رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 570348

وزیر کشور عنوان کرد

نیاز تهران به افزایش ۲ برابری پایگاه‌های مدیریت بحران

ساعت 24 -وزیر کشور گفت: تهران در حال حاضر ۱۰۰ پایگاه مدیریت بحران دارد و باید ۱.۵ تا دو برابر تعداد این پایگاه‌ها افزایش پیدا کند.

html>

احمد وحیدی در بازدید از سوله مدیریت بحران شهرداری منطقه ۶ در جمع خبرنگاران گفت: یکی از موضوعاتی که در سطح شهر تهران باید مورد توجه قرار گیرد، آمادگی برای شرایط اضطرار است که باید مداوم رصد شود و آمادگی های لازم وجود داشته باشد.

وی افزود: با توجه به شرایط تهران و قرارگیری روی چند گسل، امروز از بخشی از این آمادگی‌ها و تجهیزات بازدید کردیم تا اگر برنامه ای برای توسعه وجود دارد، کمک های لازم را داشته باشیم.

وزیر کشور ادامه داد: ساماندهی افراد به شکل داوطلبی انجام شده و ستاد فرماندهی لازم در این حوزه ایجاد شده است و باید به صورت مداوم برای حفظ آمادگی رصد انجام شود.

وحیدی تاکید کرد: تعداد پایگاه های مدیریت بحران در حال حاضر حدود ۱۰۰ پایگاه است اما باید یک و نیم تا دو برابر افزایش پیدا کند، البته در سناریوهای مختلف نیازها متفاوت است و ممکن است با توجه به هر سناریو یک و نیم تا دو برابر افزایش در پایگاه ها داشته باشیم.

وی افزود: باید اصل کمبودها را در شرایط اضطراری پیش بینی کنیم و به شکل محله محور تجهیزات را فراهم و پایگاه ها را تجهیز کنیم.

وزیر کشور گفت: موضوع تاب آوری مهم است که در راستای تحقق آن تجهیزات بیشتری نیاز داریم که باید فراهم کنیم.

اسماعیل نجار نیز در حاشیه این بازدید گفت: گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت بحران به وزیر کشور داده بودیم. بر همین اساس تمایل داشتند از اقدامات انجام شده بازدیدی داشته باشند، این اقدامات برای مردم شناخته شده است؛ اما با توجه به احتمال بروز حادثه در تهران که وقوع آن محتمل است آمادگی ها روز به روز افزایش پیدا می‌کند و نیاز بود که وزیر کشور از اوضاع اطلاع داشته و از نزدیک از تجهیزات و اقدامات بازدید کند تا برای ارتقا کمک ها برای تهران تمهیدات لازم انجام شود.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها