراین شغل باید فال و جمله‌های مربوط بـه شانس و پیشگویی را روی کاغذ بنویسید. این کاغذها در بین شیرینی‌های شانس قرار می‌گیرند. این افراد بـه‌ازای نوشتن برگه‌های فال، حدود ۴۰ هزار دلار درسال دریافت میکنند.

شغل تگ کننده نت فلیکس

نت فیلیکس وب‌سایت پخش فیلم و سریال اسـت. این سازمان کارمندان نیمه‌وقتی دارد کـه موظف‌اند فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را تماشا کنند و هریک رابا توجه بـه ژانر اثر تگ کنند. داشتن این شغل، کار سهولت نیست؛ تعداد تگرهای تیم نت‌فیلیکس محدود اسـت، اما کسانی کـه برای این شغل انتخاب می‌شوند، بسیار خوش‌شانس هستند.

جاش گرل یکی از تگرهای نت‌فلیکس در مصاحبه با واشنگتن‌پست درسال ۲۰۱۵ ادعا کرده کـه بی شک این شغل، بهترین شغل دنیاست. البته آقای گرل چندان بیراه هم نگفته، تماشای فیلم و گرفتن حقوق برای اینکار، بـه‌خصوص برای افرادی کـه عاشق تماشای فیلم هستند، ایده‌آل بـه‌نظر میرسد.

شغل عزاداری حرفه‌ای

عجیب‌ترین شغل‌های جهان از هل دادن مسافر در مترو تا شغل بو کردن دئودورانت

وقتی کسی از دنیا میرود، خویشاوندان و آشنایان برای متوفی سوگواری می‌کنند. اما اگر کسی وجود نداشته باشد کـه اندوه خودرا نسبت بـه مرگ آن شخص نشان دهد چـه؟

دراین مواقع از عزادارهای حرفه‌ای استفاده می‌شود. این بازیگرها برای حضور در مراسم تشییع شخص متوفی و سوگواری برای مرگ او دست مزد دریافت می‌کنند. این شغل در کشور هـای جنوب شرقی آسیا بسیار رایج اسـت و دست مزد اینکار در انگلستان، ۷۰ دلار برای تنها ۲ ساعت کار اسـت.

شغل بیکار حرفه‌ای

این یکی نوبر اسـت! آژانس مسافرتی TUI در سوئد، افرادی را استخدام میکند کـه بـه‌معنای واقعی کلمه بیکار بگردند و کاری انجام ندهند! شرایط کار بـه این صورت اسـت کـه لباس‌های تابستانی خودرا میپوشید، لم می‌دهید، مطالعه میکنید.

موسیقی گوش میکنید و یا این کـه اطراف را نگاه می‌کنید و… «هر طور کـه مایلید». حتی نیاز نیست کـه سحرخیز باشید تا رأس ساعت معینی بـه کارتان برسید. ساده‌تر بگوییم، بیکار میچرخید و پول میگیرید.

شغل محافظ جزیره شخصی

عجیب‌ترین شغل‌های جهان از هل دادن مسافر در مترو تا شغل بو کردن دئودورانت

بن سوسال، در مدت ۶ ماه ۱۲۰ هزار دلار برای مراقبت از یک جزیره گرمسیری در استرالیا دریافت میکند. «اگر چنین موردی را در فرصت‌های شغلی دیدید، مـا را هم در جریان بگذارید!».

منبع: ایران ناز

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها