رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566910

معاون رئیسی خطاب به مجلس: به لایحه رتبه‌بندی موارد جدید اضافه نکنید

ساعت24- حسینی گفت: مردم انتظار هماهنگی مجلس و دولت را دارند و اختلاف میان دولت و مجلس را دیگر نمی‌پذیرند و باید میان دولت و مجلس روابط معقول و منطقی و صمیمانه برقرار شود.

html>

سید محمد حسینی روز دوشنبه در نشست معاونان پارلمانی وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور در ساختمان شماره ۳ سازمان برنامه و بودجه، گفت: این جلسات برای انسجام و هماهنگی بین دولت و مجلس است. ما مجمع الجزایر جداگانه نیستیم. هر یک از معاونان پارلمانی ضمن اینکه باید از حوزه کاری خود صیانت کنند، نظرات و دیدگاه خود را هم باید منعکس کنند اما یک رسالت جمعی هم وجود دارد و رییس‌جمهوری به این مسأله تاکید دارد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری ادامه داد: در دولت‌های قبل هم اینگونه بود که افراد را موظف کنند تا فقط بخشی‌نگری نکنند. در بحث استانداران معمولا وزیر کشور با رییس جمهوری به توافق می‌رسیدند اما الان در جلسات دولت خیلی به جد نظرات موافق و مخالف بررسی می‌شود و این کندی انتخاب استانداران به دلیل همین است که البته آثار مثبت دارد.

میان دولت و مجلس روابط معقول و منطقی و صمیمانه برقرار شود

حسینی افزود: مردم انتظار هماهنگی مجلس و دولت را دارند و اختلاف میان دولت و مجلس را دیگر نمی‌پذیرند و باید میان دولت و مجلس روابط معقول و منطقی و صمیمانه برقرار شود.

معاون امور مجلس رییس جمهوری ادامه داد: زمانی که وزیر بودم برنامه‌ای دعوت شده بودم، وقتی وارد برنامه شدم گفتم چرا نمایندگان نیامده‌اند، گفته شد که آنها را دعوت نکرده‌ایم و ما به نمایندگان باج نمی‌دهیم.

حسینی با تاکید بر این که تعامل با مجلس باج دادن نیست، خطاب به معاونان پارلمانی وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور، گفت: شما باید از منافع دولت حمایت کنید اما باید تعامل مناسب و خوب و صمیمانه با مجلس برقرار کنیم. در واقع باید شناخت خوبی از خواسته‌ها و روحیات نمایندگان داشته باشید.

وی در ادامه به لایحه رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: بحث این لایحه جدی است که همه معاونان پارلمانی باید کمک کنند و نگویند به ما ربطی ندارد، زیرا اگر با همین روند در مجلس جلو برود، این طرح بار مالی سنگینی خواهد داشت که کسی از پس آن برنمی‌آید و در ضمن «حد یقف» هم ندارد و بعد بازنشستگان دستگاه‌های دیگر می‌خواهند و همین طور ادامه پیدا می‌کنند.

معاون امور مجلس رییس جمهوری تاکید کرد: ما به لایحه دولت پایبندیم و باید ادامه پیدا کند اما نباید در کمیسیون به لایحه دولت مورد جدیدی اضافه شود که باعث چند برابر شدن هزینه شود.

حسینی، رابطه دولت و مجلس را خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: به هر حال ممکن است در آینده طرح سوال یا استیضاح پیش بیاید و نه تنها معاون‌های پارلمانی باید کمک کنند بلکه خود وزیران هم باید آستین بالا بزنند و کمک کنند.

وی ادامه داد: در دولت‌ها مرسوم بوده که هماهنگی‌ها میان دولت و مجلس صورت بگیرد، ما در پی ایجاد تنش نیستیم بلکه دنبال برقراری تعامل سازنده با مجلس به خاطر نظام هستیم.

حسینی به برگزاری این جلسات به شکل ماهانه اشاره کرد و گفت: دفتر رییس جمهوری پیگیر برگزاری این جلسات است و ما هم این جلسات را منظم برگزار می‌کنیم و اگر نیاز باشد جلسه فوق العاده هم خواهیم گذاشت.

معاون امور مجلس رییس جمهوری در ادامه گفت: در دوره رای اعتماد با تلاش معاونت‌های پارلمانی وزرا توانستند بالای ۲۰۰ رای بگیرند در حالی که بعضی‌ها فکر می‌کنند که وزیران همین طور رای آورده‌اند.

وی افزود: به هماهنگی معاونت‌های پارلمانی برای پیشبرد امور و برقراری تعامل مناسب با مجلس نیاز داریم. از سویی با هماهنگی با مجلس قرار شد هر دو هفته یک بار وزرا در مجلس حاضر شده و با نمایندگان دیدار داشته باشند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها